Slut med elstöd!
Från den 1 juli 2009 ska alla hushåll har en fjärravläsbar elmätare installerad. Hitills gällde en avläsning en gång om året och kunden fick betala efter en uppskattad förbrukning.
Med de nya avläsare ska det ske en gång i månaden men den nya tekniken öppnar också för en avläsning per timme.
Hittills har 4,7 miljoner fjärraväsbara elmätare installerade, ungefär en halv miljoner hushåll återstår.
Totalkostnader för elnätsföretagen blir 10-15 miljarder kronor.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Och de där 10-15 miljarder kronor som installationen av fjärrläsare bekostas av elnätsföretagen men som vi konsumenter i slutändan får betala med höjd nätavgift. Just idag är jag gnällig.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Men jag känner flera som hade sina mätare "kapade" och deras förbrukning fick vi också betala.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
HAha och när de satte in vår nya, så fick de byta ut den med en gång. För den fösta de satte in var baserad på GSMnätet och vi har ju nästan noll täckning på mobiler häer!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Här har de bytt. Men vi har oxå bytt elbolag. Har inte fått första räkningen från dem än så man ser skillnaden .
Här bytte de nyligen elmätare. Tanken var att vi själva skulle kunna se hur mycket ström vi gjorde åt. Så stod det iallafall i informationen som skickades ut. Grejen är bara det att vi inte kan läsa av själva eftersom elmätarna sitter i ett låst källarutrymme dit vi inte har tillgång.
Hur har ni det? Sitter era elmätare i er bostad så att ni själva kan kolla på dom?
Undrar också. Det borde vara möjligt att själv kunna kolla sin elförbrukningen??
Hos oss installerade de en låda brevid proppskåpet i hallen, så här ser man hur kWh tickar på. Än så länge ingår elen i hyran, men snart skall det bli individuell elräkning (är det iaf tänkt).

Vi har en sån, den sitter så man kan titta på den om man vill men det inträffar inte så ofta…särskilt inte vintertid…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Har oxå min inlåst i ett källarutrymme….inte bra alls tycker jag.
JA vi har en genomsnittlige förbrukning på 5800 kw/året. Vi värmer inte med el, men har varmvattenberedare och på vintern så blir det många motorvärmare som går på alla fordon……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hos E-on har du möjligheten att gå in på nätet och kolla din aktuella förbrukning. Det kanske andra energibolag också tillhandahåller?