Jäkla oseriös hyresvärd!!
Ringde förrförra veckan och ville titta på en lägenhet. Redan då ville hyresvärden ha vår personnr. Jag sa att jag helst såg att han väntade med att ta en kreditupplysning tills efter vi bestämt oss, detta pga att vi är sugna på hus också (berättade detta för honom) och då ligger en kreditupplysning oss i fatet vid ev. lånelöfte.
När vi sedan ska titta på lägenheten (förra veckan) så kommer nöten inte! Trots att jag ringt flera timmar innan och lämnat ett meddelande om att vi kommer som avtalat, och har han fått förhinder så får han ringa.
Eftersom han var så oseriös och inte kom till visningen så sket vi fullständigt i lägenheten.
Idag - kom ett kreditupplysningsbrev. Han hade gjort en upplysning ändå. En upplysning på två hyresgäster han inte bemödade sig att möta. Kan säga att jag är jäääkligt sur, och gud nåde honom om han ringer och vill boka in en visning. Känns bara så ONÖDIGT, vi fick ju inte ens se lägenheten!!
DET var VERKLIGEN illa!
Och HEMSKT oseriöst.
Synd att han tog kreditupplysningar på er.
Ja, en nöt verkar det vara!
MEN - han KAN ha blivit akut sjuk OCKSÅ - vem vet?
#1 Det hade han inte. Han ringde upp 25-35 minuter efter avtalad tid och mumlade något osammanhängande om varför han inte kom.

Varför ligger kreditupplysningar en i fatet?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
På sätt och visja på sätt och vis nej. Det syns, att någon har tagit upplysning på dig och då vill gärna den som lånar ut veta vrför, för det kan ju vara, att du har en massa småsaker, som blir stora summor. Men Fagerljung, trösta dig med, att det inte var gratis för honom. hhah,det sved lite i hans plånbok!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

ja banken ser ju att det var en hyresvärd, de fattar nog att ni inte vill ha både lägenhet och hus, men irriterande är det när folk gör tvärtom vad man vill,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Oj oj oj, vilka människor det finns, och otroligt dålig stil att han varken dök upp eller hörde av sig!
Men som #4 sa, du kan ju trösta dig med att upplysningen sved i hans plånbok.

#4 Men ens totala krediter står väl ändå med där på, så långivaren ser väl dem och om det blir nått av dem eller inte?

#7 det står hur mycket du är beviljad i kredit och hur mycket du har utnyttjat av den, detta var ju bara en kreditupplysning av en hyresvärd, är ju inget konstigt att mna tittar på både lägenheter och hus innan man bestämmer sig, det bryr sig inte banken om, det blev ju inget men lägenheten så det är ju ingen utgifft ni har så då spelar det ju ingen roll,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Undrar om de bara få göra en kreditupplysning utan ert tillstånd? 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#9 ja det verkar ju oxå konstigt…
Jag skulle ringa till dom som har gjort kreditupplysningen och be dom ta bort den. Jag tror att dom kan det.. Tala om att den är gjord utan ert medgivande..
#12 Kan jag göra det? Han fick ju våra personnr, men bad honom göra det EFTER att vi sagt att vi vill ha lägenheten. Nu när han inte ens bemödade sig att komma så undrar man ju varför det var så brådskande med kreditupplysning.
*12 jag tror faktiskt att du kan det.. Ring och prata med dom, du har ju inget att förlora.
#13 Det ska jag f-n göra! Grrr, hoppas att upplysningen kostade honom mycket!!
*14 Vad jag vet så måste dom ha tillstång för att göra en sån undersökning.. Tala om hur det gick sen du har pratat med dom. Kan ju bli riktigt spännande.. :-)
#15 Tack så hemskt mycket för hjälpen Skruttis! Idag togs kreditupplysningarna bort av en snäll man som jobbar på Swedbank. Han tyckte att hyresvärden var mycket oseriös!
*16 Vad bra! Du ser att man kan mer än vad man tror.. 
Grattis! OCh skönt med bra folk, som kan hjälpa, som Skruttis!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Vad skulle ni göra utan mig?! Det skulle ju bara inte gå..