Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett30-ot-trådar
Läst 2580 ggr
Sara
2009-04-27 14:09
0

"Fattiga" vänner

Något som gör mig vansinnigt irriterad är när ett par av mina vänner som har det gott ställt gnäller om hur fattiga de är.

Ett exempel är en vän som är gift. Båda har heltidsarbete (mannen har dessutom ett extra jobb), de tjänar helt ok och arbetar ofta över. (de har nånstans runt 25-30 papp efter skatt tillsammans)

På banken har de mellan 500 000 - 1 miljon.

De har en billig hyra där el ingår och inte mer skulder än på bilen som snart är avbetalad.

Min vän gnäller ofta över att det är så dyrt att ringa (vill att jag ringer henne) och att de har så lite över varje månad (sen att de sparar ca 10 000 i månaden tänker hon inte på).

När vi är ute så bjuder hon aldrig och skulle vi äta nått efter så tar hon minsta möjliga och "smakar" dricka av mig.

Hennes man är däremot inte snål och om han bjuder så snörper hon på munnen.

En annan vän har iof bara sjukersättning men fick 950 000 av en försäkring. Hon har minsann aldrig råd med något och beklagar sig över att hon aldrig kan unna sig något.

Den första vännen har jag i princip brytit med. Jag avskyr snåla personer och jag delar med mig av det lilla jag har.

Sara

Hawknestgrove
2009-04-27 16:00
0

JA du, tack och lov, så kan man välja sina vänner!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[Norum]
2009-04-27 16:30
0

Såna vänner skulle då inte jag vilja ha.. En sak att vara snål pga dålig ekonomi men sniken och gniden… Nope, inte min stil..

LinaK
2009-04-27 16:58
0

usch! Det låter riktigt irreterande. Jag gillar inte heller människor som är för snåla för andras och sitt eget bästa.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

shintaida
2009-04-27 17:40
0

Hujedamej!

snålt!

JAG bjuder även om jag har lite pengar. Och det brukar uppskattas och jag får tillbaka.

Har brutit med alla gnidna "vänner".

Dom "förstår" inte varför jag aldrig hör av mig eller fikar ute tillsammans med dom.

Nä, tacka vetja att man kan bjuda och den andre bjuder tillbaks när DEN kan!

Nu har jag "likvärdiga" (fattiga) vänner.

Aviendha
2009-04-27 18:15
0

Jag är faktiskt välsignad med givmilda vänner och hare inte mött på någon i vänskapssammanhang som är gniden och snål. Eller ja, en av killens kompisar då, men det är en annan sak.

Även om ingen av oss har mycket pengar så vet man att om/ man bjuder en gång får man igen en annan utan att behöva prata och komma överens om det. Vi har samma syn på det hela kort och gott. Skönt!

JMax
2009-04-27 23:19
0

Usch för snålisar!!

Fattig är en sak å snål en annan. Trist att de bara ska spara o snåla

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

martdat
2009-04-28 09:13
0

jobbigt att höra på folk som har pengar att de har det dåligt , jag håller med, men de har väll i visssa fall det dåligt i sina ögon, . Komer ihåg när jag jobbade ihop med en kille som hadde sambo o två barn, han klagade jämt varge dag över deras dåliga ekonomi och hur jobbigt de hadde det, jag tycket jättesynd om honom, gav dem barnkläder.  hm, sen kläckte han ur sig vid löning att han "bara" hadde ut 17 000 plus att hans sambo jobbade nässtan heltid,,, jises, där försvann mitt medlidande,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ninjisen
2009-04-28 10:14
0

Gud va irriterande! Jag har alltid levt fattigt och har ALLTID delat med mig av det lilla jag har… Hatar såna människor…

Alexej
2009-04-28 11:10
0

Fattig betyder inte snål. Snåla människor finns överallt och de är hemska. De har inte fattat hur skönt det kan vara med att dela det man har. Göra någon annan glad. Jag ger gärna. Och jag får mycket tillbaka oavsett om det är vänskap, glädje eller prylar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

elyse
2009-04-28 11:35
0

Jo, sådana känner jag till, tyvärr på allt för nära håll… Det känns knäppt när ett par utan barn jobbar 100% och ca 80% och säger sig ha dåligt med pengar. Ja, jag och min sambo har verkligen inte mycket pengar, men vi klarar oss bra och behöver sällan snåla på saker. Det är mest andra som påpekar att vi faktiskt har lite pengar.