Lågpriskaffe - farligt?
Som stor kaffedrickare så blir jag naturligtvis oroad när det kommer fram såna här saker. Sen är ju frågan hur farligt det verkligen är, varningarna kommer ju och går om alla livsmedel med jämna mellanrum. Men kaffet är mitt andningshål när vardagens problem tornar upp sig.
Försöker köpa dyrare kaffe men i slutet på månaden kan det mycket väl slinka ner ett lågpriskaffe.
Vill du läsa mer så kommer det länkar här:
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Det är farligt att leva!
Listan blir lång om man ska ta upp allt som är farligt att äta / dricka / göra. Vem vill hålla på med sånt? Om nån vecka har det säkert ändrat sej.
Är i hög grad koffein beroende. den enda last jag har.
Man vet varken ut eller in längre, i alla år har det varnats om alla möjliga livsmedel, helst får man cancer av dom och dom blåser ju upp saken så folk blir skrämda.
Jag tror att om man äter så ren mat som möjligt så klarar man sig rätt så hyfsat.
Annars så är det Gevalia som gäller, godast

#1 Håller med dig till fullo. Men en annan aspekt är också smaken, jag tycker att lågpriskaffe ofta smakar sämre.
När jag jobbade åt landstinget så kändes doften av Lindvalls kaffe ut över stan. Det luktade jättegott. Landstinget hade något slags avtal med Lindvalls och det var varierande kvalité på kaffet. Vi brukade skoja om att de säkert sopade rester från golvet och sen sålde till vår arbetsplats när kaffet smakade för hemskt.

ja allt är farligt att stoppa i sig om man läser om det, jag hatar lågpriskaffe, smakar skit, när det har vart som värst ekonomiskt har jag köpt men undviker det om jag kan,, men farligt,,, ja det är farligt att leva..
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Men om man har en perkulator (stavas det så?) då kan man ha vilket kaffe som helst och det smakar kanonbra. Vet inte varför men det måste ju ha nåt med själva bryggprocessen att göra..

#5 En teori till att alla sorter funkar i perkolatorbryggare är att det den blir varmare än en vanlig standardbryggare och att det spelar då ingen roll om bitarna är olika stora i malningen. Jag har upplevt att bryggkaffet av lågpriskaffe ofta varierar i malningen i samma paket.
*6 Så kan det vara, för kaffet blir aldrig dåligt i en sån..
Det brukar alltid vara farligt i överdrivna mängder.. och det gäller ju i princip allt :P
Ja jag orkar inte ta till mig av allavarningar, faktiskt. Som någon sa här, det är jättefarligt att leva. 100% säkert att man dör.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag kan inte gå upp länken, dålig dator =/ Vilka märken ingår som lågprismärken? Dricker inte kaffe själv.
#10. De lågpriskaffen som var med i detta test: Eldorado, Euroshopper, X-tra och Bremer.

Har oxå erfarenheten att alla kaffe funkar i perkulator medan dom billiga smakar apa att brygga =(
Dricker bara snabbkaffe och där finns stora skillnader i kvaliteten. Några smakar hemskt och andra billigmärke är rätt så bra.
Men jag älskar doften av nykokt kaffe.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Lildls billiga snabbkaffe är helt OK. HAr märkt, ver inte om det sämmer, att när snabbkaffe är i grov pulverform och är billigt, då smakar det inte bra. MEn helt ok att ha i sockerkakssmet!
Kaffe överhuvudtaget oavsett lågpris eller högpris är i sin tur farligt för kroppen så det spelar ju ingen roll vad dem skriver.
Om du älskar kaffe så är ett dyrare kravkaffe mycket godare tycker jag…nu dricker vi Änglamarks bryggkaffe..mmmm gott!
Jag tror nämligen att det kan vara skadligt att dricka mycket av kaffet med tungmetaller i. efter det att jag sanerat all min amalgam 1999 känner jag om det är metall i något jag äter eller dricker och lågpriskaffe är en sådan sak…

#14 i sockerkakssmet??? hur mycket då?
#17 ja, jag brukar röra ner en fyra-fem matskedar i en smet. Faktiskt väldans gott! Man kan blanda upp det med lite, lite vatten först också!

#18 ska testa i morgon fm, får främmande och tänkte sno ihop en sockerkaka ändå, och vi ÄR KAFFEKÄRRINGAR , koffeinister 
HAHA då behöver ni ite dricka kaffe. Räcker med kakan!
Här rinner det ner vilket katte som helst. Minst en liter om dan.
Alla dör vi förr eller senare… så varför inte äta och dricka gott medans vi lever?
Gör som jag, är det inte direkt livshotande att äta eller dricka vad de nu än är, så ät/drick det. :) Livet är för kort för att gå omkring och oroa sej en massa.
//Molle