Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett30-ot-trådar
Läst 1646 ggr
Mitralis
0

Pris på förlovningsringar?

Jag har lite bekymmer med priset på förlovningsringar. Jag är arbetslös och min pojkvänn pluggar så vi har inga pengar, men jag vill ändå överraska min pojkvänn med en förlovningsring.

Har hittat ringar som vi har råd med och jag tycker att dom är fina. Vi har tittat på liknande som är i vitt och rött guld som kostat ca 4000kr.
Dom som jag har råd med nu är i silver och guld och kostar 598 kr ord pris 698 Kr. Jag vet att det är väldigt billigt och det är just därför jag har råd med dem.

Jag har hört många nedlåtande kommentarer om billiga ringar så nu vet jag inte om jag vågar köpa dom här.

Tänkte att jag skulle överraska med en helikoptertur och ring så det kommer att bli mycket pengar ändå.
Eller ska jag lägga alla pengarna på ringarna istället?
Men jag tycker att det vore fint/roligt att göra någonting speciellt när vi förlovar oss.
Har inte rotat klart i hur mycket det kan komma att kosta med helikoperturen men 2 ringar X 598 = 1196. 2 ringar X 4000 = 8000. 8000-1196= 6804kr mellanskillnad  på ringarna. Och jag tror inte att en helikoptertur kostar 6804kr.

Sedan har jag lite bekymmer hur vi ska göra med förlovningsringarna när vi gifter oss. Det kan ju ta ett tag innan vi gifter oss och då kanske det blir svårt att hitta ringar som passar med förlovningsringarna. Sedan så kanske man inte vill ha en "billig" ring när vi har fått det bättre ställt. Men den billiga ringen är ju fortfarande ett tecken på vår kärlek.

Har ni några tankar?

Hur mycket är det minsta ni kan tänka er att lägga på 1 förlovningsring?