Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett28-varning-för
Läst 2270 ggr
Alexej
0

Ny lag om förpackningar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hörde igår att på lördag nu (11 april) ändras reglerna i hela Europa för förpacknings- eller innehållsnormer.

Hitills var det alltid typ 1 liter mjölk, 100 g chokolad osv. Nu får alla tillverka hur de vill. Säljer 90 g chokolad, 7,3 l mjölk och 88 g skinka. Men förpackningen kan vara lika stor i en 300 g margarinpacket som i en 250 g paket. Fast mängden måste såklart står på förpackningen.

De påstår att de har ändrat lagarna efter kundens önskemål men jag undrar om det inte gäller mer att tjäna pengar för de som inte läsa så noga på förpackningen.

Gäller för alla livsmedel men inte alkohol.

Nu gäller det ännu mer att kolla literpris och kilopris på hyllan!!

Bild: Pixelio.de,R.B.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Norum]
0

Vore ju synd om det skulle vara för enkelt att handla lite mat.. Suck!

shintaida
0

Oh, fy farao!

NU måste jag gå med läsebrillorna på HELA tiden i affären!

SKRÄMMANDE  att de får göra så!

JMax
0

Stackars de gamla o synskadade å såna som inte kan läsa.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Alexej
0

Tycker det är lite konstgt!

Hittade inget om det på svenska sidor men det sas igår på tyska nyheter. Och att det gäller hela Europa och EU.

Kanske de vill smyga med det här i Sverige? Obestämd

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Shintaida, du får göra som jag. Skaffa progressiva glasögon. OCh hur mycket felaktigheter är det inte i de där kilo/literpriserna som står på hyllkanten? Ska bli ett sant nöje att terra butikspersonal om liter/kilopris i fortsättningen….. Nä men fy Gunilla, tryck in hornen igen……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gasoline
0

Mig gör det inget, kollar ALLTID på jämnförpriset innan jag handlar något.

Norrann
0

Klart det blir svårare att jämföra priser.Det blir viktigare med kgpriserna på hyllkanten,att de är rätt.