Grönsakerna som stigit i pris
Läste en artikel i aftonbladet har sett ut det senaste året. Purjolök t ex har stigit med 85%.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Visst märker man av att det blivit dyrt med grönsaker, tyvärr.

Frukt o grönsaker är ju asdyrt…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ja det är tur man inte äter så mycket sånt =) Det mättar ju inte ens nämnvärt =(
Ja purjo är en sån sak, som jag passar på att köpa mycket av när den är billig på hösten. Kostar den ca 12 kr /kg så är det bra. sen sköjer jag och snittar upp den och skär i ringar och lösfryser, så har jag länge tilll fiskgratänger….OCh till grytor. Men vi får inte glömma, att rofrukter har blivit rätt billiga. Förra veckan så hade Konsum ett pris på gul lök, kålrot, morötter, selleri och palsternacka och vitkål. 5.90/kg. Då köpte jag på mig och kokade rotmos till ett helt kompani och frös in.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#4 Ja, man ska absolut inte underskatta frysen. Där kan man samla mycket pengar om man handlar vist =) Hemma i barndomshemmet odlade vi en hel del olika saker som lök, dill, persilja, morötter, potatis och liknande. En del hamnade i matkällaren/jordkällaren och mycket i frysen. Vi kom långt på sommarens skörd faktiskt.
Paulina
Fatta den stora skillnad mellan affärer inte.
T.ex. på Ica Kvantum 30kr för zuccini men
Ica Hallen ( mycket mindre affären ) 9.90
likadant som på Maxi Ica.

idag köpte jag en broccoli för 10 kr ,och stekte den och hällde på lite salt och åt upp ,,, broccoli är jätte mycket nyttiga saker i…,, efter det så åt jag pannkakor
Jag brukar mest köpa frysta grönsaker och de har inte blivit dyrare, vad jag har märkt. Brukar köpa storpack på Willys, Lidl eller ICA (Euroshopper).
#7 Usch, klarar knappt av att servera broccoli till fåglarna för den vedervärdiga lukten 
Paulina

färska gönsaker har alltid kostat för mcket, frysta är billigare men det är ingen som äter det här,. morötter brukar va hyffsat billiga så det har vi alltid hemme nässtan,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Nu säger de ju att frysta grönsaker har minst lika bra näringsvärde som färska grönsaker (studie från Danmark tydligen), kanske lite bättre tom.
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article4689440.ab
Handla i invandrarbutikerna, både billigt och i bra skick.
Odlar massor på sommaren i landet. Fyller frysen till hösten med både frukt och bär. Spar massor med pengar på det.
Ska just till och fröså majs, tomater och chili.
Sen får man utnyttja årstiden i affären, äter sällan isberg på vintern. Då blir det råkostsallad istället.
Ja men grönsaker måste man ha. Tyvärr är utbudet på färska grönsaker lite dåligt här omkring.
Men frysta får duga
Jag gillar frysta grönsaker. Lätt att tillaga och billigt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja tittar du tex på det du får ut av frysta grönsaker, så är det ju 100% ätbart, inget spill. Så inte är det fle på det inte. Broccoli är mums…… Likaså brysselkål. En variant på brysselkål som jag tycker är godare än kokat, är att skära bacon elelr rökt fläsk i små, små tärningar och så steka brysselkålen sakta med det…. Mums.

det var en kock på tv som sa att broccolin blir godare om man steker den och det är faktiskt gott,,,och det är jätte mycket vitaminer och grejs i broccoli , så äter man det så vet ,man att man får i sig nyttiga saker , brysselkål är occhså nyttigt
¤16¤ bra tips…älskar brysselkål…äter det ofta.
Var in på Hemköp i city idag…o ve o fasa 46 kr kilot för kvisttomater.
Har blivit mycket fryst nu i vinter men till sommaren vill jag färska grönsaker.
Köper också mest frysta grönsaker, smidigt och snabbt. Om det är billigare eller dyrare har jag inte räknat på. Är dålig på att kolla priset 
Annars så var det inte länge sedan vi köpte vitkål och gjorde pizzasallad, räcker länge. Oljan vi använde var ganska dyr men det blir helt klart billigare än pizzerians pizzasallad.
Nu har jag tänkt försöka mig på att grodda, måste bara hitta någon bra burk och nät. Vi gillar groddar, men känns onödigt dyrt att köpa färdiggroddat när det är så mycket billigare att göra själv, om vi lyckas det vill säga.
JA bojkotta de dyra grönskarna och köp de som är vettiga i pris. 46 KR FÖR TOMATER…. Hmpf, då har de tomater länge för min del i alla fall. Köp burktomater i stället.
Mosa ihop blomkål och rättika. Det blir till en god mos, knappt utan kolhydrater.
Jag kör mest frysta grönsaker och burkar…. Det är mkt billigare med en påse broccoli än att köpa det färskt… Tragiskt men sant.
Frukt och grönt har blivit så sjukt dyrt… 
Tråkigt att det ska vara dyrt att vara nyttig.
Men köper du nyttigheter så sparar du in på allt onyttigt…
Läsk och godis och chips är inte så billigt det heller…
Nej absolut inte, det blir en del pengar bara för en liten påse godis faktiskt…. Men som sockerberoende går sötsakerna framför morötterna 
Igår sålde dom färsk broccoli för bara 3 kronor i min närmsta affär.
och det är det vad jag inte så riktig fattar.
Hur kan det bli att en liten affär i närheten
har billigare priser än en stormarknad ?
Alltså jag tycker det det är jättebra men varför
är det bara ibland så och en annan dag måste
man åker 3 - 5 mil för att få billiga grönsaker ?
Ja jag har också reagerat på dom här skillnaderna på priserna… Det är inte 1 kronas skillnad, utan ofta ganska mkt!!??
Känns ju dumt att åka runt och köpa lite där och lite där.. Paprika där och tomater där.
Konstigt! Dom måste ju ändå köpa in det från samma firmor som levererar grönsakerna från utlandet.. Alltså samma kostander. Hmm!

#27 Vitsen måste ju vara att locka kunder. Då sänker de t ex broccolin till förlustpris för affären men folk handlar ju sällan bara broccoli. Det är lite typ " det vi förlorar på gungorna tar vi igen på karusellerna".
Nästa vecka sänker de något annat och gör totalt vinst i varje fall. Ytterst få människor orkar / har tid till att kolla dagspriset i flera affärer och sen gå tillbaka igen för att handla i affär A efter att ha kollat alla affärer från A-Ö typ.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Jag som äter extremt mycket frukt och grönsaker har märkt lite i plånboken. Och avokado som är det bästa jag vet har verkligen blivit dyrt det också, det var inte sådär jättebilligt innan, men häromveckan kostade en avokaso 12:- det är ju löjligt
Netto brukar ha bra priser i min mening. En av butikerna i kalmar är riktigt bra och fräsh, den andra inte lika bra och ganska äcklig.
#28 Hmm, ja det är nog så… Faktiskt. Det hade jag inte kommit på själv! Dumt.. Jag går ju inte och handlar i en affär bara för att dom har billig broccoli :)