Kronofogden nästa (ändrad rubrik)
Jahapp, nu har jag hamnat hos Kronofogden. Skulden ligger på 6000:- och det är mycket pengar för mig som lever på socialbidrag.
Vad det är för skulder?
Jo sådana som tydligen uppkommit 2006 och 2007, själv är jag som ett frågetecken och förstår inte varför dom inte kommit tidigare istället för på min 20års dag. Jajamensan, dom kom samma dag i brevlådan som jag fyllde 20. Dvs den 6 maj, gissa om min dag kändes förstörd? Halv dagen gick åt att grina, grina och åter grina. Två skulder varav en är från "Tupperware" och en ifrån "Svensk adressändring", adressändringen är gjord av min fd pojkvän som är pundare. "Tupperware" skulle min mamma betala, men tydligen så sket hon i det.
Vad F*N ska jag göra nu?
Jag mår dåligt dagarna i ända, magsåret gör sig påmind varje dag, jag mår illa, grinar och trampar omkring hemma hela dagarna utan ork att göra någonting.
Lugn i stormen!
Det går att göra upp med kronofogden eller de som Du är skyldig pengar.
Avbetalningsplan, helt enkelt.
Man kommer överens om att betala så mycket man är förmögen att betala.
Ring upp de Du är skyldig pengar och gör en avbetalningsplan.
KRÄV sedan Din Mor på de pengar hon skulle betalat.
Adressändringen lär Du nog inte få av Ditt ex. *suck*
Bit i det sura äpplet och gör upp med dem Du är skyldig pengar!
Det lättar Din ångest.
Jag VET, för jag har gjort så!
Lycka till och kram på Dig!
Man får inte svära här på sajten, så jag ändrade rubriken till något mer neutralt istället för en massa svordomar.
Vett och netikett. 
Ja, en sak ska du veta, det finns ingen som är så bra att ha att göra med, som KRonofogden, när det väl har gått så långt. Har du skrivit på för dessa två skulder, så får du nog ta det. MEn skäll ut din ärade moder, för det var uselt. Har hon lovat att betala, så borde hon det.
MEn adressändringen, är det din adressändring? I så fall, så har du trumf på hand, för har du inte begärt att få någon adress bytt och det är han som har gjort den, då ska du absolut ta kontakt med både Svensk Adressändring och kronis. För då har ju han gjort sig skyldig till urkundsförfalskning….
MEn som sagt, ta ett prat med kronis, så du får betala av i någotsånär takt, men bestrid Svensk adressändring, om det är något som inte är gjort av dig gällande dig.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

jag är ingen snäll människa när andra ordnar skulder år mig så jag hadde gjort polisanmälan mot de som egentligen är betalningsskyldiga sen pratat med fogden om att det är anmält och be dem frysa allt tills polisen sagt sitt, mamma hadde fått en chans på typ en dag och betala skulden men inte mer,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jag har idag varit i kontakt med Svensk Adressändring och dom påstår att man måste vara 18 år för att få göra en adressändring & betala via faktura. Jag har ingen aning om hur gammal min fd var när han gjorde den, honom förtränger jag. Men vid det tillfället det ska ha skett så var jag 16 år gammal, och jag frågade hur sjutton dom kan tro att jag ska vara tvungen att betala för något som jag inte ens var myndig att få utföra.
Ang skulen som min mor har orsakat, har haft ett väldigt långt samtal med henne idag och hon hade from idag till "tiden går ut" innan Krono gör något mer.

#5 bra att du tar itu med det, skulle adressändring stryka skulden då? tycker det borde vara solklart om du bara var 16 år,
betalas skulden inom viss antal dagar har jag för mig du slipper prick i registret, så kolla det med dem o be din mamma betala inom de dagarna om ni inte kan få dem att skriva över skulden på henne,
Ja, hur har det gått? Det där med adressändringen verkar ju hoppfullt att du ska slippa.
Däremot, Tupperware, var du myndig när du skrev på kan du juridiskt inte göra mycket.
MEn ta KRonis på bägge grejerna!

#7 Ang tupperware så var jag inte myndig, då denna "chef" bad mig prova på och sedan ge tillbaks sakerna ifall det inte passade. Jag provade, gav tillbaks sakerna eftersom jag inte gillade att pressa på folk saker. Men ändå får jag en räkning? :S
oj….. väldigt ogiltigt avtal….. Ytterligare en sak att ta upp med kronis! Kom ihåg, han/hon hjälper dig gärna, för de har ju fått betalt av uppdragsgivaren att sätta åt dig. Så de ödar liskom inte bort någon tid gratis, om du föstår!

ja kronofogden brukar vara männskliga och bra att tala med, det här med tupperware tyckte jag blev rörigt nu? är det de elr din mamma som lurats? du skrev tidigare att det var din mamma som skulle betala men nu lät det som att det är tupperware själva som inte skött sig?
ja jag blev lite confused också….

#10 Jag skulle prova på tupperware, men vad inte nöjd. Så jag lämnade tillbaks alla oanvända saker och skulle betala för dom jag själv använt. Vilket min mamma lovade att betala.
Konfrontera din mamma och kräv pengarna… Va f*n är det för beteende?? Skita i att betala en räkning så du hamnar hos kronis..
Sen ringer du kronis och ber dom om en avbetalningsplan… Jag har också socialbidrag och jag har haft skulder över 15.000 som jag alla har betat av sakta men säkert… Betalat av mina skulder med några hundralappar här och var så det blev säkert 2000 i månaden.. Sen 1000 i egna räkningar… Ja man får snåla…. Men en dag är det borta!
Vänta lite här nu…… Moraliskt sett, OK, skäll på mamma. Men juridiskt? NEj.OCh hur gick det? ÄR det de använda sakerna du har fått krav på, eller de oanvända som gick i retur? Och var du myndig när du skrev på detta för Tupperware? JAg försöker bara se det som det är. MEn för övrigt, så har Ninjisen rätt. ÄVen om du skulle åka på den där svensk adressändring, så är summan intee så stor att betala ner. MEn du ska absolut ta kontakt med fordringsägarna och se om du kan få rättelse, utan att skylla ifrån dig på andra om du inte har tillräckligt på fötterna för det.

#13 & 14, svarar till er båda i samma "stycke".
Nej jag var inte myndig då jag skrev på, utan jag var 16/17 om jag inte minns fel. Jag har provat kontakta krono men inte kommit fram till någon handläggare, utan får bara "prova ring senare, alla är upptagna". Men jag är nu förvirrad, för nu har jag fått brev ifrån ett inkassobolag, dvs bolaget som kräver in från T-ware. Hur ska jag göra nu? För summan till inkasso är 1000:- mindre och till kronis är den 1000:- högre.

Tyvärr är det så att du måste betala den som ligger hos kronis annars kommer mellanskillnaden ligga kvar som skuld =(
MEn vänta nu! Var du inte myndig, när du skrev på detta, så ska du ju inte betala! HAr du konta<ktat inkassofrman? OCh häng på telefonen till kronis i morogn bitti. KRÄV att de riner upp om du inte får tag i dem! Som jag kan se det, så har du inga som helst skyldigheter att vetala något, då du inte får ingå avtal om du är omyndig. En variant är, att du kontaktar ditt försäkringsbolag, om du har hemförsäkring. Där har du rättskydd ochen självrisk på kanske bara 1500 kr. MEn du måste ta kontakt med kronis om detta. För som jag ser det, så ska du itne betala en cent av detta.
OCh kontakta inkassobolaget med.Påpeka at du var omyndig när skulden gjordes.
De får inte göra affärsavtal med ungdomar:
"Om minderårigas omyndighet och rättshandlingar regleras bl a i föräldrabalkens 9 kap. Huvudregeln är att underåriga, d v s personer under 18 år, inte har någon full rättslig handlingsförmåga. Ett tydligt exempel är att omyndiga inte får ingå rättsligt bindande avtal. Dock gäller inte detta om det finns uttryckliga undantag i lag. Om en underårig ingår avtal kan dennes förmyndare, oftast förälder, godkänna avtalet i efterhand. Ett direkt ogiltigförklarande sker då inte.
Om någon vet om att den andra avtalsparten är omyndig, måste denne invänta ett godkännande från den omyndiges förmyndare.
Under den här tiden är den myndige avtalsparten ensidigt bunden av avtalet, se 6 §. Avtalet blir helt ogiltigt bara då ett godkännande inte kommer. Dessa regler finns som skydd för att unga personer inte lätt skall kunna utnyttjas och ingå oförmånliga avtal."
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Nä, så egentligen, är det som du säger så får Tupperware lång näsa. De kan inte kräva dig ens en gång. LOva mig att klistra fast luren vid örat i morogn och rng kronis<! Ge dig inte, föörän du fått tala med din handläggare!