Falkengrens pensionsbomb
Det finns pengar till vissa i dagens kris Sverige!
Jag läste det här i dagens Aftonblad.
Får höjd pension med 35
miljoner kronor
SEB:s vd Annika Falkengren får inte bara höjd fast lön.
Lönehöjningen innebär också att hon får 35,5 miljoner kronor mer i pension.
Det skriver Dagens industri i dag.
Rektionena mot att bankchefen Annika Falkengren får höjd fast lön från sju miljoner om året till nio miljoner om året har varit kraftiga.
Nu visar det sig att höjningen också innebär att Falkengren kommer att kunna kvittera ut 35,5 miljoner kronor extra i pension på kuppen.
Det skriver Dagens industri, som i sitt exempel räknat på att bank-vd:n lever till hon är 85 år gammal.
Den totala kostnaden för pensionen blir drygt 146 miljoner kronor, uppger tidningen.
Annika Falkengren kan gå i pension när hon är 60 år gammal. Hennes pension är så kallat "oantastbar", vilket innebär att den inte kan räknas ned om hon skulle få ett annat jobb efter att hon gått i pension från SEB.
Falkengren har tjänat in 48,4 miljoner kronor i lön, bonusförmåner och pension under de senaste tre åren, skriver Dagens industri.
Jaa det är så man blir galen.
F*n grrrrrrrrrr

Urk…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Det är såna otroliga summor….pensionen blir drygt 146 miljoner kronor. Vi räknar här med hundralappar och de pratar om miljoner. Vad ska de med alla pengar?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag mår illa när sånt här händer. Det får mig att känna avsky.
Sara
Hörde på nyheterna att de hade ångrat sig på SE-banken nu. De behåller 2008 års svältlön. Blir nog soc. för många av dem…
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Det känns som ett hån mot "vanliga" Svenssons 
Hon kunde kanske skänka en del till alla vanliga pensionärer vars inkomst kommer att minska framöver……..

Läste det också! FY FN! 
Fattar inte vad dom ska med så mycket pengar till.
Jag undrar om dom som har såna här löner skänker pengar till välgörande ändamål eller om dom bara samlar på hög?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jag undrar om dom skulle klara sig en enda månad på en vanlig "Svenssonlön"! Hur skulle dom gilla att äta spenatsoppa, nudlar och makaroner en månad… Inte ett enda restaurangbesök eller middag som dom skulle representera på!
Hur kan en människa BEHÖVA så astronomiska summor? Vad gör hennes jobb så mkt mer meningsfull och viktigt än något annat jobb? Och slutligen… FÖRTJÄNAR hon dessa summor?
Nä en tårta i ansiktet och en spark i baken ska hon ha…
PS: Synd på tårtan bara…

Det får mig att bli heligt förbannad.
Men som Swedbanksanställd hoppas jag mycket
på vår nya Vd Micke Wulf.
//Pryzze

jag tror inte hon är speciellt lycklig av att ha så mycket pengar.