Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett11-telefoni-och-bredband
Läst 2215 ggr
Lilacbower
0

Jag kom ihåg

och nu är telefonen spärrad för försäljare!

Är faktiskt imponerad av mig själv!

Ensam - men stark!

spiritedaway
0

Det kommer bli större skillnad efter nån vecka :) I början kan det hända att det fortfarande ringer några.

Jenna-Gun
0

Har pratat om det i flera år. Men har inte fått ändan ur….än.

Blir så trött på dem.

Ska jag köpa nått så går jag till butiker.

mymlanbus
0

Skönt att slippa försäljare :) jag har anmält mig till nix

spiritedaway
0

Mm man blir ju less rätt snabbt. Speciellt när man nyss flyttat hemifrån och skaffat telefonen. Nyss tecknat abonnemang, och då ringer det massvis med försäljare om olika telefonabonnemang. :P Jag blir lätt otrevlig tyvärr, för jag orkar inte vara vänlig mot alla telefonförsäljare. Men man borde väl försöka, det är ju ändå deras jobb.

elyse
0

Ja, men det ringer istället folk från olika telefonbolag etc - och vi har redan billigaste abonnemangen och är bundna.

sotarn76
0

Och är du på NIX ?

I mitt fall funka det bra Skrattande

elyse
0

#5 Ja, vi har NIX.

Sovgott
0

Vi har NIX men det ringer massa konstiga nummer ändå. Såna som vill att man ska svara på en massa frågor och delta i undersökningar. Suck!

sotarn76
0

Men du har inte glömt att bekräfta det engång senare ?

Och att det gälla bara för 3 år och sen måste du ringa igen

hos Nix.

Sovgott
0

Jag ska kolla upp det. Det kanske har gått tre år nu?

Men jag har för mig att NIX bara spärrar seriösa telefonförsäljare, och att marknadsundersökningsföretag kan ringa ändå? Och alla oseriösa skumma företag och bolag struntar ju i om man har NIX.

Fast jag har nummerpresentatör, så jag låter helt enkelt bli att svara. Men ibland ringer samma nummer tio gånger på en kväll. Det känns som terror! Men man kan ju alltid dra ur jacket. :)

spiritedaway
0

#10 jag testade ignorera ett nummer i flera dagar, och de gav aldrig upp med att ringa. Tillslut är man nästan tvungen att svara för att bli av med dom :P

CoolCat-1
0

Det är ju jättekul när försäljare ringer!!!! Jag driver tokmycket med dem! När de säger vad de heter (vilket man inte alltid hinner höra) så gör man ju bara som de: upprepar deras namn tre gånger i varje mening…

-Men, Totte, vad roligt att just du, Totte ringer till mig…Totte….

-Nääää, är det sant Totte? Har du ett så fint erbjudande till mig, Totte…. otroligt bra… Totte….

-Men vet du vad, Totte, om jag får ditt nummer hem, Totte, kan jag ringa dig senare, Totte…. jasså inte? Ja, men hej då…TOTTE!!!!!

Eller så skrattar man bara åt dem…de brukar inte ringa igen!!!

Varför vara otrevlig? Det är deras jobb, de måste oxå tjäna pengar!