Miljonär iFokus

Miljonär

Etikett30-ot-trådar
Läst 2257 ggr
shintaida
0

VAD skulle Du kunna avvara?

VAD i Ditt liv skulle Du kunna avvara?

Själv skulle jag kunna avvara det mesta i min garderob.

Men är för "snål" (sparsam) för att göra mig av med det.

Och det KAN ju hända att jag får den storleken igen, som mina kläder är i! Skrattande Mindre, alltså. Flört

Hawknestgrove
0

Samma här. Kläder har jag inte några känslor för

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sara
0

Jag har massor med pysselgrejer ex scrapbooking m.m, som jag aldrig använt. Men det vill jag inte göra mig av med ifall att..

Däremot har jag massa prydnadsaker och böcker jag funderar på att sälja nästa gång det är loppis här i krokarna.

Sara

Hawknestgrove
0

Sara säljdet på Tradera. Inte svårt alls!

Sara
0

Nää, det orkar jag inte. Glad

Sara

sotarn76
0

Massor av smågrejer som man egentligen inte behöver

men man orkar också inte att kastar de Skrikandes

Saga85
0

Jag har en stor flyttkartong fylld med massa skolböcker, arbeten och dylikt (mest från låg- och mellanstadiet, på tiden jag gjorde läxor, haha). Egentligen borde jag kunna rensa ut och slänga det mesta, men jag har inte hjärta att göra det.

Jag har också en hel del extra kläder som jag aldrig använder. Många saker som är för stora, men som jag har tänkt att sy om. Som om jag någonsin kommer ta tag i det Flört

shintaida
0

#6 Saga85

Önskar at jag OCKSÅ kunde få SY IN mina kläder! Men jag får antingen banta ordentligt eller sy UT mina. *suck*

Hawknestgrove
0

nu fattar jag inte. Vaddå orkar inte? Vi sitter ju här vid datorn i allafall. det är inte svårare än att ta fram ett block, skriva, numrera grejerna, och fota. Stora damkläder är lättsålda.

Jag fick ihop 1600 kr på småkrafs netto! JAg ska kastrera en kisse och det var pengar jag behövde till det.

Jag menar orkar man kasta det, så orkar man väl sälja det?

Sara
0

Alltså, jag har varken ork eller lust att ta mängder med kort, lägga ut annonser, paketera och skicka iväg för småsummor.

Då tycker jag det är bättre att sälja allt samtidigt på en loppis.

Sara

Hawknestgrove
0

Ja ja ska själv ha ut en del grejer på somarloppis i år. Får se vad det ger.

Mari
0

Jag har massor av saker, leksaker och dyligt sedan man var liten vilket kan vara kul och bra att ha kvar när man själv får smått i framtiden. Det tar inte upp någon plats för mig just nu då jag bor och har det hemma hos mor och far och de har stort hus med mycket ställen att ställa undan sånt på.
Dock börjar det bli lite för fullt så det blir nog en rensning snart ;)

Iallafall om jag ska få plats med allt jag tar hem för att sälja för katterna på djurhemmet jag jobbar med, står otaligt med kassar och kartonger i mitt rum just nu med saker som är och ska ut på tradera.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hawknestgrove
0

ja visst ser det ut som en speditionsfirma ibland! MEn det bevisar, att man kan få in en slant!

JMax
0

Har precis sålt av en hel del på Tradera och jag ska ta mig i kragen o rensa lite till så det blir nog mer att lägga ut på Tradera. Kläder, böcker, lite hästsaker har det blivit.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Hawknestgrove
0

Ja böcker är en svår grej. Går konstigt nog inte att bli av med…..

Mari
0

#14 Det brukar gå att bli av med om man säljer för 1.-/st men då känns det inte värt att lägga ut.
Böcker brukar fungera bättre på loppisar faktiskt

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

JMax
0

Jag hade fri frakt o det underlättade lite…men det är inga höga bud på böcker direkt. Tror inte att många tittar på de annonserna eftersom de är rädda för högt porto.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Norum]
0

Jag skulle aldrig kunna sälja en bok! Böcker för mig är det mest värdefulla jag har.. kan inte slänga en endaste en.. Skulle ha svårt att leva utan mina böcker faktiskt.

Hawknestgrove
0

ja jag har ju fåt en massa böcker, av folk som inte vill ha de, Fundrar att sälja dem på loppisen i sommar för 1 kr/st eller hoppas på nån snäll butik, som kan upplåta en liten plats till Kattkedjan där folk kan lägga ner pengar i en bössa och ta.

[Norum]
0

*18 Vilken sorts böcker är det?

Hawknestgrove
0

Romaner mest……

[Norum]
0

Jo.. men är det deckare, kärlek, äventyr, romarriket eller nåt annat?

guraknugen
0

He he he… har en kartong med gamla sex- och porrfilmer varav de flesta jag inte kollat på de senaste 15 åren… Dem skulle jag nog knappast sakna… Ändå ligger de där i sin kartong någonstans i förrådet av någon anledning. Och dessutom funkar inte VHS-spelaren något vidare bra nu för tiden, så de går förmodligen inte att spela dem ändå.

Hawknestgrove
0

Skruttis, det är mest kärleksromaner

siberlina
0

det mesta  som ligger och skräpar   i mitt föråd

Hawknestgrove
0

Siberlina, sälj det till förmån för hemlösa katter!

elize-l
0

Skulle kunna avvara det mesta jag äger eftersom materiella saker egentligen inte väger så tungt för mig. Mina barn och mitt barnbarn skulle jag absolut inte avvara =)

Ligger just nu i skilsmässa och tänker inte ta med mig mer än det personliga. Orka tjafsa om saker =( Mitt X är samlare och för honom är prylar jätteviktigt, stackare. Som valon, ett vandrarfolk, har man väl inte så stort prylbehov kanske =)

majvi
0

Jag kunde absolut inte skiljas från någon av mina böcker tidigare men nu är jag väl inne i en annan fas i livet. Det behövs inte mycket prydnadssaker heller.

Jag hade inte digitalkamera när jag började sälja på tradera och det jag tyckte jag kunde lägga in en annons på utan bild det var böcker. Då hade jag fått flera kassar med böcker som skulle säljas till förmån för hemlösa katter.

En del av böckerna har inte blivit sålda, medan andra har sålts för 5 kr och uppåt. En roman med kärlek och spänning såldes för 230 kr.Jag brukar kolla på vilka böcker som har flest bud och har jag några så lägger jag ut dom. Jag undviker också att lägga ut böcker där det redan finns många annonser av.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Hawknestgrove
0

Åh Majvi, då ska jag kolla detta! HAr ju massor av böcker! Men du lägger ut dem utan bild säger du?

siberlina
0

gunilla   det ska   jag göra , jag ska   sälja en massa  saker   på loppis  i  sommar

Alexej
0

Jag har nog rensat ut nästan allt onödigt här. Var med om ett dödsfall och fick sotera bort hela hans liv. Då bestämde jag mig att jag ska bara ha det som verkligen är viktigt för mig. Bort med en massa prydnadsgrejer och framförallt böcker. Hade en hel vägg med bara böcker. Kläder brukar jag också sortera ut rätt bra. Samma med alla köksgrejer som jag aldrig använder. Men jag är lat, gav allt till Kupan. Ganska skönt att slippa köpa nya grejer.

Fast ute i verkstaden samlar jag på allt. För allt går att använda igen. Orkar inte ens städa där mer. Obestämd

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

majvi
0

Gunilla, Nu har jag kamera så nuförtiden lägger jag ut bilder.Men boken som jag sålde för 230 kr där var det ingen bild. Men att man är känd på tradera är mer värt än en bild. Jag har  sett att min bok har gått för 5 kr och en likadan bok i samma skick har gått för över 100 kr .Där har säljaren haft många omdömen. Nu verkar intresset för böcker vara lite svalare men till hösten blir det större kommers igen.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Mullibolla
0

Jag har precis också upptäckt Tradera!

För en liten stund sedan gjorde jag min första "affär", jag sålde några DVD-filmer som jag inte tittat så mycket på (en del inte alls) för 150:-

Inga stora pengar, men tillräckligt för att jag ska fixa helgen. Pensionsdags på måndag…

Annars har jag väl inte så mycket att avvara. Ja det skulle väl vara kläder då, för jag har gått ner 95 kg på två år. Men vem vill ha mina gamla paltor i storleksordningen TOLVMANNATÄLT? Funderar på att skänka dem till någon insamling i stället. En av mina tröjor kan ju bli tre tröjor till normalviktiga.

Eller en filt…Flört

Böcker har jag hur många som helst, men det blir inga pengar om man försöker sälja dem på Tradera o l. Dessutom är de köpta på second hand, tror inte jag betalat mer än c:a 5:- styck.

Hawknestgrove
0

Mullibolla, damkläder storlek större går UTMÄRKT att sälja på Tradera. Fick ett gäng av en som ville att jag skulle lägga ut till hemlösa katter, jag fotade och tänkt det går väl inte, men det gick lättare att sälja än mina kläder, som jag gjorde mig av med. Ok, kanske bara en tia-tjuga per plagg plus att köparen betalar frakt, men bättre än att skänka dem till något du inte vet var de hamnar.

När det gäller kläder, är bilder viktiga och att du beskriver noga vilket skick plagget är i. ÄVen meterial och tvättråd. Uppge  inte bara storlek, utan ta fram måttbandet och skriv ut mått för midja, höfter etc.

Det där med böcker ska jag ta och testa i höst. Först, så har vi ju ett loppisbord i sommar, tänkte testa att sälja tre böcker för 10 kr först.

Hawknestgrove
0

OJ och jag som har så många goda omdömen på Tradera….KAn alltså löna sig?

Mullibolla
0

Jag har en JÄTTESTOR aftonklänning, svart, hellång, långärmad, med lite silverglitter i tyget.

Den är hemsydd, inte av mig själv, men av en duktig person. Men den syddes till mig för c:a 50 kg sedan och nu är den på tok för stor.

Kanske den skulle kunna gå att sälja då?

Men vad kan man ta för en sådan? Jag har aldrig använt den. Kan dessutom bifoga klänningsmönstret i priset.

Tips?

Hawknestgrove
0

OJ!!!!!  Om du börjar  på ett bud på 100 kr och låter auktionen gå i 14 dagar, så kan du säkert få bra för den. En snygg blid, en detlajerad beskrivning och det att du även låter mönstret följa med är värt en massa. Du gör en chansing för ca 15 kr. Mer kostar det inte ifall den inte blir såld. Men ta inte något reservationspris, det kostar 25 kr bara det. Tänk så här, den hänger där den hänger och genererar ingenting. JAg PM:Ar dig…..

Mullibolla
0

Tack kompis!Glad