Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett: 30-ot-trådar
Läst 1848 ggr
[LucyInTheSky]
0

Jag fick den endå!!!!

Ni som läste min andra tråd vet att jag hade chans på en trea utan grannar under, bara en granne vägg i vägg med badrummet och hallen..

Men när vi försökte få byta sa dom NEJ, ni måste bott hos oss i 2 år för att få byta..

Idag fick jag ett brev från MB och där stod att den är min om jag vill ha den!!

Nu är problemet.. Jag köpte ju bilen, hur i hela världen ska jag fixa 2 hyror sista månaden.

Alexej
0

Grattis eller? Flört

Kan du inte göra upp med hyresvärden angående hyran? Jag bytte en gång hos samma hyresvärd och slapp uppsägningstiden för den gamla lägenheten. Annars får du göra allt för att hitta en som tar över den gamla. Lappar överallt, annonser i tidningen, Blocket….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[LucyInTheSky]
0

Jag ska prata med dom på måndag dom har knäppa öppet-tider.. Mån-fre 08.00-12.00

Men jag hoppas verkligen det går att lösa.. =) Hade gärna sluppit tjuriga grannar och slippa oroa mig för klagande på katterna.

JMax
0

Grattis!! Hoppas att det löser sig så att du slipper dubbla hyror.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Hawknestgrove
0

Ja tvåor brukar ju vara väldigt eftersökta!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[LucyInTheSky]
0

Jag hoppas och håller tummarna.. Det hade blivit så mycket bättre för mig, Rasmus och kissarna! Balkongen är pytteliten men Rasmus har lovat att fixa innätning på den med =)

martdat
0

hoppas det löser sig med hyran, grattis att ni fick den i allafall,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

essut50
0

Om det är samma bolag så brukar man inte behöva betala dubbla hyror. När vi flyttade från vår två till en trea så behövde vi inte någon uppsägning alls.

Så Grattis till lägenheten..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

pryzze
0

Om du inte klarar två hyror under en enda månad så
är du väldigt utsatt för oförutsedda utgifter.

En bil är ju inte direkt gratis och om det händer något
med den så kan det bli dyrt.

//Pryzze

[LucyInTheSky]
0

#7 Hoppas dom har samma syn på den saken! Så skönt det hade varit att slippa 3 månaders uppsägningstid oxå plus dubbla hyror.

[LucyInTheSky]
0

Mor och far hängde med idag och kollade på lägenheten, dom tyckte den var jätte fin! =)

Så nu är det bestämt.. Den är vår! Mamma lånar mig den andra hyran om det skulle vara så.. Hon vet hur jobbigt jag tycker det är med grannen under så hon tyckte det var dumt att släppa denna lägenhet när den inte var så dyr heller. Känns gutt! Tur att mor precis sålt sitt hus och har lite pengar att låna ut.

CoolCat-1
0

Så är det!

Lita på att universum tar hand om dig! Det är ingen idé att gå och gräma sig för allt som kanske kommer att hända!

Det löser sig alltid!!!

GRATTIS!!! Skrattande

[LucyInTheSky]
0

Tack =)

Gasoline
0

Vad bra att det löste sig, nu är det bara pengafrågan som återstår.. Antar att du får dra ner på något och prioritera om =/

[LucyInTheSky]
0

Det är bilen som ställer till det i två månader till sen har vi dom 2500 kronerna fria varje månad så hyran kommer inte vara några problem. =) Och då är mat och katter redan inräknade i de andra pengarna.. Så dom 2500kr kommer vara fria =) Eller ja, vi tänkte väl andvända något av dom till skulder så dom försvinner snabbare. Ränta är inte kul..

Hyran är bara 600kr mer än här.

Gullan402
0

Huvudsaken att du får den nya lägenheten och att du köpt bilen så du kan ta dig till ditt jobb i sommar. Din mamma har väl inte så bråttom med återbetalningen förhoppningsvis. Ha det gott!
Ska snart ta mig en tur med saaben (måste reta Gasoline liteFlört), den som drar såå lite till din fin ö.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Hawknestgrove
0

Grattis! OCh LUcy, gör som jag riv loss i förrådet och sälj lite krafs!

Sara
0

# 8 Det är ganska många som inte har några pengar sparade och inte kan spara om man vill unna sig minsta lilla.

Jag lever på sjukersättning och även om jag inte hade haft kronis på mig så hade jag inte kunna spara. Nu lever jag extremt snålt. Unnar mig i princip inte nått.

Sara

[LucyInTheSky]
0

Nu är kontraktet skrivet och 2:an uppsagd XD

Vi behöver inte betala dubbla hyror, vi behöver inte heller vänta de 3 månaderna som vi har i uppsägnings tid =)

VI FLYTTAR 1 JULI!!

Så nu ska här packas och städas.. Ska åka till ICA och be om banankartonger fick hur många som helst sist vi flyttade.

[LucyInTheSky]
0

Är riktigt glad nu =) Träffade tjur tanten i trappen och gav henne de goda nyheterna..

Hennes reaktion var jasså, ska ni det.. Jaha ja..

Gasoline
0

Underbart, jag är verkligen glad att det löste sig =)

Hawknestgrove
0

Grattis till dig, Lucy! Så slapp du låna pengar också!

[LucyInTheSky]
0

Japp allt löste sig =)

Nu ska jag bara nojja mig för städning och packning.. phuu, det är inge kul att flytta. Men när man väl har städat, lyft möbler och kommit på plats känns det gutt..

Detta är 8 gången jag flyttar =) Mina föräldrar har varit lite rastlösa i sina dar.. Men 8 flyttar på 24 år är väl inte så illa XD

Hawknestgrove
0

Nä, då har du vanan inne! Du kanske kan få tillträde till förådet  lite innan? INTe dumt att få undan lite  tidigt!

[LucyInTheSky]
0

Har hämtat lite banankartonger nu.. Melvin, Nemo och Ruu är redan packade i varsin låda XD

shintaida
0

#22 Lucy

8 gånger är inte mycket!

Där jag bor nu, är det den 42:a gången jag flyttat!

Många har sagt till mig att jag skulle haft en husvagn istället.

Men det är flyttningar även från barndomen. Vi fick flytta mycket då.

GRATTIS TILL NYA LYAN!!

fotokrafs
0

Skönt att det löste sig.

Lycka till med flytt och allt

[LucyInTheSky]
0

Oj, ja då är mina fjuttiga 8 gånger inte mycket XD

Tack allihopa!

Hawknestgrove
0

JA och jag tycker jag har flyttat mycket…. 10 ggr…. MEn shintaida, en stor fördel, du samlar aldrig på dig en massa krafs!

[LucyInTheSky]
0

Nu vill jag bara att det ska gå fort, vill komma på plats.. Känns lite nervöst bara med flytt och jobb på en gång =) Men det ska förhoppningsvis gå fin fint. Rasmus har semester aldelles lagom tills vi flyttar så han får jobba hårdast XD

Hawknestgrove
0

Ja börja packa redan nu. Det är otroligt hur mycket det blir när man börjar rota i skåp och lådor…..

Du har ingen möjlighet att få tillgång till utrymme som hör till? Underlättar flyttstädningen….

[LucyInTheSky]
0

Jag vet inte, dom som bor där flyttar 1 juni så då kanske man kan förhandla sig till nycklen till förådet tidigare.

Jag hoppas även på att få lägenheten lite innan den 1 juli så man har mer tid på sig att städa.. 3000kr i böter om du inte lämnar lägenheten i fint skick. =/

Hawknestgrove
0

Ja inte kul med flyttstädning…..MEn som sagt, får du tillgång till förrådet tidigare, så är det ju väldigt underlättande! Då kan du i princip ta väck allt som ni inte absolut behöver, som möbler oc dyl.HA kvar sängen och två tallrikar typ.

[LucyInTheSky]
0

Japp, hade varit gutt om man kunde få det.. Ska ringa den 1 juni så fort dom öppnar och se när man kan få nycklar..