Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett02-hem-och-hushåll
Läst 2123 ggr
Ninjisen
0

Leva från den 20-20

Ibland känns livet så meningslöst…. Jag lever ofta från den dagen jag får pengar tills nästa gång.. Då barnbidraget kommer den 20 så är det den 20-20 jag lever.
Pengarna kommer… Man betalar allt som ska betalas.. Kommer på att man ändå inte har pengar till allt… Och när man knappt har kommit in på den nya månaden så önskar man redan att man kunde vakna upp nästa dag och att det va den 20 igen……. Så att man får pengar till sina räkningar.  Skrikandes

Hoppas jag blir miljonär en dag!

[mia-38]
0

Åhhh..Jag känner så väl igen det där.
Innan man ens fått pengarna så är det mesta redan bokat till räkningar. Blir inte mycket över till annat.

Det är så tråkigt att alltid behöva snåla och räkna på örena.

Alexej
0

Ja, det är nog det som stör mig mest.

Att jag inte lever…Hälften av månaden går jag i ide och undviker all kontakt med livet, affärer osv. Sitter bara hemma och tuggar på rester och väntar att det blir den 19 igen.

Snacka om bortkastade år… Och inte blir det bättre. Det som andra kan se emot, semester, högtider, helger osv är för mig bara väntetider.

Jag har inte ens råd att besöka mina vänner eller familjen.

Inte varit i Tyskland sedan snart 6 år. Min pass gick ut för några år sedan och en ny kostar 1000 kr (tysk pass). Sedan är det resan och är man där vill man också kunna handla och gå ut.

Så jag blir bara äldre och äldre och inget händer mer i mitt liv.Rynkar på näsan

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[mia-38]
0

Det blir en ond cirkel som man inte kan ta sej ur.  Hur man än gnetar och försöker att inte slösa så finns det inget utrymme till annat.
Man blir frustrerad. Det hindrar en att leva det liv man vill leva.

nyttigajag
0

låter som att ni har för höga utgifter i förhållande till inkomst.

[mia-38]
0

#4 Ja det kan man säga. Har men en gång hamnat efter mycket så är det svårt att ta igen det. När dessutom KFM drar sitt.

Ninjisen
0

Jaa jag hade inte klagat att ha några tusen mer i inkomst i månaden… Oskyldig

nyttigajag
0

#5 jaha..ojdå. det vetigaste man kan göra är att betala bort de MINST skulderna först som finns hos kronofogden.

säg att man har en halensräkning på 3000kr som ligger hos fogden,då får man spara och gneta så man kan betala bort HELA.

har ni prövat  med uppgörelser?

jag har aldrig legat hos kronofogden,och försöker se till att inte hamna där heller..

nyttigajag
0

#2 sätt dig ner och titta på dina utgifter,är det nåt du kan ta baort,nåt som inte är helt nödvändigt?

[mia-38]
0

#7….Vad tror du jag har gjort?? Jag har en uppgörelse med de men jag kommer inte undan "billigare".

nyttigajag
0

#9 ok.

nyttigajag
0

#9 jag va gift med en man som låg hos fogden,han hade över 300.000kr där..han skötte bara sina nuvarande räkningar och lät de gamla ligga.

sedan en dag ringde han till varje person ochsa:
min skuld hos er är x kronor,men jag kan tänka mig att betala xkr NU ,men då får ni skriva av resten av skulden.bättre att få nåt än inget alls.

och de tog det.

idag är han skuldfri.

[mia-38]
0

Ja det är ju bra om man kan göra så. Men jag har snart betalat av eftersom jag inte har så mycket kvar.

nyttigajag
0

#12 låter skönt,hur mycket har du kvar?

[mia-38]
0

Tillräckligt….Skrattande

nyttigajag
0

#14 ok.men det är överskådligt att det kommer bli avbetalt iallfall,måste kännas skönt.

elize-l
0

Behövs verkligen pass för att åka till tyskland… Har varit dit på shoppingresor 4-5 gånger men det är aldrig någon som kollat mitt pass. Vet däremot att det var lite extra noga när det var fotbollsVM eller vad det nu var här om sommaren. Åkte någon vecka tidigare och då stod det lappar på färjan att just den/dom veckan skulle pass vara med om man ville komma ombord.