Hej
Jag är ny här.
Tycker detta verkar som en jättebra sida!
Stor Eloge till er som startat denna.
Jag har, som kanske många andra, stora bekymmer med min ekonomi.
Jag är en student, och redan där tänker ni nog; inga pengar, och det stämmer ju, för vi som studenter får endast 1,050 kr /mån.
Jag har verkligen problem!
Jag får betala allt själv, kläder, skor, nöjen, ibland mat.
Bor hemma och slipper hyra och maten i stort sett.
Men jag har skulder upp över öronen.
Redan för några år sedan kom jag i till Kronofogden, p.g.a mina föräldrar. Ingen större summa, som dom betalar av just nu.
Men har mer.. Räkningar från telefonabonnemang.
Och så strömmar det in räkningar som jag inte beställt. Från bokklubbar och filmklubbar.
Jag har verkligen inte pengar att betala detta.
JAG VILL HA JOBB!
Hjälp! Tips?

Tack för att du uppskattar sajten. Det är Alexej som kommit på idén och startat sajten. Men det är också besökarna som gör sajten så även ni får ett tack av mig!
Att du hamnat hos kronofogden pga din föräldrar är så fel. Det ska inte kunna hända anser jag. Även om dina föräldrar nu avbetalar på skulden så finns den kvar i 3 år efteråt som skulden blivit betald. Det kan ge problem när du ska flytta och få ett hyreskontrakt etc. Det kan oxå leda till att du måste betala en högre försäkringspremie hos försäkringsbolag osv.
Räkningar för telefonabonnemang? Har man använt telefonen så har man och då får man snällt betala. Har man ingått ett kontrakt om bindningstid så borde man tänkt på det innan. Det låter som jag skäller på dig men det gör jag inte. Men det kanske är fler som läser här och de kan ge dem en tankeställare innan de ingår ett abonnemang på telefon. Till mobilen har jag kontantkort, ringer inte mycket på den oftast. Tar kortet slut så kan jag i a f bli nådd och ringa 112 om olyckan är framme.
Men vaddå räkningar från bokklubbar och filmklubbar som du inte beställt. Har du inte fått boken/filmen menar du?
För har du fått paketet och öppnat det har du "godkänt" varan. Får du böcker/filmer så stryk din adress på paketet och skriv ÅTER AVSÄNDAREN och skicka tillbaka den.
Får du bara räkningar så är det någon som yttnyttjar ditt namn och adress. Ring företaget och se till att du avsäger dig som kund så det inte blir fler utskick.
För att få mera pengar vet jag inte riktigt vad du ska göra. Försök att få något extra jobb.
Jag ska väl inte rekommendera dig att jobba svart egentligen eftersom det inte är lagligt. Men barnvaktande, hundpromenader etc.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

jag tycker ochså denna sajt är jätte bra, men jag tycker så synd om dig Lennartsson, hur ska du kunna plugga om du har så mycket problem med kronofogdendu måste fixa detta, kan du inte börja dela ut tidningar på natten. eller jobba på helgerna på något gruppboende, eller bli bloggare
Hej och välkommen!
Det finns en artikel om skuldsatta barn.
Annars det enda som hjälper är att ta i alla problem. Fattar inte heller det med bok-och filmklubbar. Har du beställt nångång md deras typ 3 dvd för 9,99? Och inte sagt upp prenumerationen som alltid följer med? Då gör det med en gång!!!
Ring eller maila dit och säg upp dig så snart som möjligt!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Alexej har rätt, när det gäller film och bokklubbar och trosklubbar och kalsongklubbar och rosenrotsklubbar och Gudvetvadklubbar… DET KRÄVER EN AKTIV UPPSÄGNING!!!!
Det hjälper inte, att returnera varan oöppnat. Min styvson trodde det, han köpte sån där rosenrot en gång för 9.90 plus porto. Sen var han fast. HAn trodde att bara han returnerade, så var allt glömt… Vilket resulterade i, att han blev skyldig 1600 kr innan vi fick stopp på det.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det är nog många som åker på det. Jag var lääänge med i en bokklubb för jag orkade inte det med uppsägning.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Välkommen hit!! Detta är en jättebra sajt med massa bra tips o råd.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Hejsan
Tack för alla svar.
Detta med film- och bokklubbarna..
Jag blev medlem på en sida som heter gratissms.se.
När jag sedan blivit medlem kom massa erbjudande. Jag kan inte minnas att jag tackat ja till något sådant.
Men iaf. Nu får jag typ vaje vecka en bok, samt en räkning på runt 200 kr! Jag mailade klubben och sa att jag inte vill vara med, för kan inte ens komma ihåg att jag gått med. Men de menade på att hur skulle de annars fått mina uppgufter? Ja, inte vet jag! Men det var bindnade i 6 MÅNADER! Det är SÅ dom gör för att tjäna pengar. Jävla grisar!
Filmklubben har jag inte mejlat än, men ska göra det. Fick 2 filmer och en räkning på 500 kr. SOM JAG INTE SKA HA!
Ja fy fan dom där bok klubbarna, underkläder, olika tabletter, filmer.. Dom gör mig galen! Dom ringer än fast jag har registrerat mig i nix eller vad det heter…. Och n är jag antyder att jag har registrerat mig där och att dom ska sluta ringa och sälja skit till mig så säger dom att ja men vi säljer inget, du får det här fiiiina paketet av oss helt gratis… Måste bara betala 39 kr i frakt… Gaah….. Orka…
Den där filmklubben har jag också haft bråk med, dom är skitsvåra att avsluta med… Jag foick skriva flera personliga brev då dom krävde det… ?? Helt sjukt. Vägrade över telefon…
Folk kommer på mer o mer sätt hur dom ska tjäna på folk..
Min man fick samtal från FRONT (kalsongklubb) Han skulle inte han nått men blev övertalad att prova 1 par.
Innan vi var fri från denna lurendrejarfirma. så kostade dessa kallingar 500:-
Man skäms nästan skriva om det. Men det kan bli ett varnande exempel. Nu har vi NIS så vi slipper dessa försäljare förhoppningsvis
JA oc ko ihåg, så hjälpe det ine att maila uppsägning. Ring och prata live med en person, anteckna samtalet.OCh skriv ett vanligt brev. rekbrev är något, som du inte ska skicka i onödan, bra om du kan få ord på att de hämtar ut det. Det kostar trots allt 50 kr att skicka extra.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag har i dagarna sagt upp en hel del tidningar. Som jag glömt säga upp abbonemnget från. Blivit lockad av erbjudandet och sedan har det rullat på. Men när jag fick hjälp att göra en budget framåt i tiden och satte in alla utgifter så såg jag alla dessa tidningar. Har liksom tappat kollen på dem. Nu ska jag bara ha kvar en tidning.
Det är så lurigt med alla dessa små utgifter. 30 kronor här och 30 där. Jag är inte en bra ekonom kan jag säga och blir så glad när jag får tips som funkar för mig. För det går åt en massa energi av att inte ha koll. Så fråga någon i din omgivning som du vet har Kollen om hjälp. Det är det bästa. Hands-on. Jag fick hjälp att göra ordning en pärm med in och uträkningar för varje månad. Med plastfickor dit jag stoppar allt som ska betalas. Funkar bra. För det är ju jag som i slutändan ska ha kontrollen över det jag kan ha kontroll över…
#11 Det låter ju jättebra. Jag har min dagstidningen men alla andra tidningar läsa jag på biblan.
#8, Till vem vände du dig till och vilken klubb var det?
Jag har mejlat bokklubbarna, men de skriver bara att det är 6 månader utan uppsägningstid. Är skitförbannad!
Jag låter bara räökningarna ligga, vad ska jag göra liksom?
Har ju inte en krona att betala med!