Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett06-budget-och-kassabok
Läst 5296 ggr
Yakuna
1

100kr/dag till mat och övrigt.

hej.

nu är det dags igen,100kr/dag efter att räkningar och sparande är gjort.

100kr*31dagar=3100kr.

ni som vill hänga på kan skriva här i tråden,ni kan läsa i min blogg hur det går för mig.

http://www.gardens.dinstudio.se/diary_33.html

elyse
0

Det finns en liknande blogg på Aftonbladet, någon reporter testar att leva på 97 kr//dag i en månad. Det skulle ha varit vad hon skulle ha fått som socialbidragstagare, har jag för mig. Det blev en ganska het debatt av det!

Gullan402
0

Hm. 3100 :- efter att räkningar är ju en hel förmögenhet Skrattande
Hade jag det vore det väl inga problem, 100:- / dag är mycket!!!
Och jag förutsätter att du menar för en person Yakuna, vi är 3 st.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

piamaria
0

#0 Vad tycker du, är det lite eller är det mycket att ha kvar efter det att räkningar och sparande är gjort?

Yakuna
0

#3 för MIG är 3100kr mycket,jag har levt på 1.700kr (54kr/dag)

Yakuna
0

#2 ja för EN person.

piamaria
0

Då behöver jag inte läsa bloggen för att se hur det går! Det borde gå bra.

Aviendha
0

Oj, 3100kr efter sparande är mycket pengar =) Det är vad jag har efter hyra, el, internet och telefon. Då tillkommer lite mer räkningar, plus mat, plus sparande och jag lever och frodas ;)

mongu
0

Det har inte jag heller kvar att leva på när allt är betalt. Tycker också det är mycket pengar.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Yakuna
0

#7 100kr/dag är alltså EFTER alla räkningar och sparande,de 100kr ska räcka till mat och övrigt.

Yakuna
0

#8 allt beror på hur man räknar,du kanske räknar mat som en räkning? du kanske räknar bensin som en räkning?

Aviendha
0

#9 Väl medveten. Efter alla mina (har iofs inte många) räkningar och hyran så har jag inte alls 3100 att lägga på mat, bensin, skolböcker och övring. Ärligt talat så har jag inte det.

mongu
0

# 10 Jag räknar varken bensin eller mat som räkningar.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

silvery
0

oj! jag OCH min sambo har 2000 kronor i matkostnad och då käkar vi snabbmat en gång i veckan… jag tycker 100 kronor är ganska mkt per dag för en person..

silvery
0

HOPPSAN nu fick jag för mig att det handlade om 100 kronor i MAT varje dag hahhaha man ska inte skriva när man är trött xD

siberlina
0

100 kr per dag  är ganska  bra  om man är ensam,,,,,man kan få ganska   mycket  för en hundring i affären,

[mia-38]
0

Sonen och jag har ungefär 1500 kr över till mat i månaden. När allt annat är betalt. det är tufft vissa gånger. Men nu har sonen fått rikskuponger på 225 kr/månad. Så det lättar upp lite iallafall.

Hawknestgrove
0

JA det beror som sagt på, om du ska ha bensin i de pengarna också. Jag gör så gott jag kan att låta bli att tanka mer än en gång i månaden. Det är ca650 kr. Men räknar du, att de ska räcka till mat, ev cigg då är det OK.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

sotarn76
0

Oskyldig 31*65kr--dagens-- = 2015

+

585kr bensinpengar

+

500kr cigg

=

3100 Flört

Om du behöver böcker eller nåt annat,

så röcker mindre.

Men Yakuna har sagt själv att 3100 är ganska mycket.

fotokrafs
0

Hos oss brukar det inte vara några problem att klara sig på 3000 kr var i månaden, efter att hyran och räkningar är betalda.

Kan tilläggas att vi varken har bil eller husdjur. Och inge rök eller snus.

Gerbilflicka
0

Vi lagger ner ungefar 500kr i veckan pa mat och typ shampoo/tval osv. For tva pers alltsa. Obestämd

Yakuna
0

#20 men schampoo och tvål köper jag INTE varje månad,absolut inte.

jag köpte tvål nu när jag va på ullared 4pack dovetvålar för 25kr.en tvål räcker läänge.

Alexej
0

kommer inte in på bloggen:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gerbilflicka
0

#21 Jag koper shampoo varje manad, och sen andra hygienartiklar som t.ex. tamponger kostar.

Hawknestgrove
0

HAr noja på att köpa på mig shampoo och duschkräm och sånt….MEn jag handlar hushållsgrejer, alltså mat, hygien och typ lampor för ca 400 kr/veckan åt oss två. Men då har jag det för tillfället väldigt bra. JAg får bröd och potatis. Kött ligger i frysen,men jag har ju en gång betalat för det, så det kostar ju ändå. JAg betalar faktiskt även för min köttpart i jakten, så kan ingen komma och gnälla.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....