Kemikalier får ersätta köttet
Gör man köttbullarna själv innehåller de bara sju-åtta olika saker. De man köper färdiga kan innehålla upp till 29 ingredienser - många av dem kemikalier som ska ge köttbullarna bättre konsistens, smak och utseende.
Läs mer: Aftonbladet
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Fy bubblan….och jag som köper färdiga till mannen min!
Men jag orkar INTE att stå och rulla köttbullar för en till två personer. Så han får väl äta mindre av det.
Det är nog likadant med korv, tror Du inte det? 
Korv innehåller nog mycket som man inte vill veta något om.. 
Jag brukar göra egna köttbullar som jag sen fryser in. Smidigt!
Det är rätt lätt att göra egna köttbullar, det blir billigare så också. Och godare!
När jag väl gör köttbullar gör jag rätt mycket så det ska räcka ett tag, och så fryser jag in.
Jag spritsar min köttbullar. Superenkelt och snabbt! Inget kladd och inget söl.. Bara plupp, plupp så har jag fulla plåten med trinda fina köttbullar! 

Jag äter bara hemgjorda köttbullar som tur är!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Har för mig att jag sett på tv att köpeköttbullar kokas i smält kohud elr om det var fett för att få den fina stekytan,,,
korv äter jag ytters sällan, det innehåller ju bara slaktavfall, köper järna sojakorv men det är så dyyyrt,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Äckligt. Jag äter bara vitt kött så jag "missar" en del av alla färdigprodukter. Fläskprodukter tycker jag är äckligast.

Jag äter mest "hela" köttbitar, vill gärna se vad jag äter. Inte så förtjust i malet men det händer att jag äter det.
Jag bor med en jägare så vi har frysen full med både älg och rådjurskött. Köper dessutom lite lamm ibland.. Så jag vet vilket kött jag stoppar i munnen och det känns bra.

mycket mat som ser oskyldig ut som innehåller äckliga saker, kocken på hotellet berättade att vanlig lingonsylt inte är vegetarisk ens, innehåller smälta grishudar,,,,,,,,, isch,,,, nått av EEX nummrerna som anger det,.
inget för vegetarianer elr folk som inte äter gris med andra ord,

#10 Nämen fy!! Inte ens lingona kan man lite på…
Jag gör egna köttbullar, men ätit köpta länge… Fy nu kan jag knappt känna lukten av dom..
Korv, köttbullar, fiskbullar är nog dom värsta bovarna… falukorv…
Ja ingen gåt säker längre från all skit fabrikerna stoppar i maten!
Jag har hört att dom slänger ner ALLT i korv och fiskbullar.. Fiskögon.. allt…
Korv gillar jag inte så mkt men fiskbullar älskar jag… :)
#1 Man kan ju alltid göra jättemånga och frysa in och sedan värma på när de ska användas.
Men måste erkänna att jag är lat och köper färdiga, trotts att det är godare med hemmagjorda.
#12 Ja, de brukar ju stoppa de som inte går att sälja som "kött" i korvar och fiskbullarna, det går bra att äta sakerna tills jag tänker på vad de innehåller, vilket gör mig illamående.
#13 Samma här.. Jag älskar fiskbullar men så fort jag börjar tänka på inälvor och ögon så mår jag bara dåligt. FY!

Fiskbullar har jag aldrig kunnat äta o blev förskräckt när jag hörde att det serverades hos dagmamman… Men dottern hade tydligen gillat det.
#14 Ja, älskade oxå fiskbullar förut, men ju mer jag tänkt på vad det är i, ju mer vägrar jag att äta. Likadant med korv, när de inte känns köttiga, då kan jag bli lite kräsmagad och få en äcklande känsla.
Visst är det bra att man tar reda på det mesta, men inget för mig. Dock äter jag blodpuddig och tycker att det är smaskens =P
Fast så mycket konstigt är det inte i fiskbullar ifall man köper den i buljong och gör egen sås det blir ju så mycket godare.
Ingredienser: Fiskkött (55%), beroende på råvarutillgång varieras sammansättningen av fisk mellan: Torsk (Gadus morhua), Kolja (Melanogrammus aeglefinus), Sej (Pollachius virens), mjölk, vatten, potatismjöl, salt (ca 1,5%), rapsolja, kryddextrakt.
Alla fisksorter är ju OK inget konstigt där, mjölk, vatten, potatismjöl, salt, rapsolja är inget konstigt det heller det enda man inte får veta är vad kryddextrakt är (det kan ju vara något helt normalt som man använder hemma ex. en kryddblandning, kansake lite buljong el dyl.)
#16 Uhhh, vet du vad blodpudding är? :) hehe ja det vet du nog. Jag måste säga att jag åt detta i skolan och tyckte det va gott, till nån sa till mig va det va gjort av.. sen dess går det INTE… :)
#17 Jo med det är det där "fiskköttet" jag oroar mig för.. Dom tar ju inte rent kött i utan all skit som sitter på en fisk… :)
#18 Haha, ja, grisblod ;) Mums, men kan även där bli lite äcklad om jag tänker på vad det igentligen är.
Vaddå skiten som sitter på fisk??? det mesta är ju ätbart och helt naturligt inga kemikalier där inte ex. fiskhuvuden och liknande använder man ju då man kokar fisksoppa och liknande.
Däremot ryser jag då jag tänker på innehållet i smågodis, grissvålar, lusextrakt, azofärgämnen och för att inte tänka på glass och lightprodukter som innehåller sånt som karragenan och liknande!!! +De där chipsen jag fick smaka häromdagen som hade en otäck eftersmak som produkter med glutamat ofta har, de var verkligen hemska.
Blodpudding och tunnpalt är god och nyttig mat (inte speciellt kemikaliefull mat) Det är väl inget värre att äta blodmat än att äta smågodis med krossad lus i, el. utanpå (den glansiga ytan brukar tillverkas av en annan art lus än den man använder för att färga röda godisar)

#20 lus på godis, ja… mm, tack för infon, tur jag håller mig messt till choklad men det e väll nått äckligt med det med,,, minns du vart du har läst om det, vore intressant att se vad skit de lägger i godis egentligen,
#20 Ja men skiten menar jag allt det som JAG personligen inte skulle äta om det lades framför mig, typ ögon, gälar, hud, vissa inälvor.. Sånt är nämligen det dom tar i fiskbullar.. Och alltså skit.. i mina ögon.. Jag tycker inte att fiskögon är ätbart…
Men med godiset håller jag med, i lakrits använder dom gris nått har jag hört… när jag va i kosovo tex som är ett muslimskt land så letade jag sönder mig efter lakrits, men hittade inget.. Fatta först senare varför hehe…
Gälar lär de inte ha med dessa tar man ju alltid bort när man kokar fiskhuvuden och liknande eftersom det ger en ganska dålig smak på maten, ingen mäniska skulle äta fiskbullarna ifall man stoppade ner gälarna i fiskbullarna då skulle de ju smaka illa.
(huden/skinet lär de inte heller ha med i fiskbullarna då skulle det bli klumpigare + bullarna skulle inte bli så vita som de är + fabriken skulle få lägga ner en hel del tid på att fjälla fisken, för fjällen kan man ju inte äta det skulle ju bli som små metallbitar i bullarna och fjälla fisk tar tid och kostar pengar)