Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett01-vardagstips-informationer
Läst 1466 ggr
shintaida
0

Ta en promenad!

Känner Du hopplösheten ibland?

Känns det som om Du inte kan få rätsida på ett problem eller ekonomisk lösning?

Ta en promenad - långsam.

FOKUSERA på LÖSNINGEN INTE PÅ PROBLEMET!

Se vad Du kan komma fram till.

Många bra idéer kommer just från en promenad - ensam.

GLÖM INTE FOKUSERINGEN!

Annars låser Du Dig i problemet!

// Shintaida

Hennum
0

ja, och dessutom så brukar ångest försvinna efter ungefär 20 minuters promenad för hjärnan börjar då fokusera på andra saker istället för ångesten, har jag hört. Så då kan man nog tänka klarare oxå.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

shintaida
0

Helt rätt!

Jag själv tar minst en promenad varje dag på 2 km för att "rensa ut" lite OCH för att motionera.

Men många goda idéer har dykt upp, samt lösningar på problem.

siberlina
0

bra  tips  shintaida, har man   dålig ekonomi   ,så  kanske man   kan   lösa  det på något sätt   när man  ,tagit en lång promenad,man kanske inte ser     det så mörkt   längre ialla fall

spiritedaway
0

Promenader är bra till sånt :) inte lika bra när jag bor i stad som när jag bodde i en liten by i skogen dock.

Norrann
0

Ja det är bra för kropp och knopp och dessutom gratis = dubbelbra!

Alexej
0

Jag är lat och hatar att gå. Men jag älskar att jobba i trädgården, rensar ogräs och sånt. Då kan jag koppla av och må bra:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gasoline
0

Ohh ja, känner mycket väl igen det. Däremot så fungerar snabba, långa promenader bättre för mig ;)

#6 Haha, du vågar iaf erkänna det, de gör inte jag =P

Ninjisen
0

Jag hatar också att gå, men när man väl kommit ut så är det faktiskt rätt gott. Det är otroligt vad frisk luft och motion kan göra för både kropp och själ  Glad

Gullan402
0

Är ute och går flera småpromenader varje dag med hundarna och oftast en långpromenad varje dag med dem. Och visst är det skönt att bara få komma ut en sväng, det är så det blir ett gift i kroppen, man måste bara gå och gå varje dag. Tyvärr går det ju inte alltid varje dag med långpromenad men jag saknar det då.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!