Godmorgon v.11
Första vårdagen här. Sol och härlig luft. Jättetrött. Hade min dotter och barnbarn här i över en vecka. Det var jättekul men samtidigt har jag inte hunnit med så värst mycket. Länktar efter vårstädningen och fixa i trädgården…Skulle helst släppa ut trädgårdsmöbler redan.
Allting här har blivit så dammig efter vintereldande (askan) och alla kattoaletter. Blir skönt att kunna öppna alla fönster och tvättar alla gardiner och mattor.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Vaknade av ett kattslagsmål eller nått sånt. Ett herrans liv var det så. Men inga skador på någon av våra taf.
Man blir bara så konstig när man vaknar så hastigt.
Här har töat i dag. Skönt när snön krymper.
Fotot är på den gången ner till där katterna har sin utetoa. De älskar att jaga varandra på den stigen :)

Apropå att ha barn och barnbarn hemma en längre tid så sa alltid min farfar Det är så roligt när ni kommer men det är så skönt också när ni åker. Jag hade över 50 mil hem så vi stannade alltid en vecka, och farmor och farfar var gamla och mina barn var små.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Det är verkligen vår på gång! Underbart, hittade de första snödroppar ute.
Storstädade idag, igen.
Har utekatter som inte har lärt sig att torka fötterna. Var till biblioteket, tänkte låna om mina böcker. Men så klart, hade några redan gått ut. 40 kr förseningsavgifter.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
I morse kändes våren långt borta -13.1… men under dan har det bara varit -0.4. Vid fyra tiden kom solen fram…..då var det riktigt vårigt ute. Passade på och tog en skön promenad med hundarna.
Vällkommen snövåren 
Nu vet jag varför en blomma i tysklang "Scneeglöckchen"
heter --> snödroppe 
#6 Hehe, nu kan du inte heller skriva rätt på tyska längre: "Scneeglöckchen"

Glömde en H ---- SCHNEEGLÖCKCHEN 
märka ! först tänka sen skriva

Hahaha för mig med 0 tyskakunsskaper såg det absolut jättebra ut även utan H =)
Ingen bra dag. Vaknade alldeles för tidigt och fattade inte varför. Mina katter hade massakrerad en koltrast här inne. Fjäder och äkel överallt. Plus utkräkta delar. Håll själv på att spy. Stackars dågel. Hoppas den dog snabbt.
Så det blev storstädning här-igen…

Men det är deras natur 
Vi hålla en tyst minut 
God Lördagsmorgon!
Solen skiner här i Ångermanland och det är + 10 grader! 

god morgon allihopa,ha en skön dag
Snön är på väg bort. Kanske var det sista gång nu det snöade? Vill äntligen plocka fram min trädgårdsmöbler
.
Ja nu får snön ge sig… Vi vill ha sooool
Jag vill damma av mina solglasögon…