Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett02-hem-och-hushåll
Läst 8688 ggr
Ninjisen
0

Inkomst och utgifter per månad?

Det är lite roligt hur tabu det faktiskt är att prata om pengar… Hur mkt man tjänar i månaden, ingen vill ju skryta? Men jag tycker att vi ska skita i detta och berätta lite om våran inkomst och även utgifter i månaden….
Det kan ju vara intressant att jämföra lite….

Lön, pension, aktivitetsersättning, soc, barnbidrag, bostadsbidrag…. Vad exakt får du från vem?

• Vilka månatliga räkningar har du?
  • Hur mkt per månad lägger du på dina djur?
  • El, värme, internet, telefon, mobil?
  • Hur mkt per månad lägger du på dina barn?
Gullan402
0

IN 7800.

UT ??? enligt soc. har jag minimum ett underskott på över 3000:-.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Alexej
0

In får jag ca 10 000.

Ut vet jag inte. Men mina djur kostar en bit över 1000 kronor/månaden. Huset tar sin del. Har faktiskt ingen större koll…Jag borde nog äntligen börja med en kassabok. Nu är jag bara glad om det blir pengar över när allt är betalt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ninjisen
0

Då tar jag och börjar…… Vi får just nu detta i inkomst!

• Bostadsbidrag 2200
  • Barnbidrag 1050
  • Resterande av soc

Av soc får vi ca 2300 per person som ska gå till räkningar, mat, kläder… Allt…. Men då jag och min kille är 2 blir det ca 4600..
Sen får vi ca 1500 i "gemensamma hushållskostnader", det är saker som toa papper, sköljmedel.. Ja allt som tillhör hushållet..
Sen får vi 1600 för vårat barn, dom anser att man får lite mer i barnbidrag då föräldrar som bara får 1050 i generellt barnbidrag även har sin lön att använda till barnet… Men då vi har socialen så är det inte mkt över…
Sen får vi 300 var i busspengar, så 600 mer.

Så sammanlagt får vi i månaden (Efter hyra och el) 8620 att klara oss på!
Det ska då gå till allt, räkningar, mat, kläder… Allt allt…..

Utgifter

Vi har dom basala räkningarna som tex:

• Internet/tele (Bredbandsbolaget) Hemtelefon + internet med 24 lina betalar vi 300 kronor för, sen kommer ju samtal på ca 200 i månaden till… Så ca 500!
  • Träningskort (Sportlife) Ett till oss var 199 kr styck, alltså 398 betalar vi i månaden..
  • Morgontidningen (Kommer 6 dagar i veckan) 179 i månaden
  • Kattförsäkring (Agria) till våra 2 hårbollar ca 123 kr
  • Min dotters försäkring, ca 118 i månaden
  • Busskort 300 kronor
  • Kattkostnader (Sand, torrfoder, blötfoder) ca 300 kr

Så efter detta har dragits har vi ca 6700 kvar att leva för.

Sen betalar vi kvartal tv avgift ca 500

Halvårsvis hemförsäkring 300 tror jag

Då min dotter är halvåret så äter hon burkmat, då vi inte alltid äter när hon äter.. En burk kostar i snitt 9 kronor.. Hon äter för ca 700 i månaden med gröt och välling.
Sen blöjor går på ungefär 150 i månaden…
Sen köper jag mkt kläder en månad, inga nästa… Är en tradera haj så nu har jag en fullsmockad garderob med kläder tills hon är 1.5 år gammal… Och bara fina kläder!!
Men i snitt så betalar vi väl 1000 för henne i månaden.

Sååå… då blir det alltså 6700-1000=5700

Usch hemskt att se sådär på papper… Det är ju inget kvar…. MAten kostar ju massor… Sen så envisas jag att betala gamla KF skulder samt inkasso och diverse avbetalningar på kläder hit och dit… Så där går det minst 1000 kronor till.

Så ca 4700 lever jag och min man för…… Det är tufft!  Gråter

Alexej
0

4700 kronor låter mycket. Men jag vet ju hur snabbt de kan försvinner:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ninjisen
0

Jaaa dom ryker fort… Vi handlar ju mat för ca 2700 i månaden….. Så vi har ju mer eller mindre 2000 kvar.

Liss
0

Bostadbidrag: 1100:-
Ekonomiskt bistånd: Olika efter hur mina räkningar ser ut. Men runt 6000:- till 7000:-

Hyra: 4458:-
El: Runt 200-380:-
Hemförsäkring: 101:-
Mobilt: 700-800:-
Bredband: 270:-
Djur: Kattsand varannan månad 98:- , Kattmat varannan månad 90:-, Hundmat varannan månad 200:- , Annat: 100:-
Mat: 1000:-
Pappa: 500:-

Sen är de små saker man behöver ibland, så som diskmedel, tvättmedel, disktrasa, smink etc.

Tror det var allt. Jag får inget över.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

UlrikaG
0

Eftersom både jag och sambon har heltidsinkomst så ligger vi ganska högt.

Tyvärr är vi båda väldigt dåliga på att hålla i pengarna.

Tillsammans har vi närmare 30000kr i månaden, och när allt är betalt (gemensamma och egna räkningar samt skulder) har vi mellan 4-6000 kr vardera. Då har vi ännu inte handlat mat för månaden som brukar ligga på 1500 kr för storhandel (och ytterligare 1000 kr utöver). Den delar vi på, eller ja, oftast står sambon för den eftersom jag står för bilen/bensin som brukar ligga på 800 kr i månaden.

Och därefter ja…då försvinner pengarna helt enkelt.

Jag har många gånger tänkt på att föra kassabok och spara kvitton för att se vart alla pengar tar vägen, men sambon är inte så intresserad av det. Han föredrar att inte tänka på det, så nu har jag börjat göra det för egen del så jag åtminstone kan ha koll på vad jag gör…..För det har jag inte i dagsläget…;)

Mammzing
0

Vilken samvetsfråga!!!

Är egen företagare så det varierar med inkomst.

En månad kan jag få in 11000 kr och ha fasta utgifter på 18000 kr. Då är det skatt, lån på bostad och bil. Telefon, bredband, el, bensin mm. Då är inte mat medräknat.

Sen nån annan månad kan det vara precis tvärt om.

Räknat på ett år så går det jämt upp om jag inte får restskatt. Men nåt över att kunna spara och lägga upp en buffert det går inte.

Tatsja
0
  • Vilka månatliga räkningar har du?
    _Hyra, 5250,-
    Bil- hem- och personförsäkring. 800,-
    _

• Hur mkt per månad lägger du på dina djur?
    _Cirka: 100,-
    _

• El, värme, internet, telefon, mobil?
    _El och värme: Cirka 1400,-
    Internet:     359,-
    Telefon:       400,-
    _Mobil:           300,-

• Hur mkt per månad lägger du på dina barn?
    300,-

• Mat, 2 vuxna och special åt mig. 1700,-

• Bensin. 500,-

• Läkare och apotek   225,-

• Pension. 7 600,-

• Bostadsbidrag, 1904

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

nyttigajag
0

#2 alexej HUR kan dina djur kosta dig 1000kr/månad?

nyttigajag
0

jag får in 7000kr

räkningar för 1000kr

sparande 4000kr

kvar till mat och övrigt 2000kr

[mia-38]
0

**UT:
**Hyra 3575 kr, el 1000 kr, bensin 800kr , telefon 600kr, medecin 300kr, husdjuren 400 kr, KFM 3900 kr, internet 350 kr, sonen 600 kr, avbetalning bilen 500 kr/månad= 12.025 kr/månad i utgifter

IN:

12.000 kr lön. 1273 kr underhåll. = 13.873 kr/månad i inkomster

Detta blir 1248 kr kvar /månad att handla mat för.

Nu har jag legat efter med en del räkningar med och har svårt att komma ifatt.
Dryga 1200 kr kvar i månaden är inte mycket då man behöver nya kläder ibland, oförutsedda utgifter kan ställa till det ganska bra,

nyttigajag
0

#12 bor ni i hus? hur kan elen vara så dyr som 1000kr?

Gullan402
0

#13 El är dyrt, speciellt i våra trakter. Jag har en elräkning varannan månad på runt 3000, och då har jag uppvärmningen via ved + ackumulatortankar.

nyttigajag
0
14 okej då,du betalar 32kr/dag för din hushållsel,det är HELT OK.

(1000/31dagar =32krdag)

nyttigajag
0

varför blev det så stor text? det va inte meningen? vad gjorde jag för fel?

Ninjisen
0

Händer mig också ibland…. Datorer :)

Gullan402
0

#16 inget fel, bara teknikens under…Flört

nyttigajag
0

okGlad

nyttigajag
0

denna månaden blir det bara 50kr till djuren,en 10kg säck med kattsandGlad

kattmat köpte jag förrra månaden 7kg för 449kr.

har 2katter:
http://www.gardens.dinstudio.se/

SaraC
0

Bortser från sambon och det han betalar för.

Inkomster

• Studielån+studiebidrag ca 7400

Utgifter

• Hyra 1700 kr
  • Hemförsäkring 20 kr
  • El ca 200-300 kr
  • Hund- och katt försäkring 250 kr
  • Husdjur övrigt ca 200 kr

Betalar även tv-licensen, men det är ju inte varje månad. Sambon betalar allting på bilen + telefon och bredband. Mat och annat till hemmet turas vi om att betala.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[mia-38]
0

#13….vi har direktverkande el, dvs värme och lyse. DET är inte billigt kan jag tala om.

nyttigajag
0

#22 nej direktverkande el är inte billigt.bor ni i hus? har ni funderat på att skaffa kamin?

[mia-38]
0

Vi bor i hus. Vi har en kamin. Som tyvärr inte fungerar så bra.
Och jag kan inte byta ut den heller eftersom vi hyr huset.

nyttigajag
0

#24,visst kan ni byta ut den,tror inte ägaren har nåt imot att få en "uppgradering" gratis.

ring och prata med husägaren och säg att ni vill köpa en ny kamin och att NI betalar för allt,både kamin och installation av behörig,han behöver inte betala ett öre.,tror INTE han hindrar er…vore väldigt märkligt isåfall.

[mia-38]
0

Ska JAG betala för något som inte ens blir mitt sen??? Nä tack. Jag får inte ut nåt av det om jag flyttar. Ska det bytas så får allt hyresvärden betala för kalaset.
Och vad kostar inte det att byta ut?

nyttigajag
0

#26 hallå så kan man inte tänka,du får ju värme NU,du kanske bor där i 10år till…

en kamin kostar från 3.000kr och uppåt beroende på storlek.

inkoppling kostar cirka 10.000kr (gissar.

så för 13.000kr så har du varm och skön värme.

[mia-38]
0

#27..Jamen vart ska jag få de pengarna ifrån då??? När jag redan har det knapert!
Näää…sånt anser jag att hyresvärden ska stå för.

Ninjisen
0

Ja herregud det skulle jag aldrig göra, inte för någon annan, även om man bor där nu. Då skulle jag hellre överväga att flytta, om kylan är för mkt.. Eller hitta pånågot annat sätt.. Men 13 000 för någon annan? Aldrig… Bara dom 3 000 är ju mkt, inget man har…

[LucyInTheSky]
0

denna månaden kan jag skriva upp.. ser olika ut då och då..

Alltså lönen vi får nu =) som ska räka till 20 april är:

In: 13 000 kr (Rasmus)

4000 kr (jag)

= 17 000kr

Ut:

Hyra: 4016kr

hushållsel: 500kr

inkasso: 1000kr

a-kassan: 700kr

present till min bror: 200kr

skyldig mor för katternas kastrering: 940kr

kläder för att slippa gå naken (skickat efter får räkningen nu): 306kr

Telefon, bredband, tv: 900kr

mobil: 250kr

tandläkaren rasmus: 2500kr

Mat, katter, hygein osv.. : 3000kr

= 14 312kr

det blir alltså ca.2600 kr över.. Det är helt otroligt!! XD Detta är första månaden då jag får mitt bidrag och andra månaden vi slipper kronofogden. Nästa månad kommer bli dröm månad..

[mia-38]
0

Håller med dej Ninjisen.
Det är hyresvärdens sak att betala i sånna fall. INTE min som bara hyr.

Alexej
0

14 katter och en hund…Oskyldig Egentligen kostar bara torrfodret (Orijen)1000 kronor i månaden men måste köpa billigare sort ibland. Burkmat på helgerna ca 150 kr/månaden och sand 400 kronor/månaden.

Nån som vill köpa en katt?

elyse
0

Jag har studiebidrag och CSN-lån på lite över 7000:-. Min sambo har ca 5500:-. Bostadsbidrag på 1500:-. Ca 14200. 

Hyran är på 5600:-. Försäkringar, både till oss och katterna, ca 350:-. Litteratur för mig ca 500:-. TV-avgift ca 170:-. Telefonräkning ca 100:-. Bredband ca 350 kr. Mat ca 2500:- (där skulle vi kunna dra ned). Kattmat ca 200:-. Mobilräkningar ca 500:-. Mitt pendelkort ca 1000:-. Så lite över 11,000 blir allt på. Men jag lägger ned mer på mat än vad min sambo gör, hans pengar tar slut mycket fortare än mina eftersom han har mindre att röra sig med. Jag skulle kunna spara ganska mycket varje månad, minst 500:-. Istället väljer jag att köpa saker jag vill ha. Men lite sparar jag i alla fall. Låter aldrig sparkontot ligga under 15,000:-.

Mizzy
0

In har jag ca 16 000 efter skatt

* Vilka månatliga räkningar har du?
Mina räkningar + sparande ligger i genomsnitt runt 10-11000/månad (ej mat inräknat)

* Hur mkt per månad lägger du på dina djur?
Vet inte riktigt. Kanske runt 200 kr

* El, värme, internet, telefon, mobil?
El ca 300/mån
värme inräknat i hyran
Internet+bredband ca 1400kr/kvartal
mobil ca 600/månad

* Hur mkt per månad lägger du på dina barn?
Har inga barn :)

Jag har ca 5000 kr över efter att räkningarna är betalda. 1500 av dom överförs till mitt ICA-kort. Så ungefär 3500 kr har jag över, men det blir oftast inte så mycket.

Mari
0

In har jag ca 5000.- (ca 2500.- från csn och ca  2500.- från extrajobb) varierar rätt mkt från hur många timmar jag fått jobba varje månad men hittills iår har det legat runt 2500.-.

* Vilka månatliga räkningar har du?
- Inga just nu, bor hemma gratis (tack mor och far)

* Hur mkt per månad lägger du på dina djur?
- ca 1-200.- Då vi har många djur hemma så står mor min för de flesta inköpen av foder och strömaterial.

* El, värme, internet, telefon, mobil?
- Mobil, har lyckats hålla mig strax under 50.-/mån med mitt kontantkort Skrattande

* Hur mkt per månad lägger du på dina barn?
- Har inga barn

* Övrigt
- ca 1000.- på bensin och annat till bilen (den jäveln drar olja som fasen Skrikandes)
- Försöker spara runt 2000.-/mån

Min plan är att spara så mycket som möjligt då jag planerar att flytta under sommaren/hösten i jakt på jobb då detta är sista terminen jag pluggar. Än så länge är mor och far min snälla att låta mig bo här gratis.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Sovgott
0

Jag får ut ca 15 000 kr efter skatt. Mina fasta utgifter ligger på ca 5000 kr i månaden. Det innefattar hyra, el, bredband, telefoni, hemförsäkring, avbetalning av mitt studielån till CSN, resor till och från jobbet, avgift till fack och a-kassa mm.

Så när mina fasta utgifter är betalda har jag ca 10 000 kr kvar, varav jag sparar hälften och spenderar resten.

Jag har inga husdjur och inga barn. Men jag har en sambo och han äter för ca 2000 kr i månaden. Men han har egen inkomst.

Oriel
0

Okej, jag vet att jag inte pssar här Oskyldig

IN: 300kr (Ibland)
UT: 300kr (Ibland)
Kvar att spara: 300kr (Ibland)

XD

-' Rebecca Johansson

Alexej
0

#37 Det var inte mycket Flört Antar det är fickpengar…?

fotokrafs
0

Fick ganska nyss kontoutdraget från förra månaden, så nu har jag räknat ihop hur mycket vi lagt på bland annat mat och telefon.

Inkomst:
Makens lön och mitt studiebidrag blev i februari sammanlagt 16 910 kr.

Fasta månadskostnader:
Hyra, amortering och årsräkningar (som försäkring, TV-avgift, bankavgift och så vidare) = 3862 kr
Kläder, semester, sparande*, välgörenhet = 4120 kr

*studiebidraget sparas för att betala av min studieskuld även om jag nu ibland nallar några hundra för SL-resor

Rörliga kostnader, februari:
Mat, hygien, andra förbrukningsvaror, godis & tidning = 3134 kr
Lunch och fika ute, pizza = 888 kr
Telefon, en fast och två mobiler = 134 kr

Vi borde då ha 4772 kr kvar till annat, får kolla upp om det stämmer.
Låter ju rätt bra i så fall.
Dock känns det som vi har handlat mycket mer mat och liknande denna månaden, blir intressant och se om nästa kontoutdraget blir mer rättvisande.

Sara
0

19 mars -09

In 10551:-

Ut 8110:-

Efter alla räkningar är betalda samt försäkringar (autogiro varje månad) har jag 2441:- kvar. Sen behöver jag köpa illermat för 400:- för de pengarna.

Så jag har 2041:- kvar till mat, resor, nöjen osv. I slutet av mars ska illerföreningen ha utställning så bara bensin och mat lär gå på x antal hundra kr.

Dock fick jag svar från en fond idag som har beviljat mig 2000:- i presentkort från Svensk handel. *Jippie* Jag tror att man kan handla på Ica för dem.

Sara

Fagerljung
0

Denna lönen som kommer är den första jag får som inte innefattar traktamente och semesterersättning, så vad den blir vet jag faktiskt inte. 15 000:- efter skatt kanske? Har tidigare fått ut upp till runt 23 000:-

Har utgifter för runt 10 000:- per månad. Hyra, hästar, mobil, kattmat (dyr kattmat, fyra katter), försäkringar, TV/Internet/bredband, transport, CSN-lån osv.

Snart är det betessläpp, det sparar jag 500:- i månaden på, alltid något att se fram emot :) Sparar det mesta som blir över, hästarna har ett eget konto med ca 14 000:- på för utrustning och veterinärvård, vi har ett sparkonto för kontantinsats på ett hus ca 45 000:- (ökar stadigt) samt att jag idag faktiskt börjat pensionsspara - 500:- i månaden.

Oriel
0

#38 Månadspengar xD

-' Rebecca Johansson

Johanna
0

Orkar inte rabbla allt :)

men jag har mellan 14-17.000kr i lön o min man mellan 20-25.000kr (efter skatt)
utgifter på ca 20.000kr ex hyra 3000kr, amortering/bostadslån 6000kr, bilförsäkr 2000kr,pensionspar ,TV/TELE/Bredband, spar 3500kr osv osv) sen tillkommer det ju kanske ngt

Mina hundar äter för ca 1000kr /mån

vi borde ha ganska mkt pengar över, men vi är VÄLDIGT slösaktiga o unnar oss allt för mkt..
Måste verkligen skärpa oss nu när vi ska ha barn i sommar…, fast det kanske man gör lite automatiskt när man har ngn annan att tänka på än bara sej själv…

Sara
0

När jag läser i bland annat denna tråden så slår det mig att många som anser sig ha dåligt ställt, har mycket pengar varje månad MEN skaffat sig stora utgifter och därför får lite pengar över.

Sara

Ninjisen
0

Jo jag håller med, mkt utgifter… Hade jag inte haft mina dumma avbetalningar på ca 1500 i månaden (räknade fel där uppe) utöver mina vanliga så hade jag haft mkt mer över… Men resten av utgifterna är redan nerbantade till max. Unnar mig bara gym kort o tidning :)

molle84
0

Helt exakt orkar jag inte skriva… men det brukar sluta med att man har ca 500:- kvar att leva på efter allt e betalt…

Men så är livet som sjuk i ett "friskt" Sverige…

De är väl mitt eget fel att jag är född med en genetisk sjukdom…

Alexej
0

#39 Telefon, en fast och två mobiler = 134 kr

Det måste vara mer. Bara telias grundavgifter ligger väl där nånstans….

fotokrafs
0

#47 Har inte Telia. Bredbandet och IP-telefonin ingår i hyran, det som betalas är samtalskostnaden.

Angående mobil: Jag betalade 67 kr i februari för min mobil men sen dess har jag bytt abonnemang eftersom jag ringer så sällan. Nu har min mobil ett abonnemang för 25 kr/mån som man får ringa för. Senast blev det 29 kr totalt med allt. Maken har kontantkort och ringer nästan aldrig någonstans.

silvery
0

min lön efter skatt 8500  (10500 innan)

sambon står för hyra med bidrag + el etc

så jag står för mat 2000 per månad, häst 2500 hund + katt ca 500

telefon 350 kronor, bokklubben 250 och busskort 475 kronor. sambon får ju lite socbidrag också, så han hjälper till lite med maten utöver dessa 2000

så jag har ca 3000 kvar give or take =)

skrollan
0

Visste inte att man kunde ha soc bidrag och bostadsbodrag samtidigt. Vi skulle söka om bastadsbidrag eftersom scania pratar om att sänka lönen med 20% och jag har ingen inkomst. Men blev nekade, man fick inte tjäna mer än 90 … per år om man skulle få det. Så vet inte alls hur vi ska klara oss om det sker!

Inkomst vet jag inte alls vad erik får inte. Men utgifter är:

Hyran 5 000 kr

Bredband och telefon 500 kr

Bilförsökring 1200 kr i halvåret + bilar som renoveras och säljs

El 400 kr

bensin 2000 kr

mat 1500-2000 kr

Djuren: Inte alls mycket. Kattsand i månaden möjligtvis, maten är 7 kilos påse som håller ca 4 månader för oss. Så 500 kr /4 månader

Tv avgiften i kvartal (?) 515 kr

hemförsäkring: ett par hundralappar bara + ingående prenumeration på någon tidning

eriks mobil: 200 kr

min mobil: 350 kr (kontant och abonnemang)

Lån:2000

bilskatt: 1500 (?) om året.

Försäkring och skatt, djurens försäkring, eller avgifter som kommer som en stor chock med alla siffror sparar jag en summa till i månaden.

Ja, lönen är som sagt slut innan nästa lön i alla fall =/Finns säkert mer jag inte kommer på.
Men det är som sagt självvalt att ha djur som kostar. Kan inte leva utan dem i alla fall!

Sara
0

# 50 Har man ingen inkomst (om man går på soc) så får man bostadsbidrag och sedan får du resten av soc. Man får alltså inte mer pengar om man blir beviljad bostadsbidrag.

Sara

Ninjisen
0

#51 Mmm precis, det drar dom ju av tyvärr…

Det är så här att dom drar ALLT man tjänar upp till normen.. Tex vi får nu ungefär ssammanlagt 14-15000 av soc… Men skulle jag gå jobba och tjäna 13000 så drar dom det….

Min man har skiiitsvårt att få jobb, han har ingen svensk utbildning.. Så även om jag går och jobbar heltid sen när jag inte är mamma ledig mer så går jag i princip och jobbar gratis… Förstår ni?

Så det är inte skojj… Och jag som är timmare och går i skolan, får kanske 9000 sammanlagt, där lån till csn är 7000… som socialen tar men jag måste betala tillbaka…

Vi måste alltså tjäna över 15 000 för att det ska löna sig att inte ha socialen mer… Eller klara oss, då vi redan nu med som tippar vid avgrunden…. Så det är inte roligt…

I augusti ska jag börja skolan och jobba timmar…… Men då jag läser deltid nu då jag bara har 3 kurser att fixa så får jag inget fullt csn…
Så jag hoppas att han ska få jobb snart, så vi kan gå och jobba både 2 och få ihop såna sjukt bra löner som många andra får.. på 30 000… Herregud skulle jag få 30 000 hade jag levt som en prinsessa.. Vi klarar oss med hälften nu liksom..  Glad

Tatsja
0

Bara en undran. Hur kan ni ha så lite i el? Jag som "bara" betalar hushållsel och uppvärmning av nedre våning, då den räknas som källare. Ligger alltid runt 1300 -1400 varje månad. Vi har inte mer tänt eller igång mer än en granne, som bara betalar 500 - 600 kronor.

Har bett en god vän att kolla, så ingen "tjuvar" från oss.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

silvery
0

vi har värme inkluderat i hyran, 1000 kronor per kvartal går våran el på. men då är också tv:n och datorn på typ hela tiden…