Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett05-prisvärda-butiker
Läst 4497 ggr
Sara
1

Symaskin?

Jag vill köpa en billig symaskin med de vanligaste sömmarna. Den ska vara ny, ingen begagnad.

Kan ni rekomendera någon webshop med symaskiner?

Finns det symaskiner på Ullared? Vet ni vad de kostar ungefär?

Sara

Hawknestgrove
0

JAg köpte en ny Brother på Ellos för många år sedan, ny. Helt Ok och inte så dyr heller.

Kolla där och på HAlens exempelvis

OCh kolla på prisjämförelesesidorna Kelkoo och PRiceRunner

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gullan402
0

Rusta brukar sälja billiga symaskiner.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Hawknestgrove
0

Ja just det! Det kan  vara ett bra tips!

elize-l
1

Ja GeKås i Ullared har iaf haft en jättebra symaskin. Singer, men minns inte pris =(

Sara
0

Tack för tipsen!

Sara

Ceciliaolucifer
0

Ikea har en billig symaskin som vissa tycker är bra. Jag blev dock inte imponerad av den. Jag investerade i en ordentlig maskin som kostade flera tusen, men jag räknar med att vårda den och ha den hela livet Obestämd.

Men den gick på runt 500lappen, och jag har hört att den duger till gardinsömmnad, byxupplägning och sånt.

Imasy
0

Har sett att Lidl har haft symaskiner också, tror de kostade runt 500-600 kr.

Var av ett kändare märke AEG eller vad de heter.

Tror det var en sådan tomten kom med till mig ;)

Hawknestgrove
0

Singer är ju ett jättebra märke.

Sara
0

Aha, ok, det finns så pass billiga alltså?!

Jag hade gärna köpt en dyrare maskin men det ska finnas pengar oxå.

Sara

elize-l
0

Jag köpte en begagnad gammal husqvarna och det har jag aldring ångrat. Dom har nog evigt liv och är kanon. =)

mongu
0

Ja dom håller länge. Har fortfarande min husqvarna kvar som jag köpte 1976. Det är i bra skick fortfarande.

För närvarande så syr jag inte så mycket men det har gått mycket under årens lopp. Sydde mycket kläder till både barnen och mig själv tidigare.

Får väl sy nåt till det väntade barnbarnet.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Imasy
0

De säljer symaskiner på ÖB för en tusenlapp nu :)

Aviendha
0

Om inte jag missminner mig helt så kan man få tag på en bra maskin hos företag/personer som reparerar dem, och då har man även garantier på dem. (då gäller det väl att man hittar rätt ställe kanske)

En äldre maskin är inte att förakta. Mammas gamla härk från -78 fungerar utmärkt än och har en hel del sömmar att välja på =)

Ceciliaolucifer
0

Dom äldre maskinerna har ruskigt bra andrahandsvärde! Dessa metallklumpar från just husqvarna kan man få ge flera tusen för. Går man till en symaskinsaffär så rekommenderar nästan alla att satsa på en äldre modell. Jag skulle inte tacka nej till en husqvarna trots att jag har min digitala ;)

miuljo
0

jag köpte min på coop för typ 900kr.. den är skitbra! duger perfekt som en sån vardagsmaskin :)