Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett02-hem-och-hushåll
Läst 3189 ggr
Fagerljung
0

Klädeskostnad

Hur mycket lägger ni på kläder varje månad?

Jag lägger ungefär 1500 varannan månad. Har tidigare aldrig haft råd att köpa nya kläder, så nu när jag har jobb så unnar jag mig :)

Mari
0

Jag hatar nästan att köpa kläder så jag kanske lägger ner 500.-/halvåret, beror på om jag verkligen behöver nått eller inte. Men det brukar ofta vara några månader emellan mina klädköp.

Nya kläder är kul men det är de att gå i alla affärer för att hitta dem som är det jobbigaste.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Ninjisen
0

Jag och min kille har köpt så mkt på Ellos och Halens förra året så nu sitter vi och betalar av där.. Har ca 4000 kvar. Skitkul.
Så vi köper inga kläder alls nu, inte gjort på ett halvår..

cillisw
0

Det där är så olika. Ser jag något jag vill ha så köper jag det liksom.

Gullan402
0

Köper inga kläder till mig själv och så lite som möjligt till barnen.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

piamaria
0

Inte mycket! Köper så lite kläder som möjligt. Cool Går med samma kläder (skiftar beorende på årstid), har av den anledningen ganska mycket kläder som jag nästan inte använder. Får börja använda dom innan jag köper nytt.

fotokrafs
0

Vi lägger undan 500 kronor enkom för kläder (och skor) varje månad.
Hoppas snart kunna hitta en snygg vår/sommar-jacka och sköna träningsdojor.

huskatt08
0

Knappt något alls senaste tiden pga av ekonomin….önskar jag kunde handla lite nu till våren blir alltid sugen då på lite nytt.Cool

fagerljung - tycker absolut du kan unna dig det…du jobbar ju själv ihop pengarna.

Hawknestgrove
0

Tack och lov så har jag noll intresse för kläder. Så det jaf handlar blir i stort sett underkläder och sockor, sen sliter jag på det jag har, tills det faller i bitar

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

elyse
0

500-1000 kr. Det jag tycker att jag har råd med just då. Men jag har ett stort intresse för kläder och ser ganska ofta saker jag vill ha. Jag köper dock mest 2nd hand.

viktvaktare
0

100kr/mån

Puhlo
0

Jag lägger max 2500kr per år på kläder.

Sovgott
0

Nu har jag inte köpt några kläder alls på tre månader förutom strumpor, men jag räknade ut att jag förra året spenderade 1000 kr i månaden på kläder och skor. Jag jobbar och har råd med det, men jag tycker ändå att det känns onödigt att lägga så mycket pengar på kläder. Jag behöver ju inte det egentligen liksom.

skrollan
0

Njae, ett par hundralappar om månaden. Har rabatt på affären jag jobbar, så blir lätt ett klädesplagg som följer med varannan helg när jag jobbat. Lite si sådär.

SaraC
0

Lägger mellan 0-1000 på kläder varje månad. Ibland köper jag ingenting och ibland köper jag en hel del eller någonting dyrare som till exempel en jacka.

Älskar att handla kläder, men har skärt ner på handlingen. Rensade ur kläder och skänkte bort häromdan, det blev ganska många säckar och då fick jag lite ont i magen.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jenna-Gun
0

Vi måste köpa varsit par jympadojjor  i vår. Annars har vi kläder för flera år framåt.

Är inte ett dugg intresserad av kläder. Sliter mysbrallor till vardags och tshirts.

Så ska jag vara fin så blir det byxor och en skjorta eller nått.

Tatsja
0

Köper nästan aldrig kläder. Men trosor, behå och skor, blir nog cira 500 om året.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Alexej
0

Är också otroligt ointresserat av kläder.

Bor på landet, då är det mest "arbetskläder". Har några finare kläder som jag aldrig använder. Men kul att ha.

Och jag gillar inte provhyttor. Får nästan panik där. Trångt och elaka speglar.Obestämd

Men jag kollar ibland på Kupan och köper tröjer er nåt. Nåt som är fint, bra kvalitet och som jag slippa prova.

Men när jag var smalare och yngre var det kul att handla kläder. Tajta jeans osv. Snygga överdelar. Men nu är allt bara praktiskt och lagom stor för att täcka över…Tungan ute

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Link-
0

En del månader mycket & en del inget. Men ca:300/mån?

niare
0

köper kläder kanske 2 ggr året kanske 2000 kr

ibland kan jag unna mej ett linne om vi har råd.

[LucyInTheSky]
0

Oj, jaa.. jag köper kläder då jag börjar få panik över att få gå naken.. När mina gamla är sönder eller krympt (för jag växer då inte på bredden Obestämd) Så det är inte mycket pengar om året som går till kläder här inte.

Lilacbower
0

Har inte förräns på senare år haft råd att köpa kläder annat än när jag varit så illa tvungen. Allt har gått till barnen. Tyvärr så är jag fortfarande lika snål mot mig själv! Har nu bestämt mig för att ge mig själv en månadspeng som jag gör vad jag vill för……bara för att få fart på lustarna igen!

Jag kan vara så tjurskallig ibland så jag måste göra något radikalt för att få mig att fatta! Flört

Ensam - men stark!

Hennum
0

jag lägger mellan 0 och 700 mer månad på kläder. Det beror på om det ska köpas skor eller jackor. Förra månaden köpte jag nog inget. Men då jag köper på secondhand så blir det väl vanligtvis ungefär 200 kr i månaden. Jag köper ganska mycket kläder. Dom får inte plats i garderoben o byrån här hemma! :D

Jag älskar kläder och skor! Om jag hade haft råd hade jag gått i secondhandbutiker varje dag o köpt för 1500 varje månad. ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Sovgott
0

#21. Tycker jag låter som en god idé, att ge sig själv månadspeng! :)

Yakuna
0

jag köpte en jacka för 249kr på ullaren och en tröja för 50kr på ullared föra fredagen.

silvery
0

köper sällan kläder, så om man slår ut under ett år, ca 100 kronor/månad

Yakuna
0

#6 500kr är ju konsumentverkets siffra,bra att ni håller den.

fotokrafs
0

#26 Har inte kollat konsumentverkets, men kan ju förtydliga att vi är två som delar på femhundringen varje månad.

FrokenLindgren
0

Jag köper gärna kläder och lägger lätt runt en tusenlapp i månaden eller mer på det. Nu är jag däremot inne i en period där jag håller på att gå ner i vikt så nu är det ont om det. Behöver också spara pengarna till sommaren utifall jag inte får sommarjobb.

martdat
0

kanske 1000 kr per år till mig själv, hatar att handla kläder, bland det värsta jag vet, dottern däremot e galen i kläder så kanske,, gissningsvis 2500 om året, hon växer ju så hon måsste ju ha nytt ibland men vi kör mycket med begagnat här, och jag övertar hennes tröjor när hon tröttnat, bra när hon har växt så vi kan dela kläder iblad, jag  e dock rundare än henne men annars e vi kanske lika långa i allafall, per månad e svårt att säga, när vintern kommer blir det ju mer kläder till dottern, vissa månader ingen sen vipps har hon växt och då blir det ett gäng på en gång,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Gerbilflicka
0

2-3000kr om aret, oftast just innan sommaren eller precis efter. Storsta kostnaden ar… eh… strumpor. Obestämd

spiritedaway
0

Blir nästan aldrig att jag köper kläder.Lägger inte undan pengar som ska gå till kläder, jag lägger undan så mycket pengar som bara går varje månad.
Men hamnar man hos soc så spelar det ingen roll…Det är inte precis som att dom tror en att man sparat från sin budget varje månad för att ha råd med kläder.

elize-l
0

svårt att säga..500 kanske utslaget på året. Köper gärna nytt på rea vill gärna klä mig snyggt och frächt. Hatar urtvättat. Bara för jag är tjock behöver jag inte se ut som en hösäck =)