Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett04-handla-rätt
Läst 1502 ggr
molle84
0

Många bäckar små...

Ett ganska lätt tips kommer här, det ger ingen stor uttdelning direkt. Men i längden kan det röra sig om ganska mycket pengar. I alla fall om man drar ut det på en livstid.

När du handlar så ska man tänka på slutsumman, dvs att om det blir 120,24:-. Välj då att betala kontant heller än med kort. Då sparar du 24 öre. Och blir det 120,26:- så betalar du med kort för att slippa jämna ut till den där förkastliga 50 öringen. Dvs du sparar 24 öre i det fallet gämfört med att betala kontant.

Som sagt så är det inte mycket man sparar per tillfälle, men som dom säger… Många bäckar små…

//Molle

Gullan402
0

Jag ber att få återkomma när jag kollat kontoutdrag.

För jag tror att betalar du med kort så kostar det just 120,24 exakt +/- kortavgift.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

molle84
0

Just de jag menar, betalar du kontant i det fallet så rundas det av neråt. Dvs det blir 120:- jämt. Du får alltså 24 öre gratis. Och använder du ett frikort på HB så sipper du kortavgifter och kan ändå betala i butik med de.

Desideria
0

Det har jag aldrig tänkt på, he he - intressant!

Gullan402
0

För mycket motion med vårluft idag, hjärnan hänger inte med.
Jag har tillfälligt helt tappat mattens regler om avrundning, sorry.Skäms

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Gasoline
0

Tänkte faktiskt på det här om dagen, att man tjänar på att handla med kort (om dom ej har koortavgift) när det ska avrundas uppåt.

molle84
0

Många tänker ju inte på detta faktum tyvärr. :) Det blir ju trotts allt några kronor i månaden, och dom skulle man ju gärna använda till annat. :)

//Molle

spiritedaway
0

Skulle bli jobbigt att tänka på haha :) och jag har nästan aldrig pengar i plånboken..betalar nästan jämnt med kort.

molle84
0

Ja det är ju självklart valfritt. :) Personligen så tycker inte jag att det är så jobbigt att ha kanske en 2-300:- i plånboken när jag kan.

//Molle Glad