Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett28-varning-för
Läst 3862 ggr
Alexej
2009-04-03 23:47
0

Varning!

Ännu mer glasbitar i maten!

Polisens och matbranschens krismöte om vågen av glasfynd är över. Bara senaste dygnet har ett tiotal larm om glasbitar i mat strömmat in. Nu är det inte bara fynd i kyckling utan även i färdigrätter, korv och frukt.

Läs mer här.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sara
2009-04-04 00:01
0

Skrämmande!

Sara

siberlina
2009-04-04 00:15
0

vad  är det  för  sjuka   människor som håller på.

spiritedaway
2009-04-04 01:28
0

min teori sprack i alla fall när det upptäcktes även i frukt. Tänkte att det var några extrema personer som skulle göra vad som helst för att få folk att sluta äta kött typ.

Cajza
2009-04-04 01:41
0

Vad är det som händer? Hur sjuka kan människor bli? Tänk om någon sväljer en glasbit, det kan förosaka många skador.

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Ninjisen
2009-04-04 10:33
0

Jag trodde också det att det va militanta veganer som ville göra något drastiskt för att stoppa kött konsumtionen i sverige.. Genom att lägga glas i kycklingen.
Men icke.. Det verkar vara i all mat nu… Men jag tror att bara för att det har blivit en så stor grej så har fler folk som inte alls hänger till dom här kyckling förstörarna, saboterat mat.. För att få uppmärksamhet.

Känns inte bra detta.. Käkade kyckling för några dagar sen men det va från lidl, solängens… tror det kommer från tyskland…
Men nu i bröd och allt….?? SJUKT!

Hoppas dom hittar dom skyldiga innan någon blir skadad..

Alexej
2009-04-04 11:45
0

Tycker också det är fruktansvärd. Hur sjuka är de?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Alexej
2009-04-04 11:57
0

silvery
2009-04-04 12:05
0

verkligen egoistiskt av dem. förstår de inte hur mycket mat som slösas bort?? jag är köttätare och sånt, men detta är f*ntamig RIKTIGT slöseri med djur!! blir så arg och upprörd över VARFÖR någon skulle vilja förstöra för andra såhär!

spiritedaway
2009-04-04 13:20
0

mm.. 900 ton kyckling som dragits tillbaka. Det är många bara där som dött helt i onödan :/

silvery
2009-04-04 13:21
0

det är så mycket också! en sak om det är någon påse, det är fel, men ändå bättre än 900 TON

Allamej
2009-04-04 13:48
0

Det är nåt som är galet…

Nån militant kycklingräddare lade nog in de första bitarna men sen…

Sen tror jag att det är gravt sjuka personer som gör det nu… på allt…. Antingen så tror dom att dom kommer att få synas i media, deras jobb gör ju det… Kanske nån har gjort det för att kunna "rädda" någon annan från glaset..

Det är inte en enda person längre…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

silvery
2009-04-04 13:54
0

eller bara nån dum människa som går igång på att se sina dåd i tidningen…

Ninjisen
2009-04-04 17:06
0

Ja det är ju inte direkt så att sverige kommer sluta äta kyckling… Jag kan avstå kött men kyckling är ju såååå gott!!!!!
Nyttigt med föresten…

Opps såg artikeln om kycklingen från tysklan, jaa.. då får man vänta lite med att köpa nån, har iof 2 påsar kvar i frysen… Skrattande

FrokenLindgren
2009-04-04 19:45
0

Jag blir inte mindre sugen på kött för att det hittas glasbitar i köttmat. Jag var vegetarian förr och skulle jag bli det igen är det av egen vilja och inte påtvingande från militanta veganer. Jag tror dem står bakom det här men att flera andra personer sen inspirerats och stoppat in dem i frukt osv. Det kan ju lätt vara så. Sjukt är det. Tur vi har ett närslakteri med gårdsbutik i närheten som man kan handla av om vi blir för rädda för livsmedlen i butiker. Ska bli spännande att se om/när de får fast gärningsmännen och vad som händer då.

Sara
2009-04-04 20:56
0

Jaja, vi ska väl vara glada att det är glasbitar och inte insprutat gift.. Obestämd

Sara

guraknugen
2009-04-05 04:17
0

Helt klart en sekt som tycker det är oetiskt att äta…

Tungan ute