Godmorgon vecka 10:)
Måste bara berätta…Var till besiktningen i går och klarade mig äntligen. Jag har körd nu sedan över ett år med anmärkningar och körförbud.
Sista gången var det avgasrörelse. Skulle kostar minst 1600 kr och arbete. Och det var redan den 3. avgasrörelse som jag har kört sönder för min väg är så dåligt.
Men min kompis svetsade ihop allting och det kostade 800 kronor. Igår var jag där och drack deras varma choklad (det var snöstorm ute) och var säkert att killen kommer tillbaka med nästa anmärkning. Men då skulle jag kunna köra 4 veckor legalt igen…
Men då kom han tillbaka med ett vitt papper och sa bara: Bilen är okay. Och jag stod där och gapade.
Bättre kan en vecka knappast börja.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

I bland händer det!!! Köp en lott!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#1 Problemet är bara att lotter kostar pengar. och det blir alltid minusaffärer för mig:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Grattis Alex! Jag vet hur det är med en gammal bil och besiktningen. Varje gång en högtid när bilen klarar besiktningen utan anmärkningar.
Få se hur det blir med registreringsbesiktningen…. Det blir säkert spännande!

Grattis till att bilen gick genom besiktningen.
Du skrev att du kört ett år med körförbud. Vad skulle kunna hänt om du blivit stoppad? Beslagtar polisen bilen då eller döms man bara till böter? Bilen kan ju inte varit skattad heller eftersom skatten kommer efter fullgod besiktning om jag inte fattat fel.
Sen om bilen inte är skattad så är ju räntan på den skulden skyhög till transportstyrelsen. Det som tidigare hette trafiksäkerhetsverket.
Att jag undrar beror på att jag inte har råd att betala skatten nu och jag kan inte bara ställa bilen.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

grattis alexej, du borde köpa en lott,
Grattis!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Grattis vilken underbar känsla när bilen går igenom besiktningen. Hoppas den håller sig hel nu // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Så skönt för dig att veta att du kan köra ett tag till. :-)
Jag trodde jag skulle vara tvungen att fixa bromsarna, men behöver bara sätta dit ett band som håller tanken på plats och ställa om ett ljus.
Ingen större kostnad, men lite störigt att åka dit på små saker.

#4 man skattar inte om bilen är avställd.
Grattis alexej, är hemsk att besiktiga, jag ska dit i april, skönt att slippa vara med oxå, Jag brukar skicka pappas sambo, men det är för jag har fått för mig att jag ska missa rampen o köra ned i hålet,,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ju, bilen var skattad och försäkrad hela tiden. Skatteräkningen kommer iallafall. Åkte fast en gång med körförbud och fick betala 1500:-
Eller jag behövde inte betala för jag åkte fast i en hastighetskontroll och det var snälla poliser så jag fick bara böter för snabbkörning. Och de sa att det bruka kostar 1500 kronor annars.
haha… ett tips om man har dåligt med pengar,… håll hastighetsbegränsningarna! 
(skoja bara med dig alexej… vet att det kan hända vem som helst… förargligt när det gör det.. )
skönt att bilen gick igenom iallafall!
God Förmiddag!
Alexej: Jag gratulerar, besiktning är som att gå till tandläkaren för mig.Rädd.
Jag önskar er en bra dag.Lena.P.Ä
Lena.P är jag i verkliga livet.
Det töar och rasar snö av taken. Halvmulet +3*
Katterna springer av o an och in o ut. Det är en jäkla fart på dem.
Ska fålla mina nyinköpta vårgardiner.
Ha en bra dag