Kan du inte säger NEJ ?
Hattar du det också att få so många ringa från
företag som vill bara sälja sina greja
.
Om man kan inte säger NEJ TACK ha en bra dag,
så händer det snabbt att man hamna i prisfällan
och har grejer hemma som man inte behöver men
betala få man de
.
Jag har registrerad mig här --http://www.nix.nu--
helt enkelt och nu är min telefon tyst
.
Har jag med gjort, blev fullständigt galen på alla som ska ha koll på allt man äger och har.
Bevakning av pensionsfonder m.m.
Byta elbolag. Helst varannan dag.
Köpa hälsokosttabletter, vad är det för fel på min butik? du får det direkt i brevlådan! Ja, men jag har ben att gå med.
Blir gaaaalen….

Har precis spärrat mitt nummer nu. Det värsta är att nu måste jag komma ihåg att göra om det om ett par dagar igen. Hur ska jag komma ihåg det? Någon som kan påminna mig?
Ensam - men stark!

Gör ett stort rött kryss i din almanacka.

jag har vart med i nixregistret ett par år, funkar ganska bra,, men de ringer fortfarande och vill sälja tjänser, när jag säger att de inte får ringa för jag är med i nixregistret så säger de att de säljer ju ingen vara,, nähä,, men pengar kostar det ju,,, jo säger de men det e inte samma sak,, suck,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Men det är inte mer många än förre, eller ?
?
Och om jag säger att jag är NIXregistrerad då
sluta de rätt sabbt.

Jag har alltid kunnat säga nej till sånt.
När jag hör att det är en försäljare säger jag bara "Jag är inte intresserad" och lägger på luren.
Jag har aldrig köpt något över telefon och kommer mest troligt aldrig att göra det. Någon gång har jag lyssnat en stund om det varit något jag varit något lite intresserad av och sagt att ni kan skicka papper så kan jag läsa om det. Då har dom inte haft något att skicka!!!
Tack och adjö där också.
Numera är det nästan ingen som ringer.
Först anmälde jag mig till nix och så småningom valde jag skyddat nummer i stället.

Jag har själv varit telefonförsäljare en gång i tiden (låter som det är 100 år sedan), jag har inte nixat mitt nummer, men jag har å andra sidan inga som hellst problem med att vänligt men bestämt tacka nej till saker som jag inte vill ha eller är intresserad av.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Problemet med Nix är att alla företag som du har haft kontakt med innan du nixade telefonen har rätt att fortsätta ringa.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

#7 Man blir lite trött på sånt när dom ringer tre signaler, lägger på precis när man lyfter luren, ringer tre signaler o s v.
Jag blir i alla väldigt väldigt irriterad på sånt för att uttrycka det lindrigt!

det är mycket färre som ringer nu, men jag hatar när det ringer telefonförsäljare, kan faktiskt vara ganska otrevlig,,, ringde en stackare och formulerade sig lite illa, det var en man,,, Jag ringer för jag vill skänka dig gratis trosor sa han,,,, Gissa om jag kallade han både pervers och annat, köper mina egna trosor, tar inte emot trosor från främmande män sa jag till han,
# 11
har jag inte sett
ursäkta
.
Men två gånger är bättre tror jag, så kan vi vara säker
att många hitta den här länk.
Och ? hjälpte länken dig ?
Har de slutat med att ringa ?
Jag har både nix för telefonen och stoppat all reklam… betydligt lugnare på alla fronter nu för tiden! 
jag måste ju säga att jag är duktig på att vara otrevlig mot telefonförsäljare för att jag är så less. :P Jag försöker att inte vara otrevlig…fast blir lätt så.
Men en hade rätt att få höra skit. Det var om att byta telefonabonnemang, och jag sa nej tack minst 5 gånger och då skrattade han åt mig och sa att det blir ju mycket billigare.. och oj så arg jag blev! :P
Synd att nix inte fungerar på mobiler bara. Så där får jag fortsätta säga nej . Men det ringer ju inte lika ofta som på en hemtelefon.

Det viste jag inte att det fungerar inte på mobil.
Men jag hade problemet att de ringde minst 4 ggr
per dygn.
#4 Precis, så har dom kommit på att man ska säga när man ryter att man faktiskt är med i NIX!
Nej men vi försöker inte sälja någon vara… men det kostar bara frakt kostnader bla bla bla…. Gud va störande!
Tycker synd om dom som jobbar som teleförsäljare för jag tror dom får ta mkt skit… Tyvärr bland annat av mig :)

Hehehe, jag har testat en ny grej som hittils fungerat fantastiskt bra. Jag tycker det är så jobbigt att behöva vara otrevlig mot folk i telefon, som bara gör sitt jobb - men på ett påfrestande sätt…
Jag har börjat säga "Tyvärr, men jag ska flytta utomlands!"
Och näe, de skickar inte Dagens Nyheter till England.
Och man kan inte ha digital-TV från ComHem i Sydafrika.
Är jag en dålig människa? JA. 
Blir någon ledsen av det? NÄ. 
Det går snabbt och lätt att säga att man ska flytta utomlands, och ingen behöver känna sig trampa på. Jag vill inte behöva vara otrevlig mot någon som gör sitt jobb, men jag vill inte behöva tjata i en kvart varför jag inte vill ha deras fantastiska erbjudande heller.
Försäljare på stan har jag en annan taktik med.
"Telenor? Jaha, men känner du inte igen mig? Jag tecknade ju avtal med er för två timmar sen/igår/alldeles nyss - va tokigt!"
Alla nöjda och glada, önskar dig en trevlig dag, och stör dig inte igen. Det är ju fantastiskt hur underbar världen kan bli om man bara är bra på att ljuga…
#17 va smart.! :P Det ska jag lätt börja med haha.

#17 Smart! 

man kan säga att man tyvär inte kan tala jusst nu men att man järna tar deras telnr och ber att få återkomma senare på kvällen(när de förhoppningsvis är hemma) , då de säger att de inte kan lämna ut sitt eget nr säger du bara, Nähä,,,?? men du tycket det är OK att ringa mig på MItt nr? du har ju mitt så varför får inte jag ha ditt`?
*20 Dom får inte ringa med hemligt nummer! Som uppringd har du laglig rätt att se vilket nummer dom ringer ifrån..

#21 hehe, jag menar att man ska be om ders privata nr, bara för att retas alltså, hade en kolega som jämt gjorde så,, haha, ja jag vet att det kanske är taskigt men man bli bara såååå trött på dem ibland,, 
Jag brukar faktiskt bara lägga på luren.. 
Nej, tack och poff så är jag borta.

#23 Det är väl inget att skämmas för.
Dom gör faktiskt intrång i ens privatliv.
Speciellt om man har valt nix eller har skyddat nummer. Hur många gånger har man inte släppt det man har för händerna och skyndat sig att svara så är det en dj**vla säljare!
Vill någon försäljare ha kontakt kan dom t ex skicka information med ett svarskort. Så slipper dom ägna tid åt alla som inte är ett dugg intresserade.
Jag vet dom som intresserat ställer en massa frågor i en halvtimme eller så bara för dom är förbannade. Det orkar dock inte jag göra! Och sen är det trots allt deras levebröd så det borde vara bättre för dom med såna som bara lägger på. Så kan de ringa och terra fler!
Jag är hur less på dom som helst, men det har blivit betydligt lugnare sen vi anmälde oss till Nix.
För man får ju säga nej hur många gånger som helst. Dom ger ju aldrig upp! 
snabbt och enkelt 
Men man kan försöka att sälja de något.
T.ex. dina gammla strumpa
till en extra låg pris.
tycker det är synd att telefonförsäljarna blivit så "giriga"… samtidigt är jag ju glad att de har ett jobb så de inte ska behöva sitta i bidragsitsen..

Men, dessa telefonföräljare har detta som jobb, det är kanske det enda sättet för dem att få en inkomst som går att förena med deras livsituation.
Fast jag gillar inte heller dessa enträgna försäljare.
Men vad värre är dessa som knackar dörr, jag blir vansinnig. Telefonenen är bara irriterande men den kan jag slänga på i örat.När man som jag som har jobbat mycket oregelbundna arbetstider faktiskt måste få sova emellanåt.
Apropå dörrförsäljare gillar inte heller ett visst samfund.
Jag anser att vi bor i ett mycket upplyst samhälle med medias reklam och marknadsföring och telefonkatalog. Vill jag ha en vara eller önskar mer information om ett viss samfund kan jag själv ta kontakten.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Vi hatar dem. Brukar driva när dem söker efter erik som står på telefonen.
Telefonförsäljare: hej blalabala är erik hemma?
Jag: Jag ska kolla. Erik är du hemma?
Erik: Nej
Jag: Nej, han är inte hemma. Och vill han något så ringer vi tillbaka. Så slänger jag på telefonen.
#29 hahaha ^^ den måste jag också testa :P
När erik svarar brukar han även dördriva tiden så deras tid går åt att sitta och berätta om deras prudukt, och sedan säga att han absolut inte är intresserad. Då är dem jätte sura :)
Haha det skulle jag inte orka :P
Har oxå nixat min telefon och det funkar bra…ringer bara de som man har anlitat och du säger jag direkt men bestämt Nej tack!!
Men vill du inte höra vad vi har att erbjuda får jag då till svar….Nej tack jag kollar upp det på internet i lugn o ro….sen kan man lägga på.
Tycker ibland synd om alla dessa försäljare som ändå bara försöker att försörja sig. Så länge de är trevliga så kan man oxå bemöta dem med samma.
Jag har NIX också, jag gillar inte heller försäljare :( men samtidigt så kan man ju tänka att det här är deras arbete (hemskt) och de gör det för att få pengar.
Stackars försäljare som hela tiden får skäll eller får luren i örat :(
En gång för länge sedan ringde en kvinna och ville att jag skulle byta el-bolag och jag sa som alltid nej, då började kvinnan snyfta och sa… snälla, jag får inte gå hem förrän jag har fått 1 kund till att byta el-leverantör. Jag bytte leverantör kan jag säga och hon var så tacksam.
Efteråt satt jag med dumstrut på skallen och kände mig blåst
syrran sa till mig… du är verkligen dum, det där är kanske hennes knep för att kunna få folk att byta leverantör…ehh, jag vet inte, men jag gjorde vad hjärtat sa till mig :) men ibland så borde hjärnan vara med lite mer :) hoppas att hon blev glad och fick gå hem i alla fall (tröstar jag mig med).
Oj, Ja jag tycker allvarligt synd om dem , som jobbar som telefonförsäljare. Telenorförsäljarna på stan näpsar jag av med helt korrekta, att jag inte har täckning med deras nät.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Så !!! 
Nu bekräftade jag min telefonspärr.
Det gälla nu 3 år och sen måste man
ringa igen hos Nix.