Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett04-handla-rätt
Läst 2871 ggr
Alexej
0

Ljuger du för din partner?

När jag bodde i ett parförhållande fick jag "ljuga" hela tiden om priset på saker som jag köpte… Allting var extrapriser, eller reapriser osv. Smög lite med inredningsgrejer, ställde de lite gömda så att han inte märkte det och kanske frågade om priset eller kommentarade att det var alldeles för hög pris…

Hur är det för er?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jenna-Gun
0

Nej här är det jag som vet vad som ska handlas.

Oftast är det min man som handlar när han åker hem från jobbet,

Via mej på mobiltelefon.

Han vet oftast vad som ska handlas men inte hur mycket.

Mobilen är bra när man vill konferera on vad som ska klpas.

Så jag behöver inte ljuga.

[LucyInTheSky]
0

Nopp, jag ljuger inte om priser.. Men vi diskuterar alltid inköpen. Om jag vill ha något lite dyrare till mig så pratar vi om det och ser efter om vi har råd.. Samma sak med honom.

Gasoline
0

Ljuger inte om något, jag är så snål så det är nog snarare jag som klagar på min pojkvän när han köper dyra saker =P Däremot vet jag att mamma fick göra så för pappa, typ jämt när vi fick en ny leksak av mamma som liten så sa hon åt oss att säga att den var gammal ifall pappa undrade.

elyse
0

Nää, vi har delad ekonomi så det är upp till var och en vad man lägger pengarna på.

JMax
0

Nej jag har inte behövt/behöver ljuga. Shoppar inte så mycket heller.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Gullan402
0

Nej det behövde jag aldrig. Men jag "smusslade" undan lite godis eller cigaretter ibland Obestämd för att jag skulle få ha dem ifred. Skrattande

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Midlingur
0

Behöver verkligen inte ljuga. Vi har det bra ekonomiskt så det finns ingen anledning att ljuga.

Cajza
0

Nej, jag har ingen anledning att göra det. // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Desideria
0

Aldrig

Sovgott
0

Aldrig! Vi har delad ekonomi. När de fasta utgifterna är betalda köper vi vad vi vill.

AndreasS
0

Skulle inte falla mig in att ljuga.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Hawknestgrove
0

Vi har också var sin plånbok. så vad jag ägger mina pengar på är min enska. MEn jag brukar gömma chokladkakor, för han är en gottegris av guds nåde, så gömmer jag inte godiset, så äter han upp lördagsgodiset på fredagen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

spiritedaway
0

Nej jag skulle aldrig ljuga.

SaraC
0

Ljuger gör jag absolut inte. Däremot så berättar jag inte alltid om jag köpt någonting. Efter att våra gemensamma utgifter är betalda så gör vi ju vad vi vill med våra egna pengar.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Imasy
0

Ljuger gör jag inte. Däremot så försöker jag låta bli att berätta vad tex kattmaten kostade egentligen, eller vad hundens nya bädd kostade osv Oskyldig

Är ingen som handlar märkeskläder eller så, så jag är nog ganska billig i drift ;)

shintaida
0

Nej, jag ljuger INTE om priserna. Men däremot brukar jag försöka att MOTIVERA inköpet. Fast jag INTE BEHÖVER göra det, men jag har ett BEHOV av att göra det.

Likaså brukar jag fråga min sambo om det GÅR BRA att jag köper ditten eller datten.

// Shintaida

UlrikaG
0

Jag ljuger inte, eller försöker dölja att jag handlat något eftersom vi har delad ekonomi.

Jag köper det jag vill för mina pengar, likaså han.

Han kan gnälla om saker ibland och tycka att jag spenderar lite väl mycket , men är man fotointresserad så kostar det ;)

Jennifersthlm
0

Aldrig ljuga! Det straffar sig senare, bättre att vara ärlig, annars kan jag förstå att många förhållande faktiskt kraschar…

Ninjisen
0

Mja jag ljuger aldrig, men brukar ofta säga att jag hittat det på rea.. Eller att jag MÅSTE ha det… Haha… Så han brukar inte tjata så mkt…
Bra för mig..

nyttigajag
0

blir lite nyfiken varför trådstartaren kände att hon va tvungen att ljuga?? kan du svara på det?

Gasoline
0

#20 Kanske utav den anledningen att hon får ovett om hon säger vad sakerna hon köpt kostat? Ren gissning, men mor gjorde så för far.

Alexej
0

#20 För han hade tyckt att jag vara galen att lägga ut pengar på nånting som han inte tyckte var värd det. Typisk killar som aldrig själv handlar. Hade jag köpt mig jeans för tex 400 kronor hade han säkert sagt att det finns jeans för 100 kronor. Han fattade inget om priser eller framförallt "nödvändigheten" att köpa nånting om det inte var bildelar eller verktyg. En stol var för att sitta på och inte nåt man går till Mio och betalar 1000 kronor för.

Och istället för att lyssna på sånt sa jag hellre (om jag sa nånting) att de nya jeans var extrapris för typ 150 kronor. Då var han nöjd och jag hade min ro:) För honom kom kläderna från garderoben och inte från affären…

Det var jag som tog hand om pengarna och räkningar men ändå….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gasoline
0

#22 Hemma är det nästan tvärtt om, jag klagar på min pjkvänn när han köper dom där dyra Jeansen, det finns ju billigare. Eller de där dyra kuddarna, för dom går att hitta så mycket billigare =P Haha, jag är nog rätt så annorlunda när det handlar om shopingvanor hos en tjej =P

Ninjisen
0

Ibland måste man ljuga för att man inte ska chocka sin snåle parter för mkt… :)

Gerbilflicka
0

Nej, jag ljuger aldrig for min kille. Kan handa att jag inte alltid visar upp klader och sager "kolla, den kostade baaara 300kr". Flört

fotokrafs
0

Har heller aldrig behövt ljuga för min partner, inte så att jag alltid sagt exakt vad jag köpt och vad det kostat.. men eftersom vi har gemensam ekonomi är det inte så himla svårt att ta reda på priset om han vill veta heller.

Vi har samma prioteringar när det gäller handlandet, och skulle någon av oss vilja köpa något lite dyrare så kollar vi med andra hälften om det är okej. Hittills har vi inte nekat varandra något, men det är ju alltid bäst att fråga först.