Klaga kan löna sig
Någon av dagarna före jul skulle jag och en väninna åka och handla. Vi kollade på internet hur willys i närmsta samhälle hade öppet. Dom skulle enligt internet öppna klockan 8. Bra tyckte vi och körde iväg ca 2 mil. När vi kommer fram är det inte alls öppet så vi väljer att handla på Ica. Mailar Willys och påpekar detta och talar oxå om att allt blev dyrare för oss eftersom vi fick välja Ica. Får ett svarsmail där dom vill ha min adress för att skicka en liten kompesation för det inträffade. Det var butiken som gjort fel dom skulle haft öppet. Någon vecka senare kommer 2 presentkort på 100 kr styck =)
Ojj, det va inte illa! :)
Ja det lönar sig faktiskt att klaga!

Va hyggligt av dem!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Det var ju bussigt av dom! :-)
Visar ju att det kan löna sig att påpeka saker och ting.
Kul! 
Sara
Jag har en gång mailat McDonalds och klagat när personalen slarvat med min beställning (jag vill inte ha något förutom ost på min hamburgare och detta blir ofta väldigt komplicerat, tydligen) och fått check på en meny. Men jag orkar inte maila varje gång det blir fel, vilket det blir ca var trdeje gång jag äter på en hamburgerrestaurang.

#5 jag är också sådan som bara vill ha ost på min ostburgare och ofta får jag trots min specifika beställning en massa annat gegg på, men jag brukar då alltid säga till att detta var inte vad jag beställt och de får ta bort allt det där som jag inte ville ha.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#6 Jag får kväljningar av dressing och liknande, så för mig är det bara en ny burgare som gäller. Jag säger såklart till, men ibland kan det bli så att den/de jag skulle äta med redan har ätit sin mat när jag får min. Egentligen borde man klaga uppåt mer, för jag har aldrig haft några problem när jag ätit på McDonalds i London och Rom.
Det var en fin kompensation =)
Appropå McDonalds.. Jag och killen åt där och blev matförgiftade under vår förlovningsdag (med många andra), har allvarligt talat aldrig varit så dålig i hela mitt liv.
Vi mailade och klagade och enligt dem var det inget fel på deras hantering den dagen men vi fick 4 värdemenyskuponger på samma restaurang. Kompensation i all ära, men vi var av förklarliga skäl inte sugna.
Paulina
Oj, vad bra =) Själv skulle jag aldrig våga säga till, jag skulle bara knipa och svälja, typ som alltid =(

#0 Roligt med ett trevligt bemötande!
Jag klagade på östkrafft, (elleverantören) en gång, lång historia men de hadde i alla fall gett mig grannens räkningar med mitt namn på i ett årt tid när, min skulle vart högre så när det upptäcktes fick jag en faktura på över 1500, en hiskelig summa för mig då, jag ringe och ville ha uppdelat, då skulle JAG som snällt gått o betalat fel räkningar få betala massa avgifter , ringde en chef som höll med, de skulle minsann inte stå för sitt eget misstag,
Ringde Konsumenombusmannen, han ringde elbolaget, elbolagets vd elr nått ringde mig strax efter och bad personligen om utsäkt för sin INKOMPETENTA personal och jag fick dela bässt jag ville, det var ju deras fel, Senare kom ett paket på posten från henne, med en skriftlig ursäkt och ett paraply. Bra gjort, inte för jag hoppa jämfota om ett paraply men handlingen i sig gjorde mig glad och gav mig hopp hoss mänskligheten även hoss elbolag,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
ja klaga ska man om något är fel. MAn har ju inget att förlora.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....