OT Om personangrepp
Hittade detta om personangrepp http://sv.wikipedia.org/wiki/Personangrepp
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Bra! Kopierar in det, för från Wikipedia får man kopiera.
Personangrepp, är ett osakligt argument, där debattören angriper motståndarens karaktär, förmåga eller avsikter i stället för att debattera sakfrågan. Personangrepp har ofta syftet att nå psykologiskt övertag över motståndaren och få denne på defensiven i debatten.
Inom retoriken är detta ett argumentationsfel, eftersom det inte är ett sakligt argument. Elaka personangrepp är något som undviks av den retoriskt kunnige, eftersom de lätt kan få den motsatta effekten: den angripne får medkänsla och sympati från åhörarna med och därmed en fördel.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

jag tycker det är personangrepp är när någon inte kan acceptera en annan persons åsikter och tankar och genom att i inlägg efter inlägg försöka få den personen att ändra åsikt, alla har rätt att tycka elr känna vad de vill, något som inte alltid respekteras, ska man argumentera så gör det sakligt och inte hela tiden rikta sina inlägg mot en och samma person, rågade ut för en sån en gång i en tråd om vad man tycket om att bada toppless, och alvarligt, jag lessnade komplett på hela den saiten, dagisnivå, säger jag bara,, alla har olika erfarenhet här i livet och tycker en massa efter jusst sina erfarenheter, vem som har rätt elr fel är därför meningslöst att diskutera överdrivet om, för rätt elr fel kan vara olika utigfrån olka människors perspektiv,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Men det är otroligt svårt när man känner sig provocerad. Och man ha bara ordet för att försvara sig. Det har inte ens något med ålder eller erfarenhet att göra. Det kan fortfarande hända att jag helst vill krypa genom atlla sladdar till den andre och strypar den.
Fel ord eller "angrepp" kan förstöra mig totalt, då kan det kännas att hela dagen är förstörd. I den verkliga livet kan man försvara sig mycket lättare genom kroppsspråket men angrepp genom internet kan förstöra mycket.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus