Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett06-budget-och-kassabok
Läst 2106 ggr
Ninjisen
2009-02-17 19:23
0

Kassabok?

personligen så klarar jag inte av att föra kassabok, jag glömmer att fylla i allt jag köper… Det är ju så mkt småsaker.. Ett paket tuggummi där… en buss biljett där…
Men jag hade en kompis förr som förde kassabok, och det verkade så himla smart!

Någon som klarar av det?

Gullan402
2009-02-17 19:55
0

Nej, men jag har gett mig kattsingen på att lyckas. Ska börja nu när barnpensionen kommer.
Sen behöver man kanske inte skriva in exakt allt, typ att man skriver handlat på ICA. Sen ska jag samtidigt börja spara ALLA kvitton på varje småsak. Ska bli roligt och se hur det fungerat om en månad.
Jag känner att det rymmer mycket småpengar ur plånboken som till slut blir stora belopp.
Tänkte bara göra något enkelt i excel, bara så man får lite mera koll på sin ekonomi.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Alexej
2009-02-17 20:13
0

Kan bara rekommendera Överblick.

Kostar ca 1 krona om dagen och jag ska börja det också.Förvånad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
2009-02-17 21:04
0

sparar alla kvitton och kollar igenom varge månad, man får lite inblick i hur man slösar och så tänker jag ibland lite extra när jag handlar sen, jag ska ju som sagt komfronteras med mig själv i slutet av månaden,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sovgott
2009-02-23 19:21
0

Ja, jag för kassabok, och har gjort det så länge jag kan minnas.

skrollan
2009-02-23 19:51
0

Vi för det hemma hos oss. Vi måste för att kanske få lite ångest över att spalten med övrigt var så dyr denna månad. Så bokföring kör vi med här hemma, men ibland missat vi att ta vissa kvitton på affärer, då går det åt pipan =/

destiny
2009-02-24 10:49
0

#2 Kostar det 1:-- om dagen? 365:--/år?Förvånad Eller jag fattade fel?  För något som är så lätt att göra själv i excel! Jag har gjort det några år som jag skrev i en annan tråd, slutade när datorn kraschade. Men… ska börja igen… när tiden räcker till att mata in allt gammalt… har sparat alla kvitton hela tiden…. Men ju längre tiden går desto mindre är chansen att jag tar upp det igen… Skäms Även om det är roligt (gillar statistik Flört ) och väldigt nyttigt att se var ens pengar tar vägen.