Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett20-låna-pengar
Läst 2205 ggr
Gullan402
2009-03-06 00:22
0

Bolån

Bankerna kräver nu högre kontantsats för att ta ett bolån. De vill också att bolånet ska ha kortare avbetalninstid än vad som varit vanligt innan.
Du kan läsa mer här

Vad tycker du? Bra eller dåligt?

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Hawknestgrove
2009-03-06 00:52
0

Egentligen bra. För att låna pengar är ine bara bara. Så många, som dukar under på för höga räntor på belopp som hade kunnat vara mindre, om de hade haft lite mer kontantinsats.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
2009-03-06 08:36
0

ha, jag behövde ingen kontantinsatts alls, har länsförsäkringar, han var underbar där, bra elr dåligt, beror ju från fall till fall, går ju inte svara generellt, ska läsa artiklen när jag kommer hem i kväll,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Midlingur
2009-03-06 08:51
0

Dåliga nyheter för mig och min sambo. Det är inte det lättaste att spara ihop 10% av husets kostnad. Vi kämpar på dock….

Gullan402
2009-03-06 09:27
0

Just kontantinsatsen är inte värst tycker jag utan återbetalningstiden. 10 års återbetalningstid är kort. Ofta köper man bostad i samband med att man väntar barn eller planerar barn. Barnet kanske får ett syskon efter ett par år. Inkomsten sjunker drastiskt under föräldraledigheter. Är det då rätt återbetalningstiden på bostaden då ska vara så kort?

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Midlingur
2009-03-06 09:49
0

#4 Vi, personligen, resonerar inte så eftersom vi inte vill ha barn. Annars förstår jag tanken :)

Alexej
2009-03-06 10:44
0

Det är en lite konstig situation just nu. Räntorna har fallit hur mycket som helst men det finns inte många som vill köpa hus. Inte alls jämförbart som det var för några år sedan när räntorna gick ner.

Räntorna är jättebilliga nu men nu är det bankerna som stoppar. När vi -jag köpte mitt hus hade jag inga pengar alls och jag fick lån ändå.

För några månader sedan ville jag låna 10 000 till när jag behövde en ny vattenpump. Tänkte 10 000 mer gör väl inget i det stora. Men då var det plötsligt riktigt svårt. Fick pengarna bara efter en tänketid och kravet att betala tillbaka inom 5 månader. Det var inte så som jag hade tänkt mig….Nu har jag 2000 extra i månaden att avbetala.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
2009-03-06 20:10
0

att man ska ha med i beräkningen att räntorna kan stiga och ändå ha råd, är ju en själklarhet tycker jag.

jag och bankgubben resonerade när jag fick mitt lån att om jag klarat en hyra som är ett par tusen högre än vad bolånet kostar mig i månaden så är det inga problem, men jag ringde runt andra banker och kollade oxå men det var tvärnej så jag hadde nog tur. förstår mig inte på sånt där egentligen, men nu köpte jag ju ruggigt billigt, 350 000 och ingen miljonvilla, men fullt beboligt och inga dyra renoveringar som är akuta, jag får ha mitt slitna 70 talskök men det är ju ingen fara med, hoppas billigrenovera det i sommar,,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.