Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett30-ot-trådar
Läst 1640 ggr
[LucyInTheSky]
0

Svin influensan..

Är ni oroliga?

Jag har inte riktigt fattat vad som är det farliga med denna influensa.. Är inte alla influensor farliga om man inte är stark i sig.. Är det för att den smittar snabbare mellan människor?

Blir jag sjuk så blir jag..

Hemskt med alla dödsfall bara.. stackars människor.

shintaida
0

Jag är INTE orolig.

Som Du säger, alla influensor är farliga om man inte är stark nog.

Precis som solen - den är inte farlig i måttliga doser - men får man för mycket kan man dö av solsting.

Visst är det hemskt med alla dödsfall, men jag SJÄLV tror inte att det är FLER dödsfall än om det hade varit en FARLIGT varm sommar. Då dör MÅNGA - speciellt äldre - av värmeslag, eller hur? Men DET skrivs det inte så mycket om.

Tidningar och media över huvudtaget förstorar upp så otroligt mycket.

Det är vad JAG anser, sen får var och en tycka som DEN vill.

Stephanie
0

#1 Jag tänker som dig. Glad Allt kan vara farligt, men jag tror att det skulle vara ett jäkla stort pådrag om det faktiskt varit riktigt farligt för oss svenskar. Jag tror bara att det är media som förstorar upp det många gånger…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Imasy
0

Men denna svininfluens, den är väl inte dödlig? Men tamiflu var väl rent dödlig?

Alltså nu menar inte jag att den dödade de som redan är svaga och sjuka, utan även att fullt friska människor kunde dö av den?

martdat
0

nä jag e inte orolig, äter inte rått griskött , tillagas det väl så e det ingen fara, finns annat som jag är mer rädd för, gå över vägen tex,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[LucyInTheSky]
0

#4 smittar inte via att man äter griskött, det är luftburet och smittar mellan människor.Så har jag fattat det iallafall

martdat
0

#5 ja det gör det det med men då det inte finns några kända fall i sverige så är jag inte ett dugg orolig för det heller, det där om griskött läste jag om i aftonbladet. smittar väll på båda sätt kanske,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

JA jag kan ine låta bli att skratta. Nu blir det väl som med fågelinfluensan och galnakosjukan, folk slutar köpa griskött.

OCh vilke tjindarattabombombom det blev om fågelinfluensan? Blev ju bara en fjutt av det. Kommer ni ihåg?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[LucyInTheSky]
0

svin influensan är bra för sambon som jobbar på guldfåglen iallafall, då slutar ingen äta kyckling och då får han behålla jobbet..

Saga85
0

Min första tanke när alla dessa djur/människosjukdommar blossar upp är vad det är som har gått snett med köttindustrin. Och saker som att det förekommer avföring i korv och glas i kyckling. Vad jag vet så finns det ingen galna morotssjukan eller kålrotsinfluensan?

[LucyInTheSky]
0

Nej men morötter är ju inte riktigt i närheten av så komplicerat uppbyggda som vi djur..

Glas i kycklingen är jag hundra procent säker på att det är någon korkad djuraktivist förening som roat sig med att sabotera..

Hawknestgrove
0

haha galnamorotssjukan! Den var bra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....