Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett30-ot-trådar
Läst 1481 ggr
evamojje
0

Sommartid 2009

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har diskuterat fram och tillbaka och kommit fram till att det är inte dax ännu. Nästa helg så går vi över till sommartid. Och som ni ser av den tydliga illustrationen så flyttas visaren fram en timme.  Wikipedia info

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Gullan402
0

Usch, jag gillar inte sommartid, då får jag som är morgontrött stiga upp en timme tidigare. Det tar mig minst en vecka att komma i fas.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

JMax
0

Nä…jag vill inte heller gå upp tidigare…tycker de kan låta tiden vara så man slipper detta med att flytta fram o tillbaka klockan hela tiden. Eller hela tiden…men två gånger om året är mycket…!!!Tungan ute

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

elyse
0

Det är hemskt när man annars också måste gå upp tidigt. Jag går upp kl fem när jag ska till skolan. Jag pendlar med tåg, men det är lyckligtvis inte så ofta, bara någon gång i veckan.

Aviendha
0

Åh, det måste jag komma ihåg! Har alltid sådan ångest över att jag tar fel på dagen eller att jag ställer åt fel håll och dubbelkollar därför i massor Skäms

Gullan402
0

Det finns ett par bra knep för att komma ihåg hur man ställer klockan:

På våren ställer man fram trädgårdsmöblerna, på hösten ställer man tillbaka trädgårdsmöblerna i förrådet.

Sommaren är framför dig, alltst ska klockan ställas fram, på hösten är sommaren bakom dig, alltså ska klockan ställas tillbaka,

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Jenna-Gun
0

Bra knep.

evamojje
0

Jag brukar säga att sommaren ligger framför mig (flyttas fram) och att sommaren ligger bakom mig (flyttas bak)

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

siberlina
0

jag tycker inte  man ska   hålla  på  och vrida klockan   fram  och tilbaks,,,,jag tror  man stör    kroppens  klocka

evamojje
0

Att växla mellan sommar och vintertid är för oss i Skandinavien eller länder med markanta ljus och mörker skillnader med årstiderna en stor fördel då vi tar vara på ljuset mycket mer än om vi hade samma året igenom.

Jenna-Gun
0

När det är sommartid så kan man njuta av utevistelse längre. Man hinner jobba i trädgården.

Min man är morgonpigg så han kliver ipp tidigt oavsett om det aär sommar eller vinter.

Men under sommartiden så hinner han med mera tillsammans med mej i trädgården.

Eller att njuta av att sitta o ära eller fika på altanen.

miuljo
0

jaaa… gud vad jag längtar tills man kan sitta ute o fika :) man behöver verkligen sol nu efter en lång mörk vinter…

jag behöver inte gå upp så tidigt på mornarna ändå så det gör mig inte så mycket att vi drar tillbaka klockan

destiny
0

Jag har klippt ut en bild från tidningen som visar på vilket håll klockan ska ändras. Lär mig aldrig Tungan ute Bilden har jag klistrat upp på insidan av ett skåp i köket. Cool