Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett28-varning-för
Läst 1909 ggr
[mia-38]
2009-02-21 11:40
0

Cint

Cint- all slags info om varningar o.dyl.

Kolla denna sida.

Här finner ni varningar om företag, allmän konsumentinformation.
Jättebra sida för dej som är arbetssökande och vill ha eventuell info om företaget. Står inte om alla nu men finns många angivna. Då går du bara in på: Varningar.

Där har vi bland annat info om Näringslivsrespons och Kirby.

Alexej
2009-02-21 12:34
0

Bra, Cint hade jag nästan glömt. Ska lägga det direkt i länksamlingen. De är jättebra. Jag får alltid deras konsumentnyheter per e-mail.

Sedan har Cint en fantastisk sida för alla kattälskare. Där finns alla nyheter om katter samlade.

http://www.cint.se/sweden

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

molle84
2009-02-24 22:03
0

Jag gjorde ju misstaget en gång att jobba åt Kirby som telesäljare. Men jag klarade inte att sitta å ljuga för folk, så jag slutade.

Men innan de så sa jag till folket jag ringde, att jag ska läsa upp ett papper för dej nu. Sen läste jag upp lögnerna som jag var tvungen att säga, sen efter de så sa jag, så här ligger de till egentligen… osv…

Folk uppskattade verkligen att jag sa som det var.

//molle

[mia-38]
2009-02-24 22:05
0

Ja molle. Man har svårt för att ljuga folk rätt upp i ansiktet.
Var det inte Kirby som hade typ pyramidspelet. Var man hos en kund så skulle man be de fylla i en lista på de som de kände som kunde tänka sej vara intresserade av att köpa dammsugare??
Helt sjukt!!

Alexej
2009-02-24 22:06
0

#2 Skrattande

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

molle84
2009-02-24 22:10
0

Jo de va dom de… sedan fick då jag och mina Medarbetare dom listorna och skulle ringa folket på listan.

Jag kommer ihåg att vi skulle börja alla samtal med: Hej! Jag ringer ifrån Svenska G3, och det är så att vi håller på med en etableringskampanj i just ditt område… bla bla bla…

Efter jag läst upp den skiten så sa jag som det var iaf. Att dom kunde gärna ta dit nån stackars försäljare som fick göra rent i deras säng eller en matta gratis, sedan skicka hem honom igen. För dammsugare gick på nästan 100 000:- med all utrustning!!!! (ja du ser rätt) Och vi fick heller inte kalla den dammsugare, för de var en "städmaskin" som det så fint hette…

Nä fy för G3 och Kirby…

//Molle

[mia-38]
2009-02-24 22:14
0

100.000??? Men jösses.FINNS det verkligen privatpersoner som köper sånna?

Jag var på en anställningsintervju med Svenska G3 i Kalmar för 2 år sedan. Jag skulle få besked inom några dagar om jag fått det eller ej.
Men det kändes olustigt när jag gick därifrån. Så när de väl ringde och sa att jag fått jobbet så tackade jag nej. Hahahah. Det kändes skön att kunna nobba!

Tyvärr måste nog många ta sånna här jobb för att inte bli utkastade av AF. Man tycker ju att AF borde kolla upp sådana företag. Om de inte redan gjort det?!

molle84
2009-02-24 22:15
0

Jo jag tror att AF har koll på iaf G3 sist jag hörde något… Vet dock inte hur det är idag. Sen var ju de där provisionsarbete, man va tvungen att få visst många bokningar för att få en någolunda lön.

[mia-38]
2009-02-24 22:23
0

Helt sjukt! Har för mej att jag hört nåt om milersättningen med. Att det strulade med det också.

molle84
2009-02-24 22:36
0

När jag jobbade där så fanns ingen milersättning… Man fick ta sej dit bäst man ville bara.

gulzebra
2009-02-25 07:55
0

För de som missat ska man nog även tipsa om undersökningarna där på cint… Det är inte mycket pengar man får och det tar en hel evighet innan man kommer upp i rätt summa för utbetalning, men den där hundralappen (de betalar ut när man fått ihop 99 kr, varken mer eller mindre så man slipper skatt) kan vara ett väldigt skönt tillskott (eller räddare i nöden) när den väl kommer ^^

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram