A-kassa, villkor 1mån=2 mån
Då jag i veckan var hos AF berättade min handläggare att under en period får man räkna arbetad tid x 2 med start i sommar. Detta för att men de nya a-kassereglerna så är det många som står utanför a-kassan. Därför ska arbetsvillkoret lättas upp en tid, dvs du får tillgodoräkna dig dubbel tid för din arbetade tid. Detta för att locka fler att gå med a-kassan igen eller för de som blivit utförsäkrade. Jag har ju gått ur både facket och a-kassan men funderar på att gå med alfa-kassan. Men där måste man ha jobbat minst 5 veckor för att kunna bli medlem. Men jag har inte bestämt mig ännu, jag kan inte binda upp mig för en massa krav från a-kassan eftersom jag defininitvt inte är flyttbar.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
I dagens läge är det nog bäst att vara med i a-kassan…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#0 jag har en spärr av nått slag på AF i mina uppgiffter att jag inte behöver flytta för jobb, pga min dotter som har kontaktnät, resursskola, läkare här, verkar vara lite upp till handläggaren när de gör den bedömmningen, de kanske kan skriva en flyytspärr på dig med?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#2 martdat, det vore nog idé att kolla upp för min del om det går att göra. Tack för tipset!

Min syster fick oxå det när hon och barnens pappa hade växelvis boende med barnen. Hur det ser ut nu när de bor på heltid hos henne vet jag faktiskt inte!
Ensam - men stark!

hm, undrar om inkomsten blir X2 oxå???
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#5 skulle inte tro det
Men man jobbar ju in villkoret snabbare vilket är bra bara det. I händelse av aktivitetsstöd så får man i alla fall grundnivån vilket är ju klart bättre än 223:- / dag (före skatt).