Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett30-ot-trådar
Läst 1695 ggr
Fagerljung
0

OT: Billigt hus

Jag och min sambo ska titta på hus efter påsk. Har nämligen hittat ett väldigt billigt hus, lagom stort och lagom mycket som behöver fixas till. Är väldigt förväntansfull, fastnade med en massa inredningsbrochyrer idag och märkte att jag började tänka "en sån, en sån, en sån" :-)

Vill bara skriva av mig! Hoppas att det är något för oss och att det inte blir alltför höga bud under budgivningen.

Sara
0

Håller tummarna!

Sara

martdat
0

lycka till ! spännande, kanske inte blir nån budgivning om ni har tur, ha kolla hur tak och panna och sånt dyrt ser ut, här behöver bytas takpapp inom fem år, 30 000 kr i bara materialkostnad och det var ingenting besiktningsgubben sa nått om utan nått snickarn såg när vi fixa till några pannor på nocken,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
0

Spännande! Hoppas du berättar mer sedan.

Som Mardat skrev kolla igenom allt. jag har ingen isolering i golvet, inget jag såg när jag köpte huset….Obestämd

Här finns en bra länk:

http://www.kopa-hus.se/

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

kolla avlopp och vatten oxå så inte det är nått dyrt på lur, var hoss bekanta igår som behövt gräva om avloppet och  brunnen pga nån ny miljölag, ca 50 000 kr, som hittat,

här är tack och lov samfällighet på det, 8 hushåll som delar, skönt, så står man inte där själv,

Fagerljung
0

#4  Givetvis så ska huset besiktigas innan köp :) Vi känner dessutom rörmockare, besiktningsman osv så allt blir gjort rätt.

JMax
0

Håller tummarna för er!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Gullan402
0

Så ni är snart husägare förhoppningsvis. Håller tummarna för att huset verkligen är ett drömhus och att ni vinner budgivningen.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Hawknestgrove
0

Håll tummarna! OCh Alexej, har du kollat sån där isolering som du blåser in?Det är miljövänligt och gjort i papper och du gör det uppifrån. Visserligen så får du borra hål på några ställen i golvet, men ta det där det inte syns, som under möbler. En annan variant som är hyfsad också, är att du lägger 2cm frigolit på befintligt golv, läggereller klickgolv på det. Då slipper du golvdrag.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Krypgrund här.Obestämd Ofattbart men det finns inget under mitt golv. Byggt 1820. Men stod tomt länge. Och kvinnan som köpte det sedan och renoverade sa inget om golvet. Hon bodde aldrig här.

Men jag är vant. Tjocka tofflor.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Jo, men i mellanrummet, dvs i terossboten, där  kan du spruta in papper! Vi tillägsisolerade det gamla huset vi bodde i på det sättet. Vilken skillnad! OCh vilken skillnad på elförbrukning……

Hawknestgrove
0

martdat
0

#9 finns nått skum man kan spruta in i krypgrunden som isolerar, har jag hört , dock inte så insatt,

Hawknestgrove
0

Det här är bättre.