Hej
Jag är ny här.
Tycker detta verkar som en jättebra sida!
Stor Eloge till er som startat denna.
Jag har, som kanske många andra, stora bekymmer med min ekonomi.
Jag är en student, och redan där tänker ni nog; inga pengar, och det stämmer ju, för vi som studenter får endast 1,050 kr /mån.
Jag har verkligen problem!
Jag får betala allt själv, kläder, skor, nöjen, ibland mat.
Bor hemma och slipper hyra och maten i stort sett.
Men jag har skulder upp över öronen.
Redan för några år sedan kom jag i till Kronofogden, p.g.a mina föräldrar. Ingen större summa, som dom betalar av just nu.
Men har mer.. Räkningar från telefonabonnemang.
Och så strömmar det in räkningar som jag inte beställt. Från bokklubbar och filmklubbar.
Jag har verkligen inte pengar att betala detta.
JAG VILL HA JOBB!
Hjälp! Tips?

Tack för att du uppskattar sajten. Det är Alexej som kommit på idén och startat sajten. Men det är också besökarna som gör sajten så även ni får ett tack av mig!
Att du hamnat hos kronofogden pga din föräldrar är så fel. Det ska inte kunna hända anser jag. Även om dina föräldrar nu avbetalar på skulden så finns den kvar i 3 år efteråt som skulden blivit betald. Det kan ge problem när du ska flytta och få ett hyreskontrakt etc. Det kan oxå leda till att du måste betala en högre försäkringspremie hos försäkringsbolag osv.
Räkningar för telefonabonnemang? Har man använt telefonen så har man och då får man snällt betala. Har man ingått ett kontrakt om bindningstid så borde man tänkt på det innan. Det låter som jag skäller på dig men det gör jag inte. Men det kanske är fler som läser här och de kan ge dem en tankeställare innan de ingår ett abonnemang på telefon. Till mobilen har jag kontantkort, ringer inte mycket på den oftast. Tar kortet slut så kan jag i a f bli nådd och ringa 112 om olyckan är framme.
Men vaddå räkningar från bokklubbar och filmklubbar som du inte beställt. Har du inte fått boken/filmen menar du?