Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett01-vardagstips-informationer
Läst 3929 ggr
Midlingur
0

Restskatt.....

Ja, den 17:e denna månaden börjar det svenska folket få hem sina skattebesked. Jag misstänker att jag kommer att få restskatt :/ Har försökt räkna ut via deras hemsida, men blir inte klok på hur jag ska göra då jag har vissa delar av lönen som är skattefria (traktamente t.ex).

Någon annan som misstänker restskatt? :-( Får nästan lite ont i magen vid tanken på det…

Puma77
0

Jag får alltid restskatt så jag blir inte förånad när det dimper ner. Men däremot hopas jag inte att det blir så mycket iår.

//Pia

Alexej
0

Hitills har jag alltid fått pengar tillbaka. Bra, för samtidigt får jag alltid bilskatt…Obestämd

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

LiindaH
0

Jag har alltid fått tillbaka pengar.

Men denna gång blir det nog varken eller skulle jag tro..
Hoppas på antingen + eller 0 ;P

sambon däremot fick att han skulle betala runt 10 000 tillbaka förra året, åh hur tusan det gick ihop har vi inte den blekaste om.
Men han tog kontakt med dom, och sedan gjordes det en ny räkning och han fick tillbaka massa istället.
Jag vet fortfarande inte hur dom räknar på det där.
Men efter förra årets STORA misstag så vill jag ju lova att vi kommer ha stor koll framöver.
Ska bara lära mig hur man räknar först.

// Liinda

elize-l
0

Har ganska långa arbetsresor att dra av så risken för restskatt är inte så stor.

Sen jag gick ur svenska kyrkan får jag alltid tillbaka dessutom =)

martdat
0

har hafft restskatt de sissta två åren, fötrrförra fick jag restskatt på 9000,,, men lärde mig läxan o betalade in extra under året sen, så det blev bara 500, hoppas ppå att å tillbaka i år, betalar extraskatt överallt,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

JMax
0

Jag har fått tillbaka hittills. Har ganska mycket avdrag för långa resor med.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JMax
0

Man kan ju be arbetsgivaren betala in extra skatt så slipper man restskatt.

Puma77
0

Jag har tidigare fått betala nästan 2000 i restskatt så inför förra året bad jag jobbet dra 200 kr i månaden så att det kanske skulle gå jämt upp. Ha där fick jag. Fick åter igen en restskatt som var över 2000. Om jag inte bett jobbet dra extra hade jag aldrig klarat av att betala nästan 4000 som det hade blivit.

//Pia

Sara
0

Jag har i princip alltid fått runt 2000:- i restskatt förr, men så gick jag ur svenska kyrkan samt höjde mitt skatteavdrag med 1 % och nu har jag fått tillbaka ca 2000:- 2 år.

Dock så tar kronofogden pengarna men eftersom jag aldrig ser dem så saknar jag dem inte.

Sara

silvery
0

mitt jobb drar automatiskt en tabell högre (en %) än vad de ska, alltid fått tillbaka hittills =)

UlrikaG
0

Räknar återigen med att få tillbaka, har aldrig fått restskatt tidigare och har inte ändrat i min deklaration något, så jag blir mäkta förvånad om det blir kvarskatt.

elyse
0

Jag brukar alltid få tillbaka. Är anställd som personlig assistent via ett koopeativ (jobbar dock ytterst sällan) och de drar alltid extra skatt för att man inte ska behöva betala tillbaka utan alltid få tillbaka istället.

Jenna-Gun
0

Ja i år får jag restskatt.

huskatt08
0

I år ska jag nog kamma hem lite kosing Cool   nää…det blir inga stora summor men dock slipper jag betala in.(tror jag)

JMax
0

Kan man se på nätet redan hur det blir?

Hawknestgrove
0

Får kvarskatt, varje år, lie grann. Men jag vet om det. Det är AFA som drar för lite…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

hoppas jag får ijen, har bett alla dra extra skatt,, Vet nån hur det funkar med räntorna på huslånet? får man tillbaka nått på det,? tex när jag hadde på ellos lån så fick jag tillbaka lite har jag för mig,,, hoppas kan man jue,,

Alexej
0

#17 Alla skulder beräknas ju med i deklarationen men jag har aldrig fattat det hela:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tatsja
0

Det är olika för år för år. Försäkringskassan verkar inte hålla koll på skattetabellen. Men iår hoppas jag att det inte är kvarskatt

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Norum]
0

Jag får tillbaka. :-) Men jag ska göra ett extra avdrag för renovering så jag vet inte när jag får slantarna.

sasha-
0

Jag bara måste fråga, hur kan det blir restskatt, är det inte meningen att arbetsgivaren ska dra skatten från lönen?

Gullan402
0

#21 jo, men det är inte alltid det blir rätt ändå. Det blir alltid fel om  du har inkomst från olika ställen. FK drar alltid för lite skatt…

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

martdat
0

#22 Jo tack, FK drog 22% i skatt på vårdbidraget,,,, hm… borde de väll själva sett att nått inte stämmde, ,,,,,

det är jobbigt med det här att ha olika inkomsthåll, alla drar skatt som om man bara jobbade där,,, så har man anställning, inkomst från flera håll så är det bässt att kontrollräkna själv och be dem dra mer.

Mari
0

Jag är rädd att jag får restskatt iår, har de senare åren fått pengar tillbaka men förra året har jag jobbat så mkt och där jag jobbar extra så har de inte dragit "riktig" skatt utan jag misstänker att de dragit för lite.

Jag får säkert betala tillbaka en del till csn också eftersom jag både pluggar och jobbar, är rädd att jag jobbat för mkt för att få studiehjälpen jag fått förra hösten och kanske även den jag får nu i vår?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Qviq
0

Jag tror ja kommer få restskatt. På min specifikation från jobbet stod det att jag tjänat 105000kronor och betalat 25000 i skatt så jag antar att jag kommer få en liten rolig skuld…..

"Chaos is a friend of mine."