Kan någon förklara
Jag skulle sätta in en annons
på Blocket.
Då skulle de ha betalt med kort.
Hur går det till. Man vill ju inte
uppge kortnummer hit och dit
Förklara så jag förstår.
Är inget vidare hemma på detta.
Jag är inte så insatt med för mig gick det med telefonräkningen.
Fick anger mitt telefonnummer och sedan bekräftar det genom mitt e-mailadress. Sedan drogs det på min telefonräkning.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Fasta telefon?
Har ingen mobil
Ja, jag har inte heller någon mobil.
Då är vi redan 2 i Sverige som bojkoterar mobiler…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
man kan välja själv om man ska betala med telefon eller med kort.
Man ska kryssa i vilket man väljer.
Själv kan jag inget av det! Jag har fel sorts kort, och fel sorts abonnemang på mobilen :P Fast telefon ska funka.
Men då så kanske jag får ut annonsen då.
Att jag inte har en mobil beror på att det inte finns någon så stor att jag ser läsa den. Skulle haft en som var i början av mobilåldern. Men då kan man inte sms.a med dem.
Det går att betala med hemtelefonen och bekräfta genom internet.
Men det funkar INTE med mobiltelefon - inte kontantkort i alla fall. Vet ej hur det är med abonnemangskort.
Vi betalar alltid genom hemtelefonen och får det på räkningen sen.
När jag betalar med kort på internet via min bankdosa kommer det upp en speciell ruta där man betalar genom att knappa in nummer på dosan och så får man tillbaka ett nummer som man skriver i på sidan, säker internetbetalning.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Men är det inte när man betalar via Internetbanken.
Men det där var ett kortnummer som man skulle uppge.
Har ett 12siffrigt nr som tillhör kortet som man antagligen ska uppge.
Intressant att lära sej hur det går till.
Hoppas fler svarar på detta. Kan alltid lära någon (mej t ex)
Annonsen är gjord nu o betalt via hemtelefon
Jenna, när det gäller Blocket, så är det enklast att ta det via den fasta telefonen. När du är klar med din annons, så så får du ett mail, dit du begärt. Där har du ett Blocketnummer att ringa, där du väljer som de säger. Du får även ett annonsnummer som du ska knappa in. Kom ihåg att alltid avsluta med fyrkant……Så du gör bara som de säger så går allt bra. jag lägger en kopia här på ett bekräftelsemail från Blocket.
När det gäller kort, så finns det en alldeles utmärkt variant även på swedbank, som kallas e-kort. JAg har ju ett maestrokort, så jag kan inte tack och lov betala med det på datorn. Men se då gör jag mig ett ekort för just precis det tillfället och det belopp som efterfrågas! Hur bra som helst och du kan aldrig bli blåst. Läs på Swedbanks hemsida hur du gör för att ladda hem programmet.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
här är en kopia på betalmail från Blocket
Hej,
så här betalar du din annons:
Ring: 0900-208 08 08
Annonsens nummer: 80363
Annonspris: 40 kr
För hörselskadade: Ring 0900-208 08 08. Vänta några sekunder.
Tryck 1. Vänta några sekunder. Knappa in annonsens nummer (80363)
och tryck fyrkant. Vänta några sekunder. Tryck 1. Lägg på luren.
Om din telefon är spärrad mot betalsamtal kan du ringa från en annan
telefon. Du måste ringa och betala inom 48 timmar.
En betald annons granskas enligt Blockets regler och läggs normalt ut inom två timmar.
Annonser som betalats sent på kvällen läggs ut på morgonen. Om annonsen inte godkänns
får du ändra den utan kostnad. Inga betalsamtal ersätts.
Har du andra frågor så är du välkommen att besöka våra kundservicesidor.
Med vänliga hälsningar
blocket.se
PS. Det här mejlet går inte att svara på. Om du inte har lagt in den här
annonsen så har någon av misstag angett din e-postadress. Då kan du strunta
i det här mejlet.
Telefonnumret är alltid det samma. Annonsens nummer är ju unikt för just dig och din annons.

lämna alldrig ut kortnr på internet
Jag har ett kort som är knutet till ett konto som jag aldrig använder. Så när jag handlar på nätet använder jag det kortet..
Om jag ska handla för tex 200 kr, då sätter jag in den summan först, sen använder jag kortet. Skulle någon komma över kortnummret så är ju kontot tomt i alla fall, jag har aldrig pengar på det kontot annars.
#6 det ska visst funka om man har nåt abonnemang. Men fungerar inte med kontantkort.
Jag skrev och tipsade att de borde fixa fler sätt att betala på. Så att dom som inte har rätt kort eller rätt telefon ska kunna lägga ut annonser utan problem. Men det tyckte inte dom behövdes.
#8 Det är nog olika vilken bank man har. Alltid när jag ska betala via nätet kommer jag till samma sida.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
JUst därför ska man ha ekort. Det är ett kort som görs på datorn för bara det tillfället.
Ok ska kolla upp det där med E-kort till nästa gång. Blir kanske nått mer framöver sommarn.
Tack snälla ni för era svar.
Alltid lär man sej nått nytt.
Ja just den varianten av Ekort är ju bara för Swedbank. Sen har ju Nordea en annan variant