har du fått en större summa pengar
Har du fått mycket pengar nån gång i livet, typ 500tusen, va jorde du isåfall med pengarna.hur reagérade du,
Jag tog lån en gång - 100 000 kr för att bygga ett hus till min son på gården. Eller jag byggde om en gammal stall och byggde till en hall och badrum. Det kändes verkligen konstigt med så mycket pengar på kontot. Men det var snabbt slut med det roliga…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Nej, men jag lever på hoppet de få gånger jag köper en trisslott…
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

jag fick en halv miljon för 10 år sen , somjag köpte ett sommarställe för , i skärgården, , det va hel konstigt att få så mycket pengar, det tog lång tid innan jag fickk in i skallen att jag hade så mycket pengar ,på skojj jick jag till banken och frågade hur mycket jag hade på kontot och bankkillen tittade lite konstigt när han såg att jag hade en halv miljon, men nu är jag fattig igen ,men jaghar mitt lilla hus i skärgården och alla räkningar,,,men konstigt nog så blev jag inte så där sprudlande glad som man tror att man ska bli,
Nä, när min mamma dog för 32 år sedan, så ärvde jag lite över 50.000 kr. Det var ju väldigt mycket pengar då…… MEn det kändes inte så konstigt……Siberlina, du gjode ju en toppeninvestering. ÄR det fullt modernt med vatten och avlopp? Då vet du ju, att du kan flytta ut dit om du vill sen…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

jo allt är klart ,så om några år kommer jag nog bo där, men nu har jag så nära till jobbet ,där jag trivs jätte bra….

Jag gör som #2 lever på hoppet att någon gång få vinna en storvinst!!
Fast man ska tydligen köpa lotter ibland för att det ska funka…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag personligen har inte fått en sådan stor summa pengar, men min kompis fick det när hon fyllde arton år, tror det var 200 tusen om jag inte minns fel. Var faktiskt intressant att se hur fort pengarna tog slut, hon hade så många planer om vad hon skulle göra för pengarna, men inget utav de blev av för hon gick och köpte massa småsaker hela tiden, och lånade ut över 40 tusen till sin familj som hon aldrig kommer få tillbaka och 4 månader senare var pengarna slut, hon var så förvånad över att pengar kunde gå åt så fort och säger att det är den mest värdefulla erfarenheten hon fått…
"Chaos is a friend of mine."
Jag fick en stor summa när min mormor gick bort. Jag köpte en ny bil till exet, barnens pappa (som jag har lika mycket glädje av när jag behöver handla eller åka akut någonstans). Jag gav bort mycket pengar till de som behövde i närheten av mig. Redde upp andras oreda och helvete :). Betalade 6 månaders hyra på en gång :) vilket lyx att inte behöva tänka på den utgiften på länge.
När pengarna var slut så insåg jag vilka vänner jag verkligen hade, det var inte många kvar när pengarna var slut.
Hellre ensam än i dåligt sällskap :)
Fick en större summa pengar. Som jag satsade i det hus vi bor i nu.
Vi renoverade och isolerade Huset utvändigt samt målade det. Det var en bra investering tycker jag.
Nej, jag har inte fått nån så stor summa.
Största summan är 20 000:- *2 gånger.
Båda gångerna gick pengarna åt till att betala skulder.
Sara

#8 ja pengar gör offta att vänner bekäner färg, trisst, men kanske bra i längden att bli av me skenheliga,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#11. Ja, hellre ensam än i dåligt sällskap.
Det värsta är att jag tror verkligen gott om alla :) jag vill tro att alla vill mig lika gott som jag vill dom. Inte för att jag förväntar mig saker tillbaka eller så, det spelar ingen roll.
Jag blir glad över att kunna ge :) det mår jag bra av :)

jag lånade ut 10tusen till en kille en gång ,men dom pengarna har jag inte sett röken av,på den tiden trodde jag gott om alla,men jag tror att allt ont man gör mot andra får man tillbaks,så jag försöker att alltid vara snäll mot alla,
Jag har fått ärva lite efter bland annat pappa. Alla pengar (300tusen) gick till att köpa den lilla lägenhet vi nu bor i. Bra investering vet jag inte, men vi har i alla fall mer plats och lägre hyra än om vi bott kvar i studentbaracken. :)
Nja. Inte SÅ mycket, När jag fyllde 18 fick jag tillgång till konton min mamma och mormor och morfar sparat åt mig på, 50,000:-. Jag har tagit körkort, köpt möbler till min första lägehet (Fick alla möbler för ca 8000:- på IKEA) och har det som är kvar som en slags buffert. Det var ju ett tag sedan, är 24 nu, så visst har jag naggat av pengarna, men också satt in allt eftersom.