Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett: 30-ot-trådar
Läst 1980 ggr
Gullan402
0

Bidrar du till insamlingar/välgörenhet?

Jag undrar om ni bidrar till välgörenhet insamlingar etc.
Skriv nedan och berätta om du gör det eller inte, vill också gärna ha en motivation till det också, det är alltid roligt att läsa.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Gullan402
0

Först ut att svara; nej, mycket lite!
Dels har jag inte ekonomi till det och dels är jag osäker på hur mycket som verkligen kommer fram till målet.

Jag köper gärna saker som då indirekt är en insamling. T ex lotter etc.

Jag har deltagit i insamling till att kastrera/vaccinera/ operera hemlösa katter. (inga stora summor men många bäckar små…)

Jag är handlar gärna bröd av skolklasser.

När jag handlar i djuraffären så lägger jag ofta i mynten i insamlingsbössan för Katthemmet kompis.

Handlar på Erikshjälpen ibland där överskottet går till behövande.

Jag bidrar ALDRIG till insamlingar på TV-galor. Jag är väldigt tvivelaktig till olika fonder man kan betala till i dödsannonser. (Det har varit uppmärksammat i flera samhällsprogram på TV att pengarna faktiskt inte når målet.)
I dödsannonsen som vi hade i tidningen för min man hade vi insamling till en idrottförening här i byn. De behöver pengar för sin verksamhet och de gör mycket för barn och ungdomar.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Sovgott
0

Jag är medlem i Röda Korset och Amnesty.

Jag lägger gärna mynt i insamlingsbössor och skänker grejer till välgörenhet.

Att jag är medlem i RK är för att min mormor var det, och min mor är det. Det går i arv typ. :)

Jag mår bra av att skänka till välgörenhet. Då känner jag att lilla jag kanske kan bidra med något för att göra världen till en bättre plats för någon.

Jag tänker att jag är lyckligt lottad som har arbete, tak över huvudet, mat på bordet och aldrig varit med om något krig. Och för mig är det en fin tanke att de starkare individerna i ett samhälle ska bära upp de svagare!

Alexej
0

Mina pengar går nog främst till hemlösa katter. Dels till de som jag har tagit in och kostar veterinär, mat och sand.

Sedan finns det jöättemånga insamlingar på Hittekatter till olika projekt, där har jag gett en del. Samma när jag köper traderasaker till förmån av kattverksamhet genom Hawknestgrove.

Jag har köpt almanaka från olika katthem och gett bort som julklappar.

Och jag har autogiro 100 kronor varje månad till Göteborgs Katthjälpen.

Och handlar en del på Kupan-Röda Korset!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

elyse
0

Jag är med i Greenpeace, men inte mer just nu. Ger alltid några slantar till hemlösa när jag är i Stockholm, dock. Funderar dock som #3 att skänka till något katthem. Har även kollat in SOS Barnbyar. Gällande utlandsprojekt så är jag dock mån om att det finns svenska representanter på plats, skulle aldrig skänka till något där man inte har några krav på redovisning av pengarna.

ElinKee
0

Jag brukar skänka pengar. Alltid till olika.

Sara
0

Jag är med i Djurens rätt.

Sara

huskatt08
0

Inte för tillfället. Har haft fadderbarn i ca 6 år men blev avslutat när han fyllde 18 år. Nu i mån av pengar så handlar jag på tradera eller skänker till hemlösa katter.

Skänker inte på alla galor i tv…osäker på i vilka hände det hamnar, tyvärr.

Sara
0

Just det, jag brukar gratisklicka på ex www.ettklickforskogen.se

Sara

cosmonita
0

Har gjort det mycket från och till. Just nu är det enda jag bidrar till Djurens Rätt där jag är fadder och ger dem 50:- /månad

Gasoline
0

Nej, men däremot skulle jag vilja hjälpa till på djurhem och så. Anledningen till att jag inte skänker pengar är för att jag behöver dom själv och dessutom så vet man aldrig vart pengarna går med säkerhet. Det va någon sådan "välgörenhets organisation" som va upp i våran skidanläggning och hade möte, bubblade, åt middag, sov över bla bla bla. Och jag vill inte stödja sådant!

JMax
0

Nej…har inte råd men visst skulle jag vilja. Skulle gärna ha ett fadderbarn eller så det skulle säkert dottern tycka var roligt med.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

cosmonita
0

Jag hade ett fadderbarni ca 1 år…sen var jag tvungen att skära ner på allt som inte var nödvändigt för min familjs överlevnad…så kändes det iaf…

Fick meddela att jag inte längre kunde bidra med pengar till mitt fadderbarn i Pakistan som jag fått lära känna med foton osv.

Det var oerhört svårt men just då kunde jag inte avvara 200/månad

Sara
0

200:- är mycket pengar. Det räcker till mat för mig i en vecka.

Sara

SwedenZoo
0

Skänker pengar till insamlingsstiftelsen kolmården. Har blivit några tusen kronor.

Med Vänliga Hälsningar Rickard Sjödén

Hemsida: www.SwedenZoo.com Fotogalleri: Flickr.com

skrollan
0

Nej, men jag vill skänka till något.Men vet inte till vad? Letar och läser, men hör så mycket att vissa pengar inte kommer in m.m. Kanske till isbjörnana, dem har jag fastnat för!

Hawknestgrove
0

USch, ja, alleles för mycket, egentligen…….MEst till hemlösa katter. Men en liten slant  går faktiskt till webaid och lite till Djurens rätt.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

lite,,, cintpengarna går till djurhjälpen i vaxholm, kks vän 75 kr i år,  tagit hand om katter som inte är mina men det gills kanske inte som välgörenhet, skänkte en mobiltelefon med laddat kontantkort till en hemlös en gång så han skulle kunna bli nådd av soc och få hjälp,

Skänker inte ett öre till de stora organisationerna, rädda barnen, röda korset och dyl med 90 konto, 90 kontot garanterar bara att 70 % av insamlade medel når fram,, det är väldigt lite för att kalla sig välgöring, sen VD n tex på rödakorset 900 000? elr nått i årslön. hallå!! vadå välgörenhet, nehejdu, så länge de har råd med sånna löner behöver de inte mina pengar,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

OzzyochJag
0

Ja, jag brukar ge mina småpengar då och då till välgörenhet, har hänt att jag gett mina sista pengar till någon hemlös när jag gått ut ur affären. Jag har just handlat mat o vet att jag klarar mig tills jag får pengar nästa gång, kan killen klara sig över natten på mina sista 30 kr så ger jag gärna bort dom. Vem vet… morgondagen är kanske dagen han lyckas förändra sitt liv.

LunaLovegood
0

tyvärr inget i dagsläget…har precis blivit uppsagd och är sjukskriven 100% men försäkringskassan godkänner bara 75% så jag vänder mina pengar för att försöka få dem att gå ihop…

Fast det är klart jag var precis inne och klickade kattmat…

spiritedaway
0

Nej. Jag har inte råd med sådant. Visst jag brukar köpa rosa bandet varje år.

Men har fått några gratis-prover på kattmat som jag tänkte kolla med kattakuten om de skulle vilja ha. Så hjälper jag till på nåt sätt. Tänkte även kolla upp om man har några gamla kattleksaker som katterna inte leker med längre.

men när jag får bättre med pengar kommer jag nog bidra lite mer. Speciellt till djur. Men skulle även vilja bidra till cancer-forskning och hjärt och lungfonden typ. Det har blivit så verkligt då det drabbat folk i närheten. Men det får tyvärr vänta tills jag har mycket bättre ekonomi.

martdat
0

egentligen bidrar vi alla via skatttesedelen,, sverige ger ut ofantliga mängder pengar i bistånd, pengar som kommer från oss skattebetalare,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

isafisa
0

mjaa jag skänker väl lite ibland till olika saker. Men är noga med att köpa ett rosa band varje år iallafall :)

AndreasS
0

Bidrar inte till nått då jag behöver pengarna själv.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Jenna-Gun
0

Jag har avsatt 500:- som jag fördelar på hemlösa/hittekatter. Till hjälp med kastrering o sjukvård.

gulzebra
0

Jag bidrar, men det är väldigt lite.
Nu idag har jag köpt en björk från ettklickforskogen.se som en del av en födelsedagspresent åt syrran, samt bidragit till Råtthjälpen via medlemsskap (man ska typ betala minst 75 kr för ett medlemsskap i ett år, betalade 100).

Funderar på att skänka nån liten summa till Animal Protection Network (www.animalprotection.se) varje månad via autogiro, till deras gallbjörnsprojekt.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

mymlanbus
0

Ja, till hittekatter

Midlingur
0

Har nyss blivit fadder hos Kattkommando Syd. Kommer att sätta in olika summor där varje månad.