Många bäckar små...
Ett ganska lätt tips kommer här, det ger ingen stor uttdelning direkt. Men i längden kan det röra sig om ganska mycket pengar. I alla fall om man drar ut det på en livstid.
När du handlar så ska man tänka på slutsumman, dvs att om det blir 120,24:-. Välj då att betala kontant heller än med kort. Då sparar du 24 öre. Och blir det 120,26:- så betalar du med kort för att slippa jämna ut till den där förkastliga 50 öringen. Dvs du sparar 24 öre i det fallet gämfört med att betala kontant.
Som sagt så är det inte mycket man sparar per tillfälle, men som dom säger… Många bäckar små…
//Molle

Jag ber att få återkomma när jag kollat kontoutdrag.
För jag tror att betalar du med kort så kostar det just 120,24 exakt +/- kortavgift.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Just de jag menar, betalar du kontant i det fallet så rundas det av neråt. Dvs det blir 120:- jämt. Du får alltså 24 öre gratis. Och använder du ett frikort på HB så sipper du kortavgifter och kan ändå betala i butik med de.

Det har jag aldrig tänkt på, he he - intressant!

För mycket motion med vårluft idag, hjärnan hänger inte med.
Jag har tillfälligt helt tappat mattens regler om avrundning, sorry.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Tänkte faktiskt på det här om dagen, att man tjänar på att handla med kort (om dom ej har koortavgift) när det ska avrundas uppåt.
Många tänker ju inte på detta faktum tyvärr. :) Det blir ju trotts allt några kronor i månaden, och dom skulle man ju gärna använda till annat. :)
//Molle
Skulle bli jobbigt att tänka på haha :) och jag har nästan aldrig pengar i plånboken..betalar nästan jämnt med kort.
Ja det är ju självklart valfritt. :) Personligen så tycker inte jag att det är så jobbigt att ha kanske en 2-300:- i plånboken när jag kan.
//Molle