Inte bara VD som får bonus
En bankkassörska kan vid sin pensionering få 6 miljoner under förutsättning att företaget gått bra under bankkassörskans anställningstid.
Detta är den nya trenden inom flera företag, en trend som så mycket annat skapades i USA.
Vissa företag kör med bonusar till de anställda lite då och då ifall i förväg uppsatta mål uppnås.
Läs mer
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Det visste jag!
För när min man jobbade på Scania i Falun, innan dom flyttade till Södertälje, fick dom ut bonusar.
Dom kunde välja mellan att spara dom till nästa tillfälle bonus föll ut och då med ränta eller ta ut dom när dom ville, när bonusutdelning var på G.
Och ibland blev det ORDENTLIGA bonusar.
Det var ju kul att ta ut när det var mycket pengar. Ja, mycket var det ju varje gång, men ändå! 
Miljonbelopp är väl att ta i men jag tycker gott en morot om bonus till jul kan främja ett företag.
Sara
Det var inga miljonbonusar som min man fick - tyvärr - eller? 
Menade inte just din man utan mer i allmänhet.
Sara
Tycker det är helt ok när anställda får bonus när ett företag går bra. De är ju de som har hjälpt till att företaget går bra. och att man spara sin bonus till pensionen är väl också bra. Andra får högre lön varje månad istället oavsett hur bra företaget går.
Det är ju inga större summor: Oftast handlar det om 10 000-20 000 kronor om året per person som avsätts, förutsatt att Handelsbanken går med vinst.
Men jag undrar om möjligheten gäller också städerskor på banken?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#5 Är städerskan anställd av företaget så måste det ju vara så. Ofta är det väl kanske så att företaget hyr in den tjänsten o då får hon ju inte.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!