Snart arbetslös
Jsha, då blev det som jag vart rädd för ett tag, Blev inkalad hoss personalchefen och hotellägarn i fredags,
De kan inte förlänga min anställning för de har inte råd, jag har en trygghetsanställning (lönebidrag( så de betala bara 30% av lönen, men nu hadde de inte råd med det heller.- nähä. har ju maj ut, sen vill de jag ska vara vikarie i sommar, vilket jag ju vill,
så nu ska det bli spännande att se vad livet vill med mig nu. De är roliga så, de sa att jag järna får stanna ändå men att de inte kan ge mig lön mer, alls,,, de skulle maila AF och fråga om de har nån annan ekonomisk lösning, de hadde ju läst om alla sattsningar på arbetslösa, ja , prova ni sa jag men jag jobbar ju inte om jag inte tjänar på det, jag e ju inte dum. klart jag vill va kvar men jag måsste ju ha lön, o ingen aktivitetsersätttning elr dyl,
Egentligen tycker jag det är lite spännande, jag är en positiv människa offta, kanske jag får göra nått jag egentligen vill nu då, men det här med a kassa o karensdagar (7st) gör mig nervös) att de sköter tiden o så,,, ,man har ju läst endel i tridnigarna om försenade utbetalnigar,m
De har ju bokat in mig att ha semester i sommar, att jag ska ha fyra veckor men de kan jag väll inte få nu då, de kan väll inte hålla inne pengar för semesterersättningen efter att anställningen avslutats? det fattar jag inte, sen behöver jag ju semeseterersättningen när jag slutar så jag klarar mig till a kassan kommit igång,,, det är rörigt,
bad de maila min handläggare så han ger mig tid till ett möte, hoppas han har mer koll än jag,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jag är lite grann i samma sits, har haft lönebidrag och en visstids anställning på prov som inte förlängdes. Blev uppsagd till första april - inget att skämta om.
Nu har jag betalat räkninganra och nog fattas det lönen…
Men på sikt löser det väl sig! Jag ska träffa Afs handläggare på torsdag, så får vi se…
Det är värst vad det tar tid för akassan att komma igång!
En varm kram till dig! Du är inte ensam nu i dessa tider…
Kram Maud
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM
Semesterersättningen är ju redan intjänade pengar så dom ska du ju ha..
I dessa tider är jag faktiskt rätt nöjd med att ha pension, slipper oroa mig för om jag ska få lön eller inte. Och alla blanketter.. Puh!

#1 klart det löser sig på ett elr annat sätt, Hur gjorde ni med dina intjänade semesterdagar? fick du det i kontanter elr ska du ha semester från ett jobb du inte har?
tack o lov att jag har AF rehab, med en urgullig handläggare,

#3 Jag fick all semeserersättning utbetalt i en klumpsumma - den kommer in i morgon faktiskt. Lämpligt nu till räkninganra… Det blev en rätt bra slant…
Jag gillar min handläggare också, men vad kan hon göra när kommunen ska spara 8 miljoner?
Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Ska prata med hon som sköter lönerna, men jag måsste ju va ledig nån vecka i sommar, annars är det tredje året i rad som jag inte har semester, det tar knäcken på mig … jobba som vikarie får jag ju i sommar som sagt men måsste jag jobba HELA sommarn så får jag ett psykbryt,,, tre år utan att ha semester e omänskligt