Det ska börjas i tid...
Idag har jag haft en "allvarlig" diskussion med min 9-åring i affären. Maskindisktabletterna har tagit slut så vi skulle ju handla nya. Det finns en uppsjö att välja bland. Dottern skulle hämta en kartong och kom med en sort vi aldrig köpt och när jag kollat priset kan ärligt säga att vi aldrig kommer att köpa.
Frågade henne varför hon ville ha just dem eftersom hon mycket väl vet vilka vi brukar köpa. Svaret kom att de har varit med på reklamen och helt enkelt bäst.
Kvalitén kan jag ju inte uttala mig om, har ju inte prövat dem. Men priset, hualigen. Jag fick förklara att man alltid måste se vad styckepris är och antal i kartong etc. Att man alltid måste titta på mängden i förpackningen osv. Alltid titta på datum på varor etc.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Vi är otroligt påverkade av reklam. Reklampsykologi är facinerande. Skulle jag vara ung och frisk skulle jag satsa på det. Med rätt reklam -och det innehåller allt från namnet, förpackningen, färgen, budskap osv kan man sälja allt.
Inte konstigt att din dotter gå efter den, för det gör vi alla mer eller mindre omedveten.
En stor bov för nybörjare som kund är just kilopris, styckpris…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag går efter priset o mängden för det priset. Så jag bryr mej inte om reklamen. Men kan tänka mej att de som nyss flyttat hemifrån, gör det. Då blir det dyrt. Kankse inte så bra vara heller trots reklamen.
Tyvärr är det så att vårt undermedvetna styr oss i mångt o mycket….även om man inte tror det
utan tror att man är förnuftigare än så 
Reklam är allt! Inget tvättmedel säljs om inte förpackningen suggererar frisket, renhet, doft osv.
Ställer man två samma produkter brevid varandra är det alltid den bättre förpackningen som säljs eller det bättre namn osv.
Ingen skulle köpa ett livsmedel som heter kräk oavsett hur bra varan är…:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus