Eldorado?
Jag har sedan länge handlat så mkt lågpris saker som jag bara kan… Förstår inte varför jag ska köpa Icas tex jordgubbssylt för 34 kronor när jag kan köpa Eldorados för 14 kronor som är precis lika god?
I mitt skafferi och kyl är det mesta eldorado, och vi tjänar massor av pengar på detta.
Det enda som är äckligt från eldorado är köttbullarna… Tycker jag iaf :) Förätit mig på dom kanske?
Så VÅGA ta eldorado, du sparar!!
Vem säljer Eldorado?
Hos oss är det Eurocash. Det är inte ICa, för deras lågprissortiment heter euroshopper.
Eldorados chokladflingor…. MUMS! Deras kompakta kattsand är också helt OK
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag handlar mkt på willys, där har dom eldorado.. Sen på hemköp.. Men som Hawknest skrev, det finns ju eurocash med, det är precis samma sak… Euroshopper med :)
Lågpris mat :)
Ja butikskedjan heter Eurocash, här i Strömstad som säljer Eldorados sortiment

hm kan dessvärre inte hålla med, ok jordgubbssylt kan de väll inte misslyckas med men allt annat,,,,, men eurochopper handlar jag mycket av, och udda märken på nettobutiker, netto har ju endel billigt som smakar helt ok,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Joo smaken är som baken :) Men jag har då inga problem med några eldorado varor jag köper, tycker det smakar som allt annat :)

Både eldorado och Willys egna varor tycker jag för det mesta är helt ok. Speciellt willys egna varor, men ett tips bara, köp inte eldorados tomat ketchup :D :D
Maria
#7 Håller med dig om ketchupen faktiskt.
Att varorna är billigare betyder det i inte alltid att dom är äckligare. Men vissa "billighetsvaror" väljer man bort ibland pga av smak, tex ketchupen..

#8 Ja ketchupen är verkligen en katastrof. Men man får pröva sig fram, som sagt, det mesta är faktiskt bra :)
Maria
jag vet från insidekällor på en willysbutik att willys egna varor egentligen är kända märken tex willys "egna" ketchup är felixketchup med annan etikett och typ 20 kronor billigare ;P
#10. Aha, du sitter på "hemlig" information du
. Måste köpa willys nästa gång då :)

Willys ketchup är god 
Maria
Vaa va knasigt, att dom gör så haha… Dom förlorar ju på det :)
Men bra för oss, så vi ska inte klaga :)
Ahh är ketchupen inte god? Tror aldrig att jag har provat den.. Men låter nog bli hädanefter :)
Eldorados räknudlar, underbart för oss studenter! ;)
#14 Nudlar är alltid bra för oss fattiga, men eldorados nudlar, biff och räk, både luktar och smakar kattmat tycker jag! Köper minna nudlar på Lådan (en affär hemma) 5 för 10, vet dock inte vad de är för märke, men dom är bra iaf.
Om man lever på nudlar 3 ggr om dan så kommer man undan med 42 kr i veckan, om man dricker vatten till. Men sedan hur nyttigt det är tål att tänkas på.
Eldorado tycker jag har bra o prisvärda saker..Men Köttbullar gjör jag nog själv, så jag vet vad som är i..tror jag.
Lena.P är jag i verkliga livet.

#1 Eldorado finns i alla butiker som hör till Axfood:
Willy:s, Hemköp och PrisXtra (finns i Sthlms området).
ICA:s lågprismärke Euro Shopper tycker jag är väldigt bra, och COOP:s lågprismärke Coop X-tra är också bra.
Synd bara att lågprisvarorna alltid har mycket fulare förpackningar!
Ska det vara så svårt att göra en lite trevligare förpackning?

#10 Lite OT men men
Min man jobbade på en firma som tillverkade produkter till bilar.
Hälften av rören hamnade i Walkerlådan (alltså ett lågprismärke som sen säljs av bl a Mekonomen) och hälften i Saab-lådan. Det var ingen skillnad på rören!!!
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Men i en stor förpackning är det mycket billigare och efter
köp kan du indela ( portionera
) det själv.
För att många småa förpackningar kosta företagen också
mer och det måste betala kunden.
#19 Jag tror du misstolkade det som skrevs, eller så läser jag tokigt igen (inte allt för ovanligt)

#20 Gasoline det som #19 sotarn76 svarade på var #17 sergeanthannas inlägg.
(Bara för att klargöra lite) 
Nyligen hemkommen från Willys.
Köpte Eldorados chokladflingor och Frasse (puffat godis i choklad)! =)
Klara upp ??!??

Alltså jag förstod det så att Hanna tycker det är synd att det finns
bara storförpackning. Och därför menade jag att man kan indela
eller portoinera det själv, när mann är hemma.
För att mest är det så att en lite förpackning är mycket dyra i kg-priset
än en stortförpackning.
Hoppas gjorde inget fel.

#23 Min kommentar (#21) var inte till dig sotarn76 utan till Gasoline som rört ihop det lite.
Det du skrev i kommentar #19 och likadant i kommentar #23 är helt korrekt. Du har inte gjort något fel.
Köper själv storpack som jag sen delar i portionsförpackningar och fryser in.
Hemköp har Eldorado. Jag brukar köpa Euroshopper från ICA och X-tra från Konsum.

Nämen nu blev det ju bara rörigare, jag vet knappt själv vad jag skrev från början, hihi.
Läs vad jag skrev en gång till:
"Synd bara att lågprisvarorna alltid har mycket fulare förpackningar!"

Jag är inte så missnöjd med storleken faktiskt, man kan hitta lagom stora förpackningar, men det är ju så nedrans fula!

Jag tycker att ICAs egna varor har väldigt fina och trevligt designade förpackningar, synd att de inte är ytterliggare några kronor billigare 

Krossade tomater från eldorado köper vi, dom är helt okay.. 2.90 tror jag? Köper alltid upp ett lager av 10 burkar så har man.. Det kan man ju slänga i alla såser, grytor och köttfärs, bara krydda så har man tomatsoppa :)
Det grötriset gör jag alltid mitt albanska ris av, hur bra som helst! 10 kr tror jag?
Branflakes har jah aldrig gillat (inte något märke) men cornflakses från eldorado är kanon.. Också bara en tia?
Fonden har jag aldrig provat, men det ska jag kika på nästa gång!
Men håller med om att förpakningarna är lite halvtråkiga… Sterila…

Vem bryr sig om förpackningen, det är ju insidan som räknas vet ni väl?

Jag är inte så förtjust i Euroshopper m fl billiga märken så jag köper sällan sånt. Det jag provat har helt enkelt inte smakat så bra, har t o m hänt att jag slängt mer eller mindre hela förpackningen av ett billigt märke p g a smaken.
Och då är det helt plötsligt inte så billigt längre… Mycket är väl vana, har man vant sig vid en viss smak är det så det ska vara!
Men så hörde jag att det finns tungmetaller i billiga märken av kaffe. Så då undrar jag i mitt stilla sinne vad finns det egentligen i dom billiga märkena? Har dom ersatt något med något som inte är så hälsosamt men billigare? Kan ju vara kryddning t ex som gör att billiga märken smakar så annorlunda… Eller något annat…

Idé

Kanske vi skriva en lista med
1. Affären
2. Produkten
3. Priset
så vet vi var finns den billigast och kanske bäst
Lågprisprodukt.
#17 Tycker också att förpackningen är det viktigaste. Färg är allt. Ibland finns samma sak i hyllan med 2 olika förpackningsfärger (kanske en feltryck på den ena?). Jag tar alltid den med mer färg..
Kexchoklad har jag slutat med. I början trodde jag det var feltrygg men nu är alla förpackningar som om de har möglad. Istället för gult är det bara en konstig borttvättad ljusgul kvar. Ser inte mer så ut att jag skulle bli sugen på det.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#32 Bra idé! Kanske någon Medarbetare har lust att skriva om olika lågrismärke? 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#21 Jo, jag vet det mycket väl. Men den ena snackar om fula förpackningar och den ena om "fulla" förpackningar, alltså att det är billigare med stora förpackningar.
Finns det en möjlighet att sammla de helt enkelt ?
Kanske som en röstning ?
Hmm nej
först behöver man nåt vad man kan välja.
Allts först samla vi produckter och priser och sen kan
skriva vi listan.
Men !!!
Först Affären sen Produkt och sen Pris
alltså t.ex.
Lidl --- Passerade tomater --- 3,99
så kan man det lättare kopiera
Jag har ändå rätt så bra som har Willys 20 minuter promenad ifrån mig, Ö&B och Coop Xtra 30 minuter promenad ifrån mig. =)
SÅ !
Nu har jag testad flera olika djupfrysad pizzor.
Och jag måste säger att de från Ica smaka bäst -- tycka jag --
tyvärr, för att med 19,90 är de inte billigt
.
Så brukar jag att äter under veckan Lidlpizza och Icapizza är
min Söndagsmat
.

icas pitsor e goda, kebaben speciellt, men jag tycker nettos 8,90 pitsa e helt ok
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Eldorados chokladflingor är ju vrålgoda! OCh vad är det för fel på ketchupen? Tycker den är helt ok. Däremot, såär Willys pepparmyntste värdelöst. Smakar nada.
Håller med, dom köper jag med :D
Vissa saker kan jag köpa av dem, men inte allt. Tycker de smakar illa. Sen dricker vi hellre Euroshoppers kaffe. Eldorados är odrickbart. Ketchupen är inte god i min smak.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Köper vissa produkter ur Eldorados sortiment, tex krossade tomater. Är nöjd med kvalitén!
Jättebra att det finns alternativ till märkesvaror!
Jag köper bara vissa utav Eldorados och euroshoppers produkter. Senast köpte jag Eldorados äppelmos eftersom ingredienserna (92% äpplen medans Felix har 78% äpplen) var betydligt bättre än dyrare alternativen såsom Felix osv och dessutom mer än hälften så billigt. Likaså köper jag alltid deras krossade tomater, champinjoner osv.
Det gäller att jämföra innehållsförteckningarna. Aftonbladets Karin Ahlborg (min matguru) ger tips på ett par produkter där billiga alternativen faktiskt är betydligt bättre: http://www.aftonbladet.se/matvin/karinahlborg/article4285392.ab