Storkok
Skulle vilja ha förslag rätter man kan göra storkok av! :) Gärna någon sorts gryta/sås man kan variera till pasta, potatis, couscous osv.

kättfärssås,,
korvstroganof
kycklingsås,,,
lasagne!!! namm namm,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Gulaschgryta
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Pajer brukar jag göra i massor o frysa in
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Du kan göra kalops eller köttgryta
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

#3, Har du något bra pajrecept som du vill dela med dig av?
Ensam - men stark!

gjorde storkok på köttfärssoppa i kväll, gjorde först med lite vatten så det blev liksom konsentrerat sen frös jag in endel, det som var kvar slog jag bara på mer vatten, buljong och kramade i några tagliatellepassta, mat för i dag och i morgon plus i frysen,, den där konsenterade saken kan nog bli gott med ris oxå,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Biff stroganoff, Chili con carne, köttfärslimpa, köttfärs biffar. Lasange både kött & veg. burritos, dillkött, kalops, Alla former av soppa som sedan kan användas som grund till gryta, pasta sås mm. Har man ingen fantasi just vid det tillfälle som man har kött hemma så kan man koka köttet bara i buljong och sedan sila av och frysa var för sig, så har man kött färdigt att bara slänga i diverse rätter.
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Om man tröttnar på lasagne kan man göra köttfärs-gratäng istället, dvs potatisgratäng med köttfärs i. Det är suuuuupergott, och sen om man ska lyxa kan man ha i oregano och fetaost i också.
Ärtsoppa är en sån grej som blir godare ju större satser man gör också, med eller utan fläsk i.
Köttfärslimpa är också fantastiskt bra att ha i frysen, och går att variera i det oändliga.