OT - Moby-Why Does My Heart Feel So Bad
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En film som alla borde se….
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
världen är hemsk. Många bilder visar varför jag vill bli djurskyddsinspektör! usch.. får tårar i ögonen av bilderna :( blir arg…!

Jag = blödig som få 
Ursäkta ! ! !
Men tyvärr är det ännu för oförfarligt
att folk märka vad händer i världen.

Vi borde verkligen ha en djurpolis i Sverige samt erbjuda kastrering till lägre priser i alla länder. Det skulle vara en organisation jag skulle stödja! Det behövs en djurkonvention, precis som vi har en barnkonvention och kvinnokonvention.
Det borde vara enklare att anmäla vanvård och misshandel av människor och djur. Idag har vi tyvärr alltför få poliser och socialtjänstefolk. :(
världen dör sakta under våra fötter.. Jag blir rädd.
Om jag bara kunde ta upp alla barn i famnen..
Mata dem med kärlek och mätta all hunger..
Om jag bara kunde hjälpa alla djur..
Låta dem leva som det är menningen att dom skulle.
Allt känns ibland så meningslöst..
Jag blir så rädd…
Men jag är glad att jag är jag. Att det finns massa kärlek runt mig och den kärleken kan jag dela med mig av. Inte till hela världen för då finns det ingen kvar till mig. Men man måste börja någonstans.
Alla som kommenterat…. Antar att ni inte äter kött heller?
#6 Det finns olika möjligheter att slakta ett djur. Det är det det handlar om…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag äter kött men tycker ändå inte att man ska slå barn eller göra djuren illa som dom gjort i filmen.
Sjukt att folk kan sova gott om natten efter att ha gjort så…
Sjukt sjukt sjukt sjukt
Jag äter kött, men lutar mer och mer mot att jag någon dag kommer att sluta. Speciellt efter man läste om Scan förra veckan..
Men den där videon visar ju bara djurplågeri helt. Är det rätt att flå djur levande för att pälsen ska bli bättre?
När ett djur slaktas för att bli mat ska det göras på rätt sätt. Djuret ska inte behöva lida.
Våld i alla former är avskyvärt, men det värsta jag vet är när det drabbar barn och djur.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#7 Och livet fram till slakten…?
Grisar kastreras utan bedövning t.ex. Och det borde ju räknas så djurplågeri, men det är helt ok verkar folk tycka för de stödjer ju slakteri som gör såhär.
#11 man kanske inte vet hur allt går till här i Sverige. Grisarna bör ju definitivt bedövas när de kastreras.
Livet fram till slakten ska vara ett bra liv.
Men tack och lov är Sverige bättre än många andra länder när det gäller djurhållning. Men tyvärr finns det alltid idioter. Som det där om att Scan skollat grisar levande.. Jag ska aldrig mer köpa nåt från Scan.
#6 Jag äter vitt kött, dvs fisk och fågel. Har bestämt mig för att bara äta djur som jag själv skulle kunna döda. Skulle lätt kunna bli vegetarian, men det blir krångligt eftersom sambon gärna äter kött. Får se hur jag ställer mig i framtiden, men just nu känns detta bra.
Själv äter jag gärna kött men hemma hos oss finns det inget kött.
Jag äter bara ute och det bara ibland, om det finns bacon på pizza
eller så.
Jag tror om manisskor skulle höra hur en gris gråter när det bli
slaktat eller en fisk kunde gråter som en gris, så skulle bli många
manniskor vegetarian.
Klart är det suspekt att hålla djur för att äter men måste det vara så?
eller så
Jag har inget mot folk som äter kött men skulle man visa hur köttet kommer i affären skulle nog många fler avstå….
Jag blir faktiskt irriterad på påståendet att man måste vara vegetarian för att kunna vara "djurvän" och vilja djur väl. Man kan som konsument sätta tryck på företag och främja bättre hantering aktivt.
Väljer man bort kött helt så har man ju inte ens den kraften, köptrycket försvinner åt alla håll.
Jag tycker att djurhållningen är förfärlig i vissa avseenden, att klumpa ihop djur på små ytor, utfodra dem så de har mer eller mindre diarré och då även får problem med klövar/fötter och en massa mer.
Däremot kan jag som "köttätare" lägga mina pengar på bättre produkter, för även om de inte är lika bra som jag önskar att de vore så är det en förbättring, och med tiden kanske vi kan utveckla och få ännu bättre djurhållning på det viset.
Jag har vart med vid grisslakt, och korrekt utförd gråter inte grisen. I storskaliga slakterier bedövas de helt, och hanteringen av djuren inne på slakterierna är faktiskt bra, för dålig hantering som stressar djuren ger kasst kött som de får lite betalt av och det blir mer jobb för arbetarna att handskas med djuren om de är stressade.
Paulina
#16 Sant, sant!
#16 bra skrivit!

Visst är jag emot vanvård av djur. Önskar att köttet jag äter kommer från ett djur som mått bra under sin levnad och slaktats humant. Men eftersom jag aldrig skulle kunna tänka mig att bli vegetarian och min ekonomi är dålig så får jag acceptera att jag inte vet hur djuren har behandlats när jag handlar köttprodukter i matvaruaffären. Jag orkar inte ens engagera mig, jag har fullt sjå att försöka mer eller mindre trolla av små medel för att barnen ska få en näringsriktig kost som möjligt. Jag anser ju att barnen går före allt så även världsproblem och ska jag strida för något så har det för mina barns skull att göra. Ju mer vi konsumenter kräver desto dyrare blir produktionen av köttet.
Hade någon frågat mig om min åsikt innan barnen kom hade svaret varit helt annorlunda. Jag provade t o m en tid som vegetariian men det var inget för mig. När jag hade högre inkomst var det enklare, då hade jag ett val på ett annat sätt. Men allt blir dyrare om det ska vara "rätt". Kravodlad mat är mycket dyrare när man vänder på minsta öre.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Jag förstå folk som har dålig ekonoimi att de "måste" köper
"billigt" kött och jag vill inte säger att man måste blir vegi.
Men om man kan så tänker jag är det bra att aktar på vad
man köper.
I Tyskland finns det "Bio"slakteri de har bara kött från fri
levande djur.
Vet inte om det finns likandant slakterier här men jag tror
-- vet inte -- om man köper hos en bonde, så kanske är
ägget från lite lyckligare hönan och kon har kanske haft också
ett litet trevligare liv.
Jag läste i min dagstidining här i stan att i vissa slakterier så sköts hanteringen av slakten kasst för just grisar.
Dom ska ju först bedövas med gas.. Sen hängs dom upp i benen och skärs i halsen, sen slängs i kokande vattenbad, för att håren ska smälta bort från skinnet.
MEN dom har vid ett flertal tillfällen råkat glömma skära i halsen så att dom vaknat ur bedövningen och KOKATS levande.
När reportern va där så hände just detta, ett skriiii hördes och dom gick och kollade, då hade grisen kokats levande och inget skärsår va synligt i halsen.
FY FAN FÖR ATT DÖ SÅ!
Och detta är tydligen ganska vanligt.