Lyxfällan på tv,
Satt och retade upp mig lite nu på lyxfällan, kollar ibland på det och visst kan man undra hur folk gör sina ekonomiska val ibland,, men de som har programmet,,,, i de allra flessta program jag sett (har inte sett alla) så går den slutliga hjälpen ut på att en välvillig släkting borgar för ett banklån,,, har svårt för att de till synes tar för givet att släktingarna glada i hågen ska säga ja trotts att de som vill ha borgenär uppenbarligen inte kan hantera pengar,, för de på lyxfällan är inte som de flessta medelsvensson, arbetslösa, utsatta av myndighetsutövning, vi har inga hus att låna på offtast,,, och inga jobb med 24 000 kr ut i månaden, Kan de inte försöka hjälpa en av oss nån gång , och denna gång utan att tvinga en släkting att borga, hadde vart välldigt intressant,,
byt ut nudlarna mot vatten!, sluta att inte handla kläder, för vi handlar ju redan inga elr få, byr boende, (som om man inte redan bor billigare,,, ta inget på avbetalning mer, (som om man skulle få) sälj dina värdesaker! (som om man hadde några)
bit på den lyxfällan,,,
ja jag vet vi lever inte i lyx men lyxfällan ska väll gå ut på att hjälpa folk få ordning på ekonomin, elr??
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Det som blir fel att vi är ofta tvungna att köpa på avbetalning.
Men sedan kommer alla avgifter, aviavgifter och räntor. Saker som ofta behövs blir då mycket dyrare för oss än för någon som kan betala cash direkt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat, jag håller med om att det skulle bli vekligt intressant att se dem få ordning på någon verkligt fattigs ekonomi. De är välkomna att komma hit och få ordning på min ekonomi om de vill få en riktig utmaning!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Lyxfällan är väl till för de som har hamnat i lyxfällan helt enkelt, och tycker att pogrammet handlar om precis de det ska göra. Men däremot så håller jag med dig om att det bör hjälpa oss, vi som lever knapert och icke lyxigt för att ej vill ta massa lån osv.

Fick mig en tankeställare när min kompis sa. Varför får de som är med i Lyxfällan alltid en del grejer efteråt tex resor mm? Svarade: de har ju varit duktiga och rett upp sin ekonomi. Då sa hon: de har ju inte gjort det själva utan fått en massa hjälp. Tänkvärt eller…
Jag älskar det programmet, ser det så ofta jag bara kan… För att jag är så slarvig med mina pengar och blir rädd och avskräckt av att se hur dom faktiskt har det… Så skulle jag också kunna ha det om man fortsätter med vissa slarv inköp man gör…
Men håller med alexej, alla avbetalningar är så onödiga. Att man måste betala en stor del av sin "lön" till sånt och då dessutom aviavgifter och sånt, SVIDER!
Men dum som man är gör man om det hela tiden, tar nya avbetalningar.. men.. man vill ju leva med!

ja det är dyrt att vara fattig,,,,
Jag tror inte att folk skulle ställa upp, i alla fall inte så många som nu, om de inte fick något i gengäld. Alla får ju t.ex. inte ett banklån.
Jag gillar det programmet,såg det nyss.
De får saker för att de lämnar ut sig själva i TV-programmet.Tvivlar på att de skulle få någon att ställa upp annars.
Det har varit väldigt många olika slag av lyxfällor tycker jag,inte alls alla får låna.Däremot lär sig alla en hel del,även vi som tittar.
Kanske det vore läge för en ny serie "leva billigt"?

#8 ja en leva billigt serie vore kanske mer anpassat för oss, jag skulle nog titta, Tittar på lyxfällan ibland, kan va rätt underhållande på sitt vis, och avskräckande, aldrig snabblån tex,,,
tyckte programmet igår var MYCKEt bra, speciellt för de yngre föräldrar idag som inte tänker på hur mkt det faktiskt kostar att skaffa barn… och att man inte måste ta lån ody för att vara skuldsatt..

jag kan oxå störa på mej att dom inte hjälper folk med "riktiga" problem alla gånger…, lr va man nu ska säga…., men kollar varje gång.. tycker det är intressant…
Allt beror väl på vilka som anmäler sig till programmet? Det kanske inte är så många som faktiskt är fattiga som ställer upp? Eller så tar inte TV3 an sig fall de tycker är hopplösa.
Det vanligaste problemet de brukar ha, de som är med i programmet, brukar ju vara att de inte får ihop ekonomin trots hyfsade inkomster. Ser man hur de beter sig får man lätt intrycket att de är kompletta idioter, men programmet visar ju i så fall att idioti är en mer eller mindre botbar sjukdom…
Det jag brukar störa mig på brukar vara i början av varje program. Jag stör mig på att folk kan vara så dumma i huvudet… och det är likadant med ”Du är vad du äter”. De verkar vara medvetna om att de rör sig för lite och äter fel och för mycket, men puckona gör ju inget åt det förrän Anna Skipper kommer och tar dem i örat… Vad är en bättre definition på dumhet än det?
#13 Ja vad ska man säga? Veckans fall fick iaf inte mitt medlidande som en del andra faktiskt fått. Köpa hämtmat för mer än hennes lön för att de inte orkade diska och sen skita i räkningarna. Ja, det är inget annat än idioti och ansvarslöshet. Särskilt som man har barn. I ett annat avsnitt för längesen var de ju hos ett ungt barnlöst par som inte heller öppnat räkningarna eller betalat dem på ett halvår. Hur tänker folk?
Och hos vissa andra handlar det bara om dumma prioriteringar där jag undrar hur de tänker som resonerar så. Ibland funderar man på vad för slags värld de lever i som med den bortskämda stockholmstjejen som levde på pappas plastkort med noll koll på verkligheten. Hennes klädinköp på rea gick på 20.000:- Vansinne!
Men Lyxfällan är ju ett program för dem som lever lyxliv utan att egentligen ha råd. Och även fast det är så kan man ju snappa upp tips och idéer och börja fundera över sin egen situation. Har inte missat ett avsnitt, men saknar däremot Charlie och Mattias. De nuvarande programledarna tycker jag är tråkiga och känns stela och uppstyltade.

#14 ha! det avsnittet med rikamanstösen säg jag halva!!! sen stängde jag av , blev bara förbannad, hur någon kan leva i sådan fantasivärd, 
mitt inlägg 0 var väll lite oövertänkt, klart att programmet vänder sig till en annna kategori människor än oss, hadde en dålig dag kanske och var lite väl negativ, men nu är jag positiv ijen, 

hehe :D det är bra martdat! ^^ hoppas det håller i sig länge.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#16 tror jag nog, jag brukar vara alldeles för positiv i vanliga fall, på jobbet är de skitsura för jag skrattar och ler när det är problem, mycket roligare att skratta än att gråta säger jag då, då drar de på smilbanden lite själva ibland,,, 
#17 Nice inställning, önskar att jag kunde ha lite utav den sidan ibland…
Jag tycker det är intressant och lärorikt,tycka synd om nån deltagare vet jag inte om jag gjort än däremot.