Fler går i SMS-fällan!
Svt.se skriver om en att bara i Örebro hamnade 1282 personer med SMS-lån hos kronofogden 2008. Förra året, 2007, var den siffran 686 personer, en ökning med 87%.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Sånna lån borde inte få finnas.
Håller med #1.
Jag tycker att sådana lån borde finnas! Det är upp till människor vilka val de gör.
Jag tycker det ar helt galet…

Det är helt enkelt så att vissa människor inte kan hantera att det finns den typen av lån. De klarar helt enkelt inte av att hålla sig borta från dem när pengarna tryter i slutet av månaden. Därför tycker jag att de borde förbjudas. Alla är ju inte födda med karaktär och ekonomiskt sinnelag. Dessa lån verkar ju inte föda något gott med sig allt - bara bekymmer.
Jag tror inte det handlar om "karaktar" eller "ekonomiskt sinnelag"… i de har fallen blir vi oftast vad vara foraldrar har gjort oss till helt enkelt.

Jag skulle aldrig ta ett sånt lån.
Tycker igentligen inte att de borde finnas men alla som klarar av det då? Men vad är det de lånepengarna går till? Oftast yngre som MÅSTE köpa ny mobil, stereo eller annan nödvändig sak o så är de fast i träsket…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Håller med er andra ! Jag menar visst det finns dem som klarar av såna här lån, men fleratalet gör INTE det och enligt min mening vore det bättre om sådana här lån inte fanns då allt för många hamnar i den knipan…
Kan man änns vara så j*vla desperat att man tar dessa lån? Skulle aldrig falla mig in att göra det!