Varför Miljonär?
Hej alla miljonärer! Anmälde mig till det här forumet för dess intressanta namn. Nu har jag läst runt lite här på forumet och kan inte låta bli att fråga. VARFÖR HETER DET MILJONÄR? Vill tillägga att jag inte har någon värdering om detta, vill bara förstå den underliggande tanken med just det namnet. Det är ju liksom lite tvärt om, typ: vad gör jag när jag har dåligt med pengar sajten.
Gott!Gott!// Assi2
Har oxå funderat lite på detta, men bara accepterat att det är så..
För det är kanske det man som fattig drömmer om? :P
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

tror att alexej har sagt att det är lite över ironi över det, men kan ha fel :)
#3 Jag har för mig att det står lite ironiskt så på "om sajten". Jag tycker det är ett bra namn
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#4, håller med att det låter lite roltigare. :) Lite roligare än ex fattig, eller lite pengar :P
Sidan fick det namnet då andra namn verkade tråkiga.. Vad skulle det heta… Sparapengar…? Men namnet miljonär får folk att intressera sig och tanken med denna sidan är ju att få så mkt olika tips att vi nån gång blir miljonärer.. Haha nä men ni fattar :)
Vi kan ju ha nåt annat som kan vara värt miljoner.
Varann, kärlek, råd, tips, vad vet jag?
Funderade ett tag på namnat. Pank.ifokus, ingapengar.ifokus, fattig.ifokus osv.
Men det var lite tråkigt.
- För vi är ju inte såååå fattiga jämförd med andra och andra länder.
- Vi är rika på annat. Kärlek, natur, djur, böcker eller vad som helst.
- Sajten skulle innehålla tips och råd hur man kan spara pengar, förbättra vår ekonomi och inte känner oss ensamma med att vara pank 1 vecka förre nästa utbetalning.
Jag blev mer och mer medveten om hur många vi är som har skulder, lite pengar, aldrig har råd att åka på semester eller lever på extraerbjudande.
Sverige är ju ett lite yttligt land där man jämför vad grannen har. Men man glömmer lätt bort att de kanske ha fint hus och 2 bilar men att det kanske är banken som äger allt.
Så jag ville få fokus till att vi är många som har det lite halvtaskigt och inte behöver skämmas för det. Och därför också namnet.
Med pank.ifokus hade vi bara känt oss ännu mer deprimerade. Men sajten ska ju vara positiv och kul.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag tycker det är ett utmärkt namn Alexej! =)
Paulina
jag tycker också det är ett bra namn till sajten! :) ironiskt och bra.
Bra namn…och jag är på väg mot den första miljonen, fast det går sakta. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Att vara miljonär är ju lite fel uttryck, jag menar, är man miljonär på Euro eller Kronor eller Dollar?
Enligt Wikipedia:
En miljonär är en person som har en förmögenhet (tillgångar minus skulder) på minst en miljon valutaenheter. Begreppets innebörd varierar alltså kraftigt beroende på vilken valuta som avses.
Enligt SCB var 14 % av Sveriges befolkning miljonärer år 2005.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
På så vis. Antog att det var något sådant, tyckte från början att namnet va lite skumt, men accepterade det ganska snabbt ;) Håller med om att fattiga.ifokus skulle låta lite jobbigt, dessutom precis som du säger så är vi rika jämnfört med andra länder. "mycket vill ha mer" ;)
#12 Då lär ju tex. de flesta villaägare vara miljonärer? Om alla tillgångar räknas alltså.

Mvh Stephanie 

Ja, jag förstod ironin. Också att det är deprimerande att kalla den fattig… kanske bättre Leva sparsamt, men nu har ni kallat den Miljonär. Detta attraherade mig då jag såg forumet men det var ngt helt annat än jag trodde. Själv har jag erfarenheten av att både ha lite pengar och ha bra med pengar. Ser lösningar, har mängder av ideer och tror på att människor kan- om de vill, på riktigt. Så min nästa fråga är alltså. Är det en sajt där medlemmarna VILL vara ironiska eller vill de faktiskt ha gott om pengar? Ja, kanske lite provocerande fråga men ack så viktig. Jag är nämligen övertygad om(inte minst av egen erfarenhet) att ekonomi till stor del sitter i huvudet. Vi är ju onekligen bland de rikaste i världen, ändå tänker många sig som fattiga. Vad skulle hända om vi började tänka " Jag tillhör den lilla klick "de rikaste i världen". För så är det ju faktiskt. Sedan är jag naturligtvis medveten om att pengar gör inte lycka men det är bättre att ha dem än att inte ha dem och du kan göra så mkt roliga saker när du har pengar.
Gott!Gott!// Assi2
#15 Jag tror de flesta vill ha pngar på riktigt och berädda att göra något för det. Men vissa kan kanske inte. Dessutom finns de ju de som har pengar så de klarar sig men inte alls vet hur man ska prioritera (min mor), och i och med det blir man fattig!

#15 utveckla gärna det där om att ekonmi sitter i huvudet till stor del. Jag anser ju att det är katastrof i det här landet, Sverige tappat mycket av det sociala skyddsnätet som fanns innan. Här får man inte hjälp i tid utan allt går käpp rakt åt h-e även fast man ber om hjälp.
På grund av olika lagar och förordningar och regler så går det lätt att hamna i ett moment22 läge på många sätt.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
#0: Kanske är så att tanken var att rubriken skulle spegla ämnena här från början, men så visade det sig kanske att alla miljonärer håller till på helt annat håll än här på iFokus, exempelvis på golfklubben…
Och då blev bara vi fattiglappar kvar ensamma här…

Jag väljer att tro att den som blir medlem är blivande miljonär
!Såklart måste jag bli medlem då,vill ju vara med på tåget.

jag tycker det är ett bra namn, man kan va miljonär på olika sätt och vi som är fattiga kanske drömmer om att bli miljonärer, det det finns en strimma hopp i ordet miljonär

#19 Underbart!!!
#17 Lovar att vidareutveckla. Får lov att återkomma. Livet kallar.
#21 Som ifokusare har man inget liv ;)