Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett02-hem-och-hushåll
Läst 1906 ggr
siberlina
0

vad äter ni

va  äter ni för mat    ,så här några dagar innan  lön..

Gullan402
0

Jag har ju precis fått både barnbidrag och barnpension så här är kyl och frys påfyllda liksom skafferi.Glad
Men förra söndagen var plånboken tom på sånär 3.50 och kylen gapade tom så då lånade jag 200:- av mamma till frukost och lite middag fram till onsdagen då påfyllningen kom.

Annars när pengarna trytit och maten börjar sina så att säga blir det mycket egenkomponerade maträtter. T ex koka en gryta ris och när riset är färdigt röra ner några hackade korvar, några köttbullar, frysta och uppvärmda grönsaksmix och hackad bryn lök. (dvs typ någonslags risotto)
Man kan göra lika med makaroner.

Egenkokt grönsakssoppa (som barnen motvilligt äter). Våffla och pannkaka. Råstekt potatis med lök och grillkryddda, stekt ägg går också att äta ifall all kött- och korvprodukter är slut i frysen.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

siberlina
0

gullan  , det  låter  bra,när man  blandar ihop   olika  saker, det kan bli ganska   gott…jag gör ochså det   ibland, och blandar i   lite grönsaker

elize-l
0

Vi gjorde ett dyk i frysen och hittade ingredienser till en LCHF variant av flygande jacob =) Mums

elyse
0

Jag är något av en samlare så vi har alltid frysen och skafferiet fullt. Men det blir ofta pannkaka någon dag.

FrokenLindgren
0

Vi planerar maten för varje vecka vi veckohandlar så det finns alltid mat hemma. Har ofta mycket i frys och skafferi också. Idag ska jag tex. laga lax med fetaost, potatisbullar och tomat.

http://www.alltommat.se/recept?recipeid=1589

Cajza
0

Jag veckohandlar också, under veckan köper jag oftast till mjölk bara. Idag ska vi ha skinkstek, potatis, champinionsås, gurka, lingon och grönsaker.

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

pryzze
0

Påverkas ej av lönedag.

Men jag sparar stora pengar genom att alltid
ha med mig egen lunch på jobbet.

Senaste favoriten är en burk sardiner/makrill på
grovt bröd samt morötter och kol.

//Pryzze

AnneN
0

Pga magsjuka så klarar min mage endast blåbärssoppa och kokt korv.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Cajza
0

#8 Stackars dig, jag lider med dig. Hoppas du kryar på dig snart.

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

siberlina
0

Lindgren , lax med   fetaost   lät  gott   och  potatisbullar  till

AnneN
0

#9 tack Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hawknestgrove
0

Två fulla frysar, så här märker jag aldrig något. Vi köpte en hel gris i november, så vi har fullt sjå att äta upp den.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Aviendha
0

Jag märker inte av lönedagen på det viset faktiskt. Försöker att alltid ha (och lyckas) lite smått av varje i skafferiet och lite olika delar i frysen så mat finns alltid. Den svåra biten är att jag varje dag måste ta mig i kragen och laga och äta den (vilket inte alltid händer). Vilka i-landsproblem jag har ;)

martdat
0

mm, får ju pengar två ggr i månaden, både 18 o 25 så det hinner i nuläget inte bli helt tomt, brukar finnas nått att äta, men som vanligt så äts här passta med ketchup i allafall tre .fyra dagar i veckan, annars hadde det aldrig gått runt. jag försöker äta billigt lite hela tiden så att man kan laga några mål bättre mat i veckan även strax innan pengarna kommer, i går åt vi isterband o dillstuvade potatis, i dag åt vi middag hoss pappa men nu i kväll blir det pasta med ketchup,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

FrokenLindgren
0

# 10. Ja, nu har jag nyss ätit färdigt och receptet ovan var helt klart värt det lilla pill som var! Supergott! Helt klart en ny favorit här hemma så det rekomenderar jag :) Men hemmagjorda potatisbullar som i receptet är ett måste, jag kommer nog aldrig köpa färdiga längre när jag vet skillnaden. Riktigt enkelt faktiskt, det blev mer som ett kompakt mos med bitar i än bullar.

silvery
0

sama mat som alla andra veckor ( vi älskar pasta jag och min sambo, så vi brukar köpa makaroner i 5-kilos  påsar för typ 35 kronor som räcker två månader xD

Gerbilflicka
0

Vi brukar kopa massvis av pasta och ladda upp skapen med det sa att vi alltid har nagot att ata. Sen blir det kanske lite tomatsas eller ketchup till med vad som vi nu har i kylen.

evamojje
0

Hade tjejmiddag i helgen och det vart frys och skafferi-rens *L*

Frys: Helstekt fläsk karre marinerad med citron, vitlök, chili, stark paprika, farinsocker och salt/svartpeppar som fick gå länge på låg värme så den praktiskt rasade i sär *L*. Tog sky från köttet och lät det sjuda ihop med krossade tomater från skafferiet som jag toppade med lite smör för glans och den där lilla sista smaken som behövs.

Skafferi: Morötter, palsternackor, silverlök och potatis som bakade i ugnen med örter och olivolja. innan jag serverade så blandade jag i färsk bladspenat som jag handlade fö 17 kr på konsum.

Vin kom med gästerna 5 tjejer 8 flaskor rödvin ;-)

Mycket lyckat och gott.

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Alexej
0

Jag tycker om pasta med pulversoppa. Typ kantarell eller champion, tomatsoppa som jag tillagar med mindre vatten så att det bli sås. Sedan rör jag in pastan i den färdiga såsen.

Annars äter jag ofta bara uppvärmda grönsaker som majs, rödkål eller nåt. In i micron, smör och kryddor på, färdigt. Räcker för mig:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[iovis]
0

Ägg. Innehåller allt en människa kan behöva, ja förutom C-vitamin då.

siberlina
0

jag äter  ägg nästan   varje dag, idag  åt jag stekt   broccoli  stekt   potatis   och pannkakor   med sylt   och grädde. det  kanske   inte  låter gott  , men det   va   jätte gott

Hawknestgrove
0

I morgon så är det våffeldagen! INhandlat vispgrädde, så här ska det bli riktiga goda våfflor, frasiga som tusan! Sen får vi väl se om vi orkar nån middag!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....