Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett17-är-du-arbetssökande
Läst 2960 ggr
Mitralis
0

Behöver tips mot tristess

Hur gör ni som är arbetssökande för att bekämpa tristessen?

Hur gör ni för att känna er värdefulla och behövda som människor fast ni inte har ett arbete?

Alexej
0

Jag gör min insats till samhället genom att jobba med hemlösa katter som borde vara kommunens ansvar.

Nu orkar jag inte längre att jobba på ett katthem men har själva en omplaceringsverksamhet och en massa hemlösa. Och är aktiv Medarbetare på Hittekatterifokus.

Det finns många möjligheter. Hade det inte blivit hemlösa katter hade jag nog annonserad efter gratishjälp till en äldre person. Handlad eller städat lite. Eller bara besökt till en fika. Det finns så många gamla människor som är väldigt ensamma.

Har ni ett dagis i närheten? Kanske du kan vara lästant där? Säkert uppskattad av personalen och barn.

När jag var friskare jobbade jag gratis på Kupan och en annan secondhandaffär som säljer saker till förmån av behövande familjer och barnhem i östeuropa. Det var kul och man hade trevliga arbetskamrater och gjorde en bra insats:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Norum]
0

Jag är inte arbetssökande men jag har sjukpension. Min räddning är att jag är godman. Jag kommer ut bland folk och gör faktiskt lite nytta. :-)

Jag har funderat på att bli kontaktperson men jag tror ärligt talat att godmanskapet ger mig mer. Jag har ju både hemsidan om det, forumet här om Frivilligarbetare och är dessutom konsult för Balans. Det är en patientförening för manodepressiva.
Jag kan ju inte jaga dammtussar till jag blir gammal och grå.. haha

Sara
0

Föreningsverksamhet är min räddning.

Sara

Aviendha
0

Nu är jag inte i den sitsen, men hade jag vart kunde jag mycket väl tänka mig att volontärarbeta eller gå med i olika föreningar. Skaffa en tidskrävande hobby kanske?

siberlina
0

börja  jobba   på ett  katthem   ….

guraknugen
0

När jag var arbetslös såg jag möjligheten att ägna mig åt musiken (inspelningar i första hand, för min nästa CD som aldrig tycks bli av). Det märkliga var att jag sällan tog tillvara på möjligheten. Man blir våäl lite handlingsförlamad av att vara arbetslös. Och nu tycker jag inte att jag har tid, när jag har ett jobb och tänker att det skulle vara trevligt att bli arbetslös igen, men jag vet ju innerst inne att det inte blir mer gjort för det, så det är väl lika bra att jag försöker behålla mitt jobb.

Nu när vi snart är klara här hemma med målande av väggar och lite annat, så kanske man orkar dra igång lite inspelning igen, vi får väl se. Egentligen är det inte så förfärligt mycket att göra där. Det mesta är redan inspelat men nästan ingen av de många låtarna är klara. De flesta har i alla fall trummor och bas så jag behöver inte anlita trummisen så mycket nu framöver i alla fall, vilket är tur då han bor ca 400 km härifrån…

Så det är egentligen bara att lägga på lite gitarrer, kanske keyboards på några låtar och lite annat smått och gott som man gladeligen kan göra själv här hemma. Skulle behöva några bakgrundsstämmor dock på vissa låtar, men jag klurar lite på hur jag ska kunna förmå folk jag känner att göra dem åt mig på distans. Att jag skulle göra dem själv är uteslutet. Sämre sångare är svårt att hitta. Tur att man spelar instrumentalmusik… (ja, jag tycker det passar utmärkt i många fall med bakgrundsstämmor även i instrumentalmusik; rösten används ju då som ett instrument och det är inte så mycket andra ord inblandade än ”aaaah” och ”oooh” i regel…)

fotokrafs
0

#6 Jag vet vad du faktiskt gjorde när du var arbetslös: Du dejtade.  Flört

Mitralis
0

Jag har funderat på att arbeta gratis på en hembygdsgård, men eftersom jag ännu inte gett upp hoppet om att få ett jobb så vill jag inte binda upp mej på någonting som jag sedan måste säga av mej.
Går på Linedance 1 gång i veckan nu och hobby varannan vecka. Snart är det sommaruppehåll på båda.

guraknugen
0

#7: Det med. Tur det, annars hade jag ju inte hittat dig…